نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: جمهوری اسلامی هیچ نیازی به راستی‌آزمایی ندارد، زیرا نمایندگان ما در مذاکرات هسته‌ای راستگو هستند و وفای به عهد را از اسلام عزیز آموختند، اما دشمنان ما حیله‌گر و بدعهدند.

تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای راستگو و دشمنان بدعهد و حیله‌گرند

وی تأکید کرد:‌ ملت ایران در این گزاره‌برگ اعلام کرده که حاضر نیست هیچ توافق بدی را بپذیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس به توافقات صورت گرفته ایران در گذشته اشاره کرد و گفت: ما همیشه سرافکنده بودیم که چرا در گذشته قراردادهای ننگینی رقم خورد و اندک مقاومتی شکل نگرفت و اگر مقاومتی بود توسط مستکبران سرکوب شد اما امروز با گذشته متفاوت است و ملت ایران حاضر نیست حتی در مقابل اندیشه ناچیز درباره توافق بعد تصوری داشته باشد.

زاکانی  در خصوص گزاره‌برگ ملی تصریح کرد: این گزاره‌برگ مفاهیم بلندی را درون خود دارد، در آن آمده که تحریم‌ها باید در روز امضای توافق لغو شود نه تعلیق زیرا اگر تحریم‌ها تعلیق شود به هر بهانه‌ای می‌تواند تمدید و تجدید شود.

وی ادامه داد: اگر ما در زمینه هسته‌ای، دستاوردی در اختیار داشته باشیم تا آن را در برابر تحریم‌های ظالمانه و ادعاهای بی‌اساس دشمنان قرار دهیم به‌ازای ادعاهای بعدی آنها چه‌چیزی را قرار است از دست بدهیم؟

نماینده مردم تهران تأکید کرد: جمهوری اسلامی هیچ نیازی به راستی‌آزمایی ندارد، زیرا نمایندگان ما در مذاکرات هسته‌ای راستگو هستند و وفای به عهد را از اسلام عزیز آموختند اما دشمنان ما حیله‌گر و بدعهدند که اگر هم توافقی را قبول کرده‌اند از موضع ضعف بوده و زمانی که از موضع ناتوانی خارج شدند از عهد خود عدول کردند.

زاکانی گفت: ما در ژنو به تعهدات خود عمل کردیم اما طرف مقابل بهانه‌جویی و بدعهدی کرد.

وی با بیان اینکه در سال 82 تا 84 ایران حتی بحث تحقیقاتی خود را نیز تعطیل کرد، خاطرنشان کرد: دشمنان در مقابل، ما را محور شرارت خواندند و ایران را به حمله هسته‌ای تهدید کردند که در مقابل آن باید گفت زهی خیال باطل، زمانی که تهدیدهای دشمنان کارگر بود گذشته است و ملت ایران طلسم کاربرد تهدید در تسلیم کردن ملت‌ها را شکست.

وی ابراز کرد: آنها موضع راستی‌آزمایی را مطرح و پس از آن عناصر خود را به‌عنوان راستی‌آزما برای ما تعیین می‌کنند که ماحصل راستی‌آزمایی آنها در گذشته چیزی جز دشمنی با ملت ایران نبوده است.

زاکانی در ادامه به بند چهارم NPT مبنی بر حمایت از کشورهایی که به‌دنبال فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای هستند اشاره کرد و گفت: ما به NPT پایبند بودیم ولی آنها چه‌کمکی به ما کردند؟ امروز که فناوری هسته‌ای با تلاش خودمان به بار نشسته می‌خواهند آن را از ما بگیرند و حتی به قانون وضع‌شده از سوی خودشان نیز پایبند نیستند.

وی با اعلام اینکه دشمنان حتی حق حیات را برای ملت ایران قائل نیستند، اظهار داشت: پس از موضوع هسته‌ای دشمنان می‌توانند سایر دستاوردهای ما را نیز بهانه کنند و این سدی است که اگر شکسته شود دیگر انتها ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با یادآوری بند سوم گزاره‌برگ ملی مبنی بر عدم محدودیت در توسعه دانش‌ هسته‌ای ملت ایران تصریح کرد:‌ ما حافظ دانشمندان و استقلال ملت ایران هستیم ولی دشمنان مانع از توسعه علمی کشورمان می‌شوند و ما این را نمی‌پذیریم.

زاکانی حفظ دستاوردهای دانشمندان را عین عزت ملی  دانست و تأکید کرد: ما هیچ نظارت غیرمتعارفی را نمی‌پذیریم، الزامات NPT از سوی ایران پذیرفته شده است ولی فراتر از آن هیچ چیزی را نخواهیم پذیرفت.

وی افزود: ماحصل پذیرش این بازرسی‌ها و نظارت‌ها از سال 82 تا 84 این شد که ما شهدایی مانند علی‌محمدی، شهریاری، احمدی‌روشن و رضایی‌نژاد را از دست دادیم در حالی که سال‌ها طول می‌کشد تا چنین افرادی تربیت شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس توان دفاعی ایران را سدی محکم در مقابل مکاران استکباری دانست و اظهار داشت: دشمنان می‌خواهند این سد را بشکنند و نتیجه آن یک جنگ زودرس خواهد بود و اگر کسی به‌بهانه دوری از جنگ ما را به پذیرش نظارت بر صنعت دفاعی‌مان توصیه می‌کند در واقع ایران را در لبه پرتگاه جنگ قرار داده است.

زاکانی توقف در مسیر رشد و پیشرفت هسته‌ای را  حق جمهوری اسلامی ایران ندانست و گفت: تأکید ما در این گزاره‌برگ این است که هر تعهد ایران در توافق باید برگشت‌پذیر باشد و ما در اندک زمانی بتوانیم در مقابل بدعهدی طرف مقابل دوباره بر پای خود بایستیم.

وی با ابراز اینکه تاریخ ملت ایران خالی از هرگونه تجاوز به دیگر کشورهاست، تصریح کرد: ملت ایران پیام‌آور صلح برای همه جهانیان  هستند ولی در برابر زیاده‌خواهی نیز سکوت نخواهند کرد و دشمنان بدانند هر گامی که زیاده‌خواهی کنند با سیلی محکم ملت ایران روبه‌رو خواهند شد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به ادعای بشردوستی دشمنان افزود: در سال 86 غرب به‌بهانه تحریم، از دادن مواد هسته‌ای مورد نیاز کشور در حوزه پزشکی خودداری کرد و نزدیک به 130 مرکز پزشکی کشور تحریم شد و تا زمانی که دانشمندان ما این مواد را تولید نکرده بودند آنها حاضر نشدند این مواد را به ما بدهند.

زاکانی با تأکید بر اینکه دشمنان در واقع می‌خواهند از ملت ایران انتقام بگیرند، گفت: این تجارب به ما این درس را می‌دهد که هیچ‌گاه به دشمنان اعتماد نکنیم.

وی در پایان اظهار کرد: هر توافقی باید در نهایت شفافیت باشد و تعهدات دو طرف در روز اجرایی شدن آن مشخص باشد و ما امیدواریم که شاهد موفقیت نمایندگان و ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.