قدس آنلاین: ... هر کس از حرکت آنان آگاهی یافت به سوی آنان برود و با آنان بیعت کند؛ هر چند لازم باشد که بر روی یخ حرکت کند...

اینها نقش اصلی را در قیام مهدوی دارند!

به گزارش قدس آنلاین، بخش عمده ای از روایاتی که درباره رویدادهای پیش از ظهور و یاران حضرت مهدی (عج) آمده است درباره ایران و ایرانیان است که با تعبیرات گوناگونی مانند: اهل فارس، عجم، اهل خراسان، اهل قم، اهل طالقان، اهل ری و .. بیان شده است.

با بررسی مجموع این روایات به این نتیجه می رسیم که در کشور ایران پیش از ظهور امام زمان (ع) نظامی الهی و مدافع ائمه معصومین (ع) بر پا می گردد که مورد نظر امام زمان (ع) است و نیز مردم ایران نقش عمده ای در قیام آن حضرت (عج) دارند.

رسول خدا می فرمایند: «مردمی از مشرق زمین قیام می کنند و زمینه را برای قیام حضرت مهدی (عج) فراهم می سازند.»

نیز می فرمایند: «پرچم های سیاهی از سمت مشرق خواهد آمد که دل های آنان همانند پاره های آهن است؛ پس هر کس از حرکت آنان آگاهی یافت به سوی آنان برود و با آنان بیعت کند؛ هر چند لازم باشد که بر روی یخ حرکت کند.»

امام باقر (ع) می فرمایند: «گویا قومی را می بینم که در مشرق قیام کرده اند و حق را می طلبند ولی حق را به آنان نمی دهند بار دیگر طلب می کنند ولی باز به آنان واگذار نمی کنند. در این حالت شمشیرها را از نیام کشیده بر شانه می گذارند که در این هنگام دشمن خواسته آنان را می پذیرد ولی آنان نمی پذیرند و قیام می کنند و حق را واگذار نمی کنند مگر به صاحب امر. کشتگان آنان شهید هستند و اگر من آنان را درک می کردم خودم را برای صاحب این امر آماده می کردم.»

همچنین، ایشان می فرمایند: «یاران حضرت قائم (ع) سیصد و سیزده نفر و از فرزندان عجم هستند.»

هر چند عجم به غیر عرب گفته می شود ولی به طور حتم ایرانیان را در بر می گیرد و با توجه به روایات دیگر در بین نیروهای ویژه حضرت مهدی (عج) تعداد زیادی از ایرانیان حضور دارند.

رسول خدا (ص) می فرمایند: «به زودی پس از شما اقوامی خواهند آمد که زمین زیر پایشان جمع می شود –طی الارض می کنند- و درهای دنیا بر روی آنان گشوده می گردد و آنان را مردان و زنان فارس خدمت می کنند. زمین زیر گام هایشان پیچیده می شود به گونه ای که هر یک از آنان بخواهد فاصله شرق تا غرب را در یک ساعت می پیماید نه آنان خود را به دنیا فروخته اند و نه اهل دنیایند و نه دنیا در آنان حظ و نصیبی دارد.»

امیرمومنان علی (ع) می فرمایند: «خوشا به حال طالقان؛ زیرا خداوند در آنجا گنج هایی دارد که نه از طلا و نه از نقره اند بلکه مردان باایمانی هستند که خدا را به حق شناخته اند و آنان یاوران مهدی آل محمد (ص) در آخرالزمان خواهند بود.»

رسول خدا (ص) نیز درباره خراسان می فرمایند: «در خراسان گنج هایی است اما نه از طلا و نقره بلکه آنان مردانی هستند که خدا و رسولش آنان را دوست می دارند.»

منابع:

بحارالانوار

کشف الغمه

الغیبه

نشانه هایی از دولت موعود

انتهای خبر/

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصغر IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    0 0
    ((((( اللهم عجل لولیک الفرج )))))یااباصالح المهدی (عج)