کارشناس بلژیکی علوم سیاسی و مدیر مرکز تحقیقات ژئوپولتیکی «یورو- راس» در مصاحبه‌ای اختصاصی تاکید کرد، در مدت ۲۵ سال از زمان فروپاشی جماهیر شوروی، ناتو حتی برای یک لحظه از فکر حمله به روسیه غافل نشده است.

«آمریکا برای حفظ رشد اقتصادی‌اش هر ۴ سال یکبار به جنگ نیاز دارد»

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کریس رومن، کارشناس بلژیکی علوم سیاسی و مدیر مرکز تحقیقات ژئوپولیتیکی «یورو- راس» در مصاحبه‌ای اختصاصی با پایگاه خبری «رگنام» گفت: ناتو در این مدت 25 سال از زمان فروپاشی جماهیر شوروی حتی یک لحظه از فکر حمله به روسیه غافل نشده است. اما آنها هیچ بهانه‌ای برای این کار نداشتند. در حال حاضر به دنبال ناآرامی‌های اوکراین این فرصت به وجود آمده و به شدت پرورش یافته است. نسل قدیمی‌تر که تبلیغات ضدجماهیر شوروی را پرورانده‌اند، اکنون ایده درگیری اجتناب‌ناپذیر با روسیه را پذیرفته‌اند.

 

وی معتقد است، با فروپاشی جماهیر شوروی، ناتو نیز نباید دیگر وجود می‌داشت اما به نوعی این ائتلاف تا حد جهانی رشد یافت چراکه شعار «روس‌ها در راهند» مجدداً مطرح شده است.

 

این اظهارات کارشناس بلژیکی همزمان با آن مطرح شد که وزیر دفاع بلژیک اعلام کرد در صورت حمله بالقوه روسیه 1000 سرباز بلژیکی به کشورهای حوزه بالتیک اعزام خواهند شد.

 

این در حالی است که آمریکا بارها اروپا را به خاطر مشارکت اندکش در بودجه ناتو مورد انتقاد قرار داده و می‌گوید، اتحادیه اروپا تلاش می‌کند تا در هزینه بودجه نظامی‌اش، صرفه‌جویی کند.

 

کریس رومن گفت: از نظر آمریکا این مساله غیرقابل قبول است چراکه کل اقتصاد این کشور بر مبنای نظامی قرار دارد و آمریکا برای حفظ رشد اقتصادی‌اش هر چهار سال یکبار به یک جنگ نیاز دارد، در غیر این صورت رشد اقتصادی‌اش کاهش می‌یابد و این یک راز نیست. اما آمریکا نمی‌تواند به تنهایی بجنگد، آنها به متحدان دست نشانده نیاز دارند اما اعضای ناتو که از یک بحران رنج می‌برند نمی‌توانند بودجه اختصاصی به بودجه نظامی را افزایش دهند. در نتیجه اروپا تحت فشار است.

 

وی افزود: روسیه‌هراسی همانند بیماری است که وقتی مبتلا شوید، دیگر علاج‌ناپذیر خواهد بود.

 

این تحلیلگر اروپایی در رابطه با انتشار اطلاعات ضدروسی گفت، این اقدام پیشتر در رابطه با عراق و لیبی هم صورت گرفته است.

 

وی افزود: دیگر امکان ندارد که دروغ بگویید و تنبیه نشوید. رسانه‌های ما به راحتی ترجیح می‌دهند به جای دروغ گفتن، سکوت کنند. آنها چه می‌توانند بگویند؟ اینکه روس‌ها حق دارند؟ اینکه ارتش روسیه در دونباس نمی‌جنگند در حالی که ارتش اوکراین با مردم خودش در جنگ است؟ آنها نمی‌توانند چنین اطلاعاتی را بدهند. نکته اصلی فقط این است که روسیه مقصر است!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.