قدس آنلاین: شكاف طبقاتي كه اين روزها بين پرستاران و جامعه پزشكي ايجاد شده موجب افزايش روزانه مشكلات اين جامعه و اعتراض آنان نسبت به طرح‌هاي تصويب شده در وزارت بهداشت شده است.

تجمع پرستاران بيمارستان الزهرا(س) اصفهان ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، طی دو روز گذشته تعداد زیادی از پرستاران بیمارستان الزاهرای اصفهان با تجمع خود نسبت به عدم اجراي صحيح طرح" پرداخت مبتني بر عملكرد" اعتراض کردند.

این پرستاران علت اصلي اعتراض خود را ديدگاه متفاوت وزارت بهداشت و مسوولان نسبت به كادر درماني اعلام کرده و معتقدند كه پرستاران به دليل سختي كار بيشتر از ديگر گروه‌هاي بهداشت و درمان نيازمند توجه به عدالت شغلي هستند كه البته اين كار در كشور به نحوي به نفع پزشكان پيش رفته است.

عضو هيئت مديره نظام پرستاري اصفهان در اين زمينه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تجمع پرستاران در اصفهان همزمان با ديگر استان‌هاي كشور در اعتراض به طرح" پرداخت مبتني بر عملكرد" بوده است.

احمدرضا يزدان نيك تصريح كرد: اين طرح از همان ابتداي مطرح شدن با مخالفت‌هاي شديدي از سوي جامعه پرستاري روبرو شد و پرستاران ديدگاه مناسبي نسبت به آن نداشتند.
وي علت اين ديدگاه را همسان دانستن آن با طرح " قانون تعرفه پرستاري" دانست و اظهارداشت: طرح " قانون تعرفه پرستاري" كه مدت 8 سال از تصويب آن مي‌گذرد تاكنون به صورت مسكوت و اجرا نشده باقي مانده و بسياري از پرستاران به تصور اينكه اين طرح قرار است جايگزين آن شود با اجراي آن مخالف بودند.
عضو هيئت مديره نظام پرستاري اصفهان ادامه داد: اين اعتراضات در حالي انجام گرفت كه وزارتخانه از پرستاران چند ماهي را براي اجراي اين طرح فرصت گرفت اما امروزه شاهد عدم تعادل در پرداخت‌ها به ويژه در جامعه بهداشت و درمان و ايجاد شكاف طبقاتي فراوان بين پزشكان و پرستاران هستيم كه اين مسئله را پيچيده كرده است.
وي خاطرنشان كرد: بسياري از پرستاران معتقدند كه طرح " پرداخت مبتني بر عملكرد" طرح قانون بهره‌وري" را زير سوال برده و با فلسفه اين قانون در تضاد است، اين فرمول بسيار پيچيده و در هم تنيده شده و نيازمند بازنگري اساسي است.
يزدان نيك در جواب اين سوال كه آيا اين دست اعتراضات نتيجه‌اي را براي پرستاران به دنبال خواهد داشت، گفت: به هرحال اعتراضات بايد از جايي به گوش مسوولان برسد، جامعه پرستاري با تجمع مختلف خود در نواحي مختلف كشور اعتراض خود را به گوش مسوولان رساند و حالا آنها هستند كه بايد جواب بدهند و به وعده‌هاي خود در اين زمينه جامعه عمل بپوشانند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.