جلیل فخرایی: دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت با حضور کشورهای مختلف جهان در محل دایمی نمایشگاه‌های مشهد برگزار شد.

 تجلی شکوه قرآن و اهل بیت (ع)

دبیر اجرایی این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: این نمایشگاه در 27 بخش با 700 غرفه و 31 کمیته اجرایی در بخشهای مختلف و متنوعی مانند حجاب و عفاف، حوزه، طلاب علوم دینی خارجی، نمایشگاه دیجیتال و سازمانها و مؤسسات قرآنی در 20 هزار مترمربع و سایتی فعال در این زمینه بهترین فضا را برای مشتاقان و علاقه‌مندان به علوم قرآنی و عترت فراهم آورده است.

حجت الاسلام کاظمی نسب عنوان داشت: این نمایشگاه به همت اداره ارشاد و همکاری اداره کل اوقاف خراسان و مدیریت باشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از فعالیتهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد به فعالیتهای قرآنی اختصاص دارد که هر ساله سعی داریم نمایشگاه‌های قرآنی را باشکوه برگزار کنیم.

وی گفت: این نمایشگاه تا نوزدهم ماه مبارک رمضان از ساعت 18 تا 24 برای علاقه‌مندان باز است.

وی افزود: در این نمایشگاه معارف قرآنی سیره اهل بیت(ع) به مشتاقان معرفی می‌شود.

یکی از نکات این نمایشگاه حضور یکی از مؤسسات بخش خصوصی با هزار محصول قرآنی بود که از قم در این نمایشگاه حضور یافته است.

حضور فعال آستان قدس رضوی در این نمایشگاه و اختصاص یک سالن با غرفه‌های مختلف و نیز آموزش قرآن به کودکان و فعالیتهای هنری برای کودکان و نوجوانان از فعال‌ترین قسمتهای این نمایشگاه به شمار می رود.

در غرفه ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی نیز علاوه برنمایش  پرچم حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل عباس (ع) ،برای نخستین بار کتیبه 250 ساله حرم امامین جوادین (ع) در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. از دیگر بخشهای این نمایشگاه فعالیت سالن بسیج رسانه است.

جواد علما، مسؤول بسیج رسانه خراسان رضوي در این زمینه در گفت و گویی با خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه یکی از وظایف عمده رسانه‌ها طبق فرمایش مقام معظم رهبري تبادل آزاد افکار در سطح جامعه است و از سویی قرآن بزرگترین و مهمترین رسانه متعالی بشری محسوب می‌شود، با این نگاه بسیج رسانه در نمایشگاه با سه بخش ورود جدی پیدا کرد. ابتدا بخش نشستهای هم اندیشی و میزگردهای مختلف و نیز استودیوی گفتمان که هر شب همزمان با این نمایشگاه برگزار می‌شود و با حضور استادان حوزه و دانشگاه با موضوعات و مباحث قرآنی بحث و گفت و گو می‌کند.

وی گفت: هم اندیشی میان مدیران و مسؤولان و فعالان رسانه‌ای با موضوع راه‌های ترویج قرآن و عترت و فرهنگ آن با همکاری معاونت مطبوعاتی ارشاد برگزار می‌شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.