یک روزنامه ایتالیایی نوشت، واشنگتن نه به دلیل نگرانی از حمله خیالی روسیه بلکه به خاطر آنکه رقبای اقتصادی بالقوه خود را از بین ببرد، تلاش بسیاری برای شکاف انداختن میان اروپا و روسیه انجام داده از جمله آنکه اروپا را وادار به اعمال تحریم‌های ضد روسی کرده، نیروهای ناتو در منطقه بالتیک را بسیج کرده و فضای جنگ سرد به وجود آورده است.

روزنامه ایتالیایی: آمریکا عمدا میان روسیه و اروپا اختلاف انداخت

به گزارش ایسنا ، روزنامه ایتالیایی "ایل جیورناله" در مقاله‌ای به قلم فرانچسکو آلبرونی نوشت: روسیه می‌خواست با اروپا به اتحاد سیاسی و اقتصادی برسد و در ازای دریافت تکنولوژی برای توسعه کشورهای آسیای مرکزی که زمانی بخشی از اتحاد جماهیر شوروی سابق بوده و ذخایر بزرگ گاز و مواد خام دارند، نفت و گاز بفرستد، اما آمریکا و انگلیس نمی‌توانستند اجازه دهند یک چنین همکاری میان روسیه و اروپا اتفاق بیفتد زیرا آنها به دنبال کنترل کشورهای اسلامی با ذخایر نفتشان بوده و نمی‌توانستند اجازه دهند کس دیگری با آنها رقابت کند.

به نوشته این روزنامه ایتالیایی، آمریکا با اختلاف انداختن میان اروپا و روسیه توسعه روابط دو جانبه آنها را کندتر کرد.

همچنین این روزنامه‌نگار ایتالیایی تصریح کرد: روسیه مجبور است بر همکاری با چین که قدرتش در حال افزایش است تمرکز کند.

در مقاله روزنامه "ایل جیوناله" نوشته شده است: آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و همپیمانان عربشان احساس می‌کنند اربابان جهان هستند. این کشورها توجه اروپا را به روسیه جلب کرده و این توجه را از خاورمیانه، ترکیه و شمال آفریقا منحرف کردند که این باعث شکست اتحادیه اروپا در حل مساله مهاجران غیرقانونی شد.

در این مقاله آمده است: اکنون سرزمین اروپا استقلال، دولت و ارتش خود را از دست داده است و تبدیل به یک مستعمره شده که مملو از مهاجرانی است که در آینده سربار خواهند شد نه همپیمان.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.