معاون وزیر بهداشت جزئیات همکاری بین ایران با آمریکا در زمینه تولید و عرضه دارو را تشریح کرد.

همکاری دارویی ایران با آمریکا غیرمستقیم است

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در ادامه توضیحات خود بیان داشت: (FDA) بزرگترین دستگاه نظارتی دارو در دنیا به حساب می‌آید.

دیناروند در پاسخ به این پرسش که آیا نظارت‌های (FDA) بالاتر از سازمان بهداشت جهانی است؟ گفت‌: سازمان بهداشت جهانی اتکای آن به کارشناسان کشورهای جهان است و به طور طبیعی سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) بسیار بزرگتر و امکانات بیشتری نسبت به سازمان بهداشت جهانی دارد.

وی ادامه داد: براین اساس ما ارتباط مستقیمی با سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) نداریم ولی در جلسات بین المللی بین کارشناسان ایرانی و آمریکایی مباحث علمی وجود دارد، ولی ارتباط مستقیمی نداریم.

دیناروند درباره اینکه بنابراین با این شرایط وقتی داروی در ایران تولید می‌شود استاندارد سازمان بهداشت جهانی مهمتر است یا استاندارد سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) توضیح داد: سازمان بهداشت جهانی هیچ دارویی را به طور مستقیم تایید نمی‌کند بلکه داروها توسط دستگاه‌های نظارتی بین المللی ارزیابی می‌شوند.

وی درباره شرایط صادرات داروهای ایرانی براساس استانداردهای سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی در چند قلم ورود کرده است، آن اقلام جزو داروهای است که کشورهای جهان سوم در آن مشکل دارند، مثلاً داروهای بیماری‌های واگیردار مانند ایدز، مالاریا و سل؛ براین اساس سازمان بهداشت جهانی برای دسترسی بیشتر این کشورها به این داروها شرکت‌های دارویی را از نظر GMP تایید می‌کند تا قیمت داروها نیز پایین بیایید، بنابراین یکی - دو شرکت ایرانی نیز در فرآیند گرفتن تاییدیه سازمان بهداشت جهانی هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.