وزیربهداشت با درخواست از تامین‌اجتماعی برای توجه به قشر کارگری اطراف تهران نسبت به کمبود ۵ هزار تخت بیمارستانی در حومه تهران ابراز نگرانی کرد و درباره خدمات دندانپزشکی نیز پیشنهاد داد تا خدمات دندانپزشکی در نوبت بعدازظهر ارائه شود.

درخواست هاشمی از تامین‌اجتماعی و پیشنهادی برای ارائه خدمات دنداپزشکی

وزیر بهداشت در بازدید از این مرکز پیگیر گسترش این مرکز و دسترسی بیشتر این منطقه به خدمات بهداشتی درمانی شده و با همراهی فرمانداری ری برای ارتقا مرکز به پرسنل قول مساعد داد.

لزوم ارائه خدمات دندانپزشکی به مردم در نوبت بعدازظهر

وزیر بهداشت در بازدید از بخش دندانپزشکی این مرکز  تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که خدمات دندانپزشکی در نوبت بعدازظهر نیز به مردم منطقه ارائه شود.

هاشمی همچنین در بازدید از بخش دیابت این مرکز در جریان مشکلات پرسنل این واحد قرار گرفت و قول همکاری و مساعدت در زمینه‌های لازم را داد.

بیمارستان فیروزآبادی شهر ری مرکز دیگری بود که وزیر بهداشت از آن بازدید کرد و  با کارکنان بخش‌های CCU، اتاق عمل، اطفال، جراحی، ICU، NICU گفتگو کرد.

هاشمی همچنین از بیمارستان هفتم تیر شهر ری بازدید کرد و به بخش‌های CPR؛ ICU (احیاء قلبی و ریوی)، تروما، رادیولوژی، پانسمان و سرپایی، آزمایشگاه و سونوگرافی سر زد.

عیادت وزیر بهداشت از بیماران بیمارستان هفتم تیر

وزیر بهداشت در بیمارستان هفتم تیر علاوه بر پیگیری مشکلات پرسنل بر سر بالین بیماران بخش های مختلف حاضر شد و برای آنها آرزوی سلامتی کرد.

در این بازدید یکی از نکات مثبت و مورد تائید رئیس و پرسنل بیمارستان هفتم تیر اقدامات مثبت صورت گرفته در جهت ارتقا هتلینگ بیمارستان بود که در این زمینه، از وزیر بهداشت قدردانی شد.

هاشمی این بیمارستان نیز گفت: دولت در کنار خیرین و بخش خصوصی می‌تواند مشکلات بخش سلامت کشور را حل کند.

طرح‌های سلامت را نمی‌توان معطل تخصیص اعتبار گذاشت

وزیر بهداشت تاکید کرد: نمی‌توان طرح‌های مربوط به بخش سلامت را معطل گذاشت و باید همانند روندی که  در دنیا پیش گرفته  شده است فرصت مشارکت بخش خصوصی را افزایش دهیم و تسهیلات لازم مانند در اختیار گذاشتن زمین و تضمین خرید خدمت با سود منطقی را به آنها ارائه کنیم.

هاشمی همچنین از کمبود تخت‌های بیمارستانی در حومه شهر تهران ابراز نگرانی کرد و گفت: حدود 5 هزار تخت تنها در حومه شهر تهران مورد نیاز است.

وی تصریح کرد: اورژانس تابلو کار ماست و پرسنل آن مانند پرستاران و پزشکان از وضعیت موجود رضایت نسبی دارند .

لزوم تکمیل ساختمان بیمارستان فیروزآبادی

وزیر بهداشت همچنین یادآور شد: امیدوارم تخت‌های بیمارستانی و اتاق عمل توسعه یابد، همچنین در بیمارستان فیروزآبادی مشکلات مربوط به اورژانس و تخت بیمارستانی بیش از بیمارستان هفتم تیر است و بهترین گزینه‌ها تکمیل ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی است که تنها 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

هاشمی همچنین یادآور شد: به دلیل اینکه اکثر شهرهای اطراف تهران، قشرهای کارگری را در خود جای داده است ضروری است که سازمان تامین اجتماعی اعتبارات لازم را در جهت احداث مراکز بهداشتی و ساخت بیمارستان در این شهرها  اختصاص دهد.

هاشمی در پایان تأکید کرد: باید زمینه ای را فراهم کنیم تا سرمایه‌گذاران بتوانند مشارکت موثری در بخش بهداشت و درمان داشته باشند ضمن اینکه بنده گزارش این سفر را به رئیس جمهور و اعضای هیات وزیران می‌دهم تا راهکارهای حل مشکلات در نظر گرفته شود.

به گزارش وزارت بهداشت، مرکز اورژانس پایگاه‌های جنوب تهران در مرکز بهداشتی درمانی آزادگان مستقر است و در آن 34 پایگاه با 340 نیروی انسانی ماهانه حدود 10 هزار ماموریت اورژانسی انجام می‌دهند.

وزیر بهداشت در ادامه بازدید از مراکز بهداشتی شهر ری به مرکز بهداشتی درمانی شهید یغمایی رفت ، در این مرکز واحدهای بهداشت خانواده، دندانپزشکی، بیماری‌های غیرواگیر و به ویژه دیابت و چاقی، بیماری‌های سالمندان و بهداشت محیط مستقر هستند.

هاشمی همچنین از واحد واکسیناسیون این مرکز، نحوه نگهداری و واکسیناسیون به ویژه واکسن پنج گانه (پنتاوالان) بازدید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.