یک روزنامه اماراتی نوشت: هدف قرار دادن مساجد شیعیان، 'توطئه خبیثی' از سوی طرف هایی در منطقه برای ایجاد فتنه مذهبی است.

روزنامه اماراتی: هدف قرار دادن مساجد شیعیان در منطقه یک توطئه است

روزنامه البیان چاپ دبی روز چهارشنبه با اشاره به اقدام تروریستی جمعه گذشته در مسجد امام صادق (ع) در کویت اضافه کرد: به هیچ وجه نمی توان باور کرد عامل این جنایت تروریستی، فردی وابسته به جریان های دینی یا فکری باشد، بلکه بدون شک وی یک بیمار روانی بوده که مورد سواستفاده عواملی قرار گرفته است.

این روزنامه ادامه داد: به خوبی روشن است که هدف قرار دادن مسجد امام صادق (ع) در کویت و پیش از آن مساجد 'القدیح' و 'العنود' در عربستان به قصد کشتار برادران شیعه نبوده، بلکه هدف ایجاد ناامنی و بی ثباتی در منطقه است.

البیان هشدار داد: عواملی خواهان تفرقه افکنی میان بافت اجتماعی کشورهای منطقه بوده و می خواهند این کشورها همچون همسایگان خود در 'آشوب فتنه تفرقه مذهبی' غرق شوند.

این روزنامه اماراتی اضافه کرد: این عوامل همانا خواهان بازنگری وضعیت جغرافیایی خاورمیانه در جهت حفظ منافع خود و هم پیمانان شان هستند .

البیان یادآور شد: پیشتر شاهد همین سناریوی تفرقه اندازی بوسیله عملیات تخریبی در عراق بودیم و همین امر موجب بحران کنونی و نفوذ گروههای تروریستی القاعده و داعش در این کشور شد وهم اکنون توطئه گران می خواهند این سناریو در کشورهای منطقه با انفجار در مساجد شیعیان تکرار شود تا وحدت جامعه در این کشورها متلاشی شود.

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.