قدس ‌آنلاین- تبریز: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: از ظرفیت‌ها و استعدادهای تیراندازی آذربایجان‌شرقی در المپیک ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ استفاده بهینه باید شود.

استفاده بهینه از  ظرفیت‌ها و استعدادهای تیراندازی آذربایجان‌شرقی در المپیک

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سیدمحمد شروین‌اسبقیان در نشست تخصصی هیئت تیراندازی با کمان استان اظهار داشت: از ظرفیت‌ها و استعدادهای تیراندازی آذربایجان‌شرقی در المپیک 2016 و 2020 استفاده بهینه باید شود.

وی افزود: تیراندازی با کمان آذربایجان‌شرقی ظرفیت خود را در کسب برتر کشوری در بین هیئت‌های کشوری نشان داده و ورزشکاران سازمان یافته خود را از 64 نفر در 4 سال پیش به 389 نفر افزایش داده و نسبت به سال 92 نیز 11 درصد افزایش یافته است.

اسبقیان گفت: برنامه‌ریزی و اهداف ترسیم شده برای تیراندازی با کمان مناسب و حرکت‌های مناسب و قابل دفاع بوده و همانند قهرمانان بزرگی همچون میلاد وزیری که در المپیک لندن حضور داشت تربیت و از صادق اشرفی و قهرمانان بانوان حمایت کرد و باید با استعدادیابی و راه‌اندازی کمیته استعدادیابی قهرمانان جدیدی را شناسایی کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در ادامه تصریح کرد: ورزش شهرستان‌ها نقش تعیین کننده در جایگاه وزش آذربایجان‌شرقی را در کشور دارد و شهرستان‌ها در تیم اجرایی ورزش و جوانان نقش اساسی دارند و اجرای طرح استعدادیابی تیراندازی با کمان در شهرستان‌ها خصوصا در مراغه نوید روزهای پرفروغی را به این رشته در کشور می‌دهد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی افزود: ورزش شهرستان‌ها با توجه به توانمندی و وجود زیرساختارهای مناسب توانایی برگزاری رقابت‌های استانی و حتی کشوری را دارد  و در حال حاضر تیراندازی با کمان در 17 شهرستان و بخش فعال بوده که در سال 1394 نیز 4 هیئت به این هیئت‌ها افزوده می‌شود.

وی اظهار داشت: از سال 89 در تیراندازی استان 15 ورزشکار به اردو های تیم ملی دعوت شده‌اند و بیش از 30 مدال در رده های مختلف کسب شده است.

اسبقیان افزود: با برنامه‌ریزی مدون و حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در سطح استان و شهر تبریز تعداد پایگاه‌های تیراندازی با کمان را با همکاری ارگان‌ها و دستگاه‌های علاقمند را افزایش داده‌ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در این نشست بر تاسیس سایت تخصصی تیراندازی با کمان در رشته‌های مختلف، جایگزین کردن ورزش سنتی به ورزش علمی و آکادمیک و افزایش توان علمی مربیان، توجه به تاکید و از برنامه‌های مهم دیگر اداره کل ورزش و جوانان در رشته تیراندازی با کمان برشمرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.