پیشنهاد سردبیر

قدس انلاین – مصدق : رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران نسبت به کمبود ویتامین D در ۷۰ درصد مردم ایران هشدار داد و گفت : افزایش قیمت لبنیات کمر مردم را می شکند .

 واکنش یک عضو شورای شهر تهران به افزیش قیمت لبنیات ؛

به گزارش خبرنگار ما ، دکتر رحمت‌الله حافظی صبح دیروز و در جریان جلسه علنی شورای شهر تهران در واکنش به افزایش  ده درصدی قیمت لبنیات  در روزهای اخیر  با اعلام این طلب گفت :  آزاد سازی  قیمت لبنیات اقتصادی نیست .

  وی با اشاره به این که با افزایش قیمت لبنیات شاهد کمبود ویتامین D در بین جمعیت بیشتری از مردم خواهیم بود ، تصریح کرد : در حال حاضر 70 درصد مردم از کمبود ویتامین D رنج می برند.

وی از کاهش  22 درصدی سرانه مصرف  شیر در کشور پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها خبر داد و گفت : در حالی سرانه مصرف شیر در کشورهای اروپایی بین 350  تا 500 لیتر در سال است  این سرانه در ایران  به 60 لیتر  رسیده  است.

وی با اشاره به اینکه در صورت کمبود ویتامین D جذب کلسیم از دستگاه گوارش مختل می شود، افزود: با کاهش جذب کلسیم افراد، به پوکی استخوان و شکستن مهره های کمر و لگن مبتلا می شوند که بار اقتصادی زیادی به خانواده ها و کشور تحمیل می کند .

*اعضای شورای شهر کاری کنید امیدی به شهرداری تهران نیست

حافظی سپس  با ارائه اسلاید هایی از روند نابوی در باغات و فضای سبز شهر تهران در منطقه 2 شهرداری تهران، خطاب به اعضای شورای شهر گفت: در دو سال گذشته صحبت های زیادی درباره قطع درختان در پایتخت  مطرح شده است. این بار قطع درختان در محدوده ستارخان است که بر اساس تصاویر ماهواره ای طی 11 سال گذشته سهم عمده ای از فضای سبز، باغات و درختان این محدوده نابود شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از این امیدی به شهرداری تهران نیست خطاب به اعضای شورای شهر تهران، گفت: اعضای شورای شهر تهران فکری برای حفظ باغات شهر تهران بکنند زیرا مشابه این باغ در شهر ،  بسیار است که در حال نابودی هستند .

وی با طرح این سوال که چگونه می خواهیم هوای پاک داشته باشیم در حالی که زیرساخت های آن در حال نابودی است؟ افزود :  قائم مقام شهرداری منطقه 2 می گوید که  به آنها اجازه ورود به باغ برای آبیاری داده نشده است در حالی که معتادان در آن تردد می کنند.

وی با اشاره به این که باغ یاد شده  با گاردریلی که  توسط شهرداری نصب شده از خیابان جدا شده است ، تصریح کرد :  این باغ اصلا  حصاری ندارد تا مانع ورود شهرداری باشد.

وی در خصوص  اسناد ارائه شده   از سوی  سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران درباره باغ  ستارخان، گفت: این سازمان چهار سال است نسبت به این ملک ورود کرده که قابل پذیرش است اما سوال اینجاست که چرا از سال 83 تاکنون اجازه داده است که درختان این ملک از بین برود و خشک شوند.

رئیس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با نمایش  اسلاید دیگر که نشان از نابودی باغغی در منطقه طرشت داشت ، افزود :  فقط دادن شعار "آسمان آبی، زمین پاک " کافی نیست. باید  راه مقابله  با نابودی باغات را  بیابیم.

وی در خاتمه گفت : برای حفظ باغات شهر تهران امیدی به شهرداری نیست  دوستان در شورای شهر فکری برای این موضوع کنند .

* جریمه یک میلیارد و 600 میلیون تومانی برای مالک باغ  خشک شده در ستارخان

به دنبال  انتقاد وارده به شهرداری   مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز در خصوص باغ   خشک  شده در ستارخان به ارائه توضیحاتی به اعضای شورای شهر پرداخت و گفت : شهرداری چندین بار به نسبت به خشک شدن این باغ به مالک تذکر داده و حتی با ارجاع پرونده  آن به کمیسیون ماده 7  برای مالکش  یک میلیارد و 600 میلیون تومان جریمه صادر شده است .

وی  با بیان اینکه شهرداری برای مصادره باغ یاد شده  برابر تبصره یک ماده 6  عمل کرده و پرونده را به دادگاه ارجاع داده است ، گفت : قطعا دادگاه رای به تصرف باغ به نفع مردم می‌دهد.

یه گفته وی  روز یکشنبه  گذشته ضمن تماس با شهردار منطقه تعدادی نیرو برای پاکسازی و آبیاری مجدد باغ به محل اعزام شد که در حین کار صاحبان و خانواده‌های این زمین تجمع کردند و صحبت‌هایی درخصوص تهاطر و توافق صورت گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.