دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوي گفت: دهه کرامت رضوی فرصتی برای گسترش فرهنگ ناب شیعی است.

 دهه کرامت رضوی فرصتی برای گسترش فرهنگ ناب شیعی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوي، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی افزود: یکی از اقدامهای شایسته در آستان قدس رضوي، توجه کردن به آیینها و مراسم مذهبی با هدف پاسداشت شعایر الهی است. تمامی مراسمی که در ایام شهادت و ولادت برگزار می‌شود، از نظر کمیت و کیفیت تجلی بخش هویت و فرهنگ ناب شیعی و دارای پیامهای مؤثر و اثربخش است.

وی با تأکید بر اینکه دهه کرامت رضوی بستر مناسبی برای زمینه سازی و گسترش شادی‌های متناسب با آموزه‌های دینی در جامعه است، بیان کرد: دهه کرامت رضوی بستر مناسبی است که ما الگوی شادی را به دنیا معرفی کنیم و آن را در جامعه گسترش دهیم.

وی درخصوص برنامه‌های دهه کرامت رضوی سال جاری گفت: سعی کرده‌ایم با محوریت شعار سال «دولت و ملت،همدلی و همزبانی» ، الگوی رفتاری اهل بیت(ع) را در سایه تبیین شخصیت علمی، اخلاقی و رفتاری عالم آل محمد(ص) و تمرکز بر شعار واحد«همدلی و همزبانی در سبک زندگی اهل بیت» ارایه کنیم.

حسینی بیان کرد: برگزاری جشن و ایجاد شور و نشاط معنوی شایسته در ایام میلاد امام رضا(ع) و برخورداری برنامه‌ها از شکوه، نوآوری و جلوه‌های هنر متعالی از جمله مهمترین راهبردها و سیاستهای آستان قدس رضوی در دهه کرامت رضوی است.

خبر دیگر حاکی است، با برگزاری اولین جلسه ستاد دایمی جشنهای دهه کرامت رضوی از سوی دبیرخانه شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوي، برنامه‌های اجرایی این نهاد مذهبی در دهه کرامت رضوی سال جاری آغاز شد.

این جلسه با هدف بررسی و مرور دوباره رویکردها و سیاستهای کلی جشنهای دهه کرامت رضوی و راهبردهای محتوایی و اجرایی، ارایه گزارشی از تدوین، نظارت، ارزیابی و نظرسنجی برنامه‌های دهه کرامت سال 93 و آمادگی انجام برنامه نظارت، ارزیابی و نظرسنجی برنامه‌های محوری دهه کرامت سال 94 و بررسی برنامه‌های پیشنهادی «زیر سایه خورشید» مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی برگزار شد.

حسینی افزود: در این جلسه راهبردهای محتوایی و اجرایی جشنهای دهه کرامت رضوی از سوی اعضای جلسه بررسی و با تغییراتی مصوب شد و با توجه به نامگذاری روزهای ایام دهه کرامت از سوی شورای هماهنگی دهه کرامت کشور، روز دهم ذی القعده به عنوان آستان قدس رضوي؛ بستر مناسب نشر فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) نامگذاری شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.