قدس آنلاین – سبزوار : رییس اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی سبزوار  صدور اسناد کشاورزی، واگذاری اراضی ، صدور مجوز های تغییر کاربری اراضی زراعی  و حفظ کاربری اراضی را از وظایف مهم این اداره عنوان کرد . 

۳۰ بنای ساخته شده با تغییرکاربری غیر مجازدر سبزوار تخریب شد

هادی استیری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگارقدس آنلاین در سبزوار با بیان اینکه بهره برداران می توانند با داشتن مساحت  حد نصاب اراضی زراعی و باغی جهت سند دارنمودن اراضی خود به این اداره مراجعه نمایند ، حد نصاب مساحت اراضی زراعی آبی، دیم، باغ آبی ، و باغ دیم را به ترتیب 5 ، 20 ، 5/2 و 5 هکتار جهت صدور سند اعلام کرد .

وی اظهار داشت : این اداره به متقاضیان طرحهای کشاورزی و غیر کشاورزی با داشتن جواز تاسیس یا موافقت اصولی،از اراضی ملی زمین واگذار می کند .  

وی همچنین در خصوص صدور مجوز های تغییر کاربری اراضی زراعی تصریح کرد : اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی سبزوار  به متقاضیان با داشتن جواز تاسیس یا موافقت اصولی در اراضی ملکی با شرایط  و رعایت حد نصاب ها (  حتی المقدور نباید جزو اراضی درجه 1 و 2 کشاورزی باشد ) مجوز تغییر کاربری  اعطا می نماید .

وی یکی از وظایف مهم این اداره را حفظ کاربری اراضی واجرای قوانین مربوطه دانست و با اشاره به قانون حفظ کاربری، هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها در خارج از محدوده قانونی شهرها و روستاها جز در موارد ضروری را ممنوع اعلام نمود و اظهار داشت : در این راستا با متخلف برابر قوانین برخورد خواهد شد .

استیری یاد آور شد :  اداره امور اراضی در راستای اجرای همین قانون با تشکیل یگان حفاظت از اراضی و سرکشی از تمام مناطق تابعه شهرستان تا کنون پرونده های زیادی از متخلفین را برای رسیدگی به مراجع قانونی ارسال کرده است که بعد صدور رای توسط دادگستری مکلف است با هماهنگی نیروی انتظامی  نسبت به اجرای حکم صادره اقدام نماید  .

 وی قلع و قمع بنای غیر مجاز ساخته شده بعلاوه جریمه نقدی در حق دولت را از جمله احکام صادر شده در این زمینه عنوان نمود .

این کارشناس کشاورزی با اشاره به بیانات اخیرمقام معظم رهبری در ممانعت از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، موضوع حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی را از اهمیت ویژه ای برشمرد و خاطر نشان کرد : اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار در  ماه های اخیر با نظر دادگستری سبزوارحدود 30 مورد از بناهای ساخته شده غیر مجاز ، شامل دیوار کشی ، بنای مسکونی ، سکو ، اسکلت فلزی ، و ... را تخریب نموده است  .

رییس اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی سبزوار  در عین حال به همشهریان و بهر ه برداران توصیه نمود در صورتی که قصد خرید زمین کشاورزی یا باغ را دارند قبل از هرگونه تغییر کاربری یا احداث بنا حتماً به این اداره مراجعه و ضمن مشورت با کارشناسان مربوطه در صورت داشتن شرایط لازم نسبت به اخذ مجوز اقدام نمایند .  /  انتهای پیام  

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.