وزیر بهداشت ضمن اشاره به کمبود حدود ۵هزار تخت بیمارستانی در حومه تهران، گفت: به دلیل اینکه اکثر شهرهای اطراف تهران، قشرهای کارگری را در خود جای داده است، ضروری است که سازمان تامین اجتماعی اعتبارات لازم را در جهت احداث مراکز بهداشتی و ساخت بیمارستان در این شهرها اختصاص دهد.

توصیه وزیر بهداشت به "تامین اجتماعی" درباره بیمارستان‌سازی در حاشیه پایتخت
به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر سید حسن هاشمی به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و فرماندار شهر ری، صبح امروز از چندین مرکز بهداشتی - درمانی بازدید کرد.

هاشمی در سفر یک روزه به شهرستان ری با بیان اینکه گزارش و نتایج این بازدید را قرار است در اختیار رئیس جمهوری قرار دهد، این بازدید را در راستای شناسایی مشکلات و رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی شهرستان ری برشمرد که در سفر رئیس جمهوری به حاشیه شهر تهران و شهرستان‌های استان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

وی در جریان سفر یک روزه‌اش به شهرستان شهرری، از مرکز بهداشتی درمانی آزادگان، مرکز اورژانس پایگاه‌های جنوب تهران، مرکز بهداشتی درمانی شهید یغمایی دولت آباد، بیمارستان فیروزآبادی و بیمارستان هفتم تیر بازدید و با کارکنان، پزشکان و پرستاران بخش‌های مختلف گفت‌وگو کرد.

 

وزیر بهداشت هم اکنون برای جمع بندی سفر امروز و اتخاذ تصمیمات مورد نیاز با مسئولان شهرستان ری در فرمانداری این شهرستان حضور یافته است.

 

بنابر اعلام وبدا، هاشمی در بازدید از منطقه شهر ری تهران ابتدا به مرکز بهداشتی درمانی آزادگان رفت و از امکانات و تجهیزات این مرکز بازدید کرد.

 

وزیر بهداشت در بازدید از این مرکز پیگیر گسترش این مرکز و دسترسی بیشتر این منطقه به خدمات بهداشتی درمانی شده و با همراهی فرمانداری ری برای ارتقای مرکز به پرسنل قول مساعد داد.

 

 

بازدید وزیر از مرکز اورژانس

 

مرکز اورژانس پایگاه‌های جنوب تهران فعال است و در آن 34 پایگاه با 340 نیروی انسانی ماهانه حدود 10 هزار ماموریت اورژانسی انجام می‌دهند.

 

وزیر بهداشت در ادامه بازدید از مراکز بهداشتی شهر ری به مرکز بهداشتی درمانی شهید یغمایی رفت، در این مرکز واحدهای بهداشت خانواده، دندانپزشکی، بیماری‌های غیرواگیر و بویژه دیابت و چاقی، بیماری‌های سالمندان و بهداشت محیط مستقر هستند.

 

هاشمی از واحد واکسیناسیون این مرکز، نحوه نگهداری و واکسیناسیون بویژه واکسن پنج گانه ( پنتاوالان) بازدید کرد .

 

 

لزوم ارائه خدمات دندانپزشکی به مردم در نوبت بعدازظهر

 

 

وزیر بهداشت در بازدید از بخش دندانپزشکی این مرکز تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که خدمات دندانپزشکی در نوبت بعدازظهر نیز به مردم منطقه ارائه شود.

 

هاشمی همچنین در بازدید از بخش دیابت این مرکز در جریان مشکلات پرسنل این واحد قرار گرفت و قول همکاری و مساعدت در زمینه‌های لازم را داد.

 

بیمارستان فیروزآبادی شهر ری مرکز دیگری بود که وزیر بهداشت از آن بازدید کرد و با کارکنان بخش‌های CCU، اتاق عمل، اطفال، جراحی، ICU و NICU گفت‌وگو کرد.

 

هاشمی همچنین از بیمارستان هفتم تیر شهر ری بازدید کرد و به بخش‌های CPRو ICU، تروما، رادیولوژی، پانسمان و سرپایی، آزمایشگاه و سونوگرافی سر زد.

 

 

عیادت وزیر بهداشت از بیماران بیمارستان هفتم تیر

 

وزیر بهداشت در بیمارستان هفتم تیر علاوه بر پیگیری مشکلات پرسنل، بر سر بالین بیماران بخش‌های مختلف حاضر شد و برای آنها آرزوی سلامتی کرد.

 

گفتنی است؛ در این بازدید یکی از نکات مثبت و مورد تائید رئیس و پرسنل بیمارستان هفتم تیر اقدامات مثبت صورت گرفته در جهت ارتقا هتلینگ بیمارستان بود که در این زمینه، از وزیر بهداشت قدردانی شد.

 

هاشمی در جمع خبرنگاران در این بیمارستان گفت: دولت در کنار خیرین و بخش خصوصی می‌تواند مشکلات بخش سلامت کشور را حل کند.

 

 

طرح های سلامت را نمی‌توان معطل تخصیص اعتبار گذاشت

 

 

وزیر بهداشت تاکید کرد: نمی‌توان طرح‌های مربوط به بخش سلامت را معطل گذاشت و باید همانند روندی که در دنیا پیش گرفته شده، فرصت مشارکت بخش خصوصی را افزایش دهیم و تسهیلات لازم مانند در اختیار گذاشتن زمین و تضمین خرید خدمت با سود منطقی را به آنها ارائه کنیم.

 

هاشمی همچنین از کمبود تخت‌های بیمارستانی در حومه شهر تهران ابراز نگرانی کرد و گفت: حدود پنج هزار تخت تنها در حومه شهر تهران مورد نیاز است. اورژانس تابلو کار ماست و پرسنل آن مانند پرستاران و پزشکان از وضعیت موجود رضایت نسبی دارند.

 

 

لزوم تکمیل ساختمان بیمارستان فیروزآبادی

 

 

وزیر بهداشت همچنین یادآور شد: امیدوارم تخت‌های بیمارستانی و اتاق عمل توسعه یابد. همچنین در بیمارستان فیروزآبادی مشکلات مربوط به اورژانس و تخت بیمارستانی بیش از بیمارستان هفتم تیر است و بهترین گزینه‌ها تکمیل ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی است که تنها 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

هاشمی تاکید کرد: به دلیل اینکه اکثر شهرهای اطراف تهران، قشرهای کارگری را در خود جای داده است، ضروری است که سازمان تامین اجتماعی اعتبارات لازم را در جهت احداث مراکز بهداشتی و ساخت بیمارستان در این شهرها اختصاص دهد.

 

وی در پایان گفت: باید زمینه‌ای را فراهم کنیم تا سرمایه‌گذاران بتوانند مشارکت موثری در بخش بهداشت و درمان داشته باشند؛ ضمن اینکه بنده گزارش این سفر را به رئیس جمهور و اعضای هیات وزیران می‌دهم تا راهکارهای حل مشکلات در نظر گرفته شود.

 

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.