وزیر کشور کویت اعلام کرد که کشورش در حالت جنگ با تندروها بسر می برد و شبکه هایی را که گفته می شود در کویت وجود دارند، به شدت مورد حمله قرار خواهد داد.

مقام کویتی: ما در حال جنگ با تندروها هستیم

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، اظهارات روز سه شنبه شیخ محمد الخالد الصباح در حالی است که گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله انتحاری جمعه گذشته را که یک تبعه سعودی به مسجد شیعیان در کویت انجام داد، برعهده گرفت.

در حمله تروریستی به مسجد امام جعفرصادق (ع) در منطقه «صوابر» در مرکز شهر کویت که از آن به عنوان شدیدترین حمله در این کشور صادرکننده نفت یاد می شود، 27 نماز گزار به شهادت رسیدند و 227 نفر نیز زخمی شدند.

یک روزنامه محلی کویت اعلام کرد که نیروهای امنیتی 60 نفر را در ارتباط با این انفجار بازداشت و یک مرکز خیریه را نیز به اتهام ارتباط با تندروها و جمع آوری کمک برای آنها بستند.

شیخ محمد الخالد الصباح وزیر کشور کویت طی سخنانی در پارلمان این کشور گفت: ما در وضعیت جنگ قرار داریم، جنگ با این شبکه به سرانجام رسید اما شبکه های دیگری نیز وجود دارند که منتظر نخواهیم ماند شانس خود را با ما آزمایش کنند.

روزنامه القبس چاپ کویت نیز روز سه شنبه نوشت: پنج نفر به اتهام دست داشتن در حمله تروریستی به مسجد امام جعفر صادق (ع) تحویل دادستان کل شده اند. این پنج نفر به دریافت حواله های مالی از خارج برای انجام حملاتی علیه اماکن مذهبی اعتراف کرده اند.

خالد الصباح افزود: این شبکه پیش از قطعی کردن حمله خود به مسجد امام جعفرصادق (ع)، بررسی هایی را درباره دو هدف احتمالی دیگر نیز انجام داده بود.

کویت درپی انفجار انتحاری که توسط «فهد سلیمان عبدالمحسن القباع» تبعه عربستان سعودی انجام شد، تدابیر امنیتی در این کشور را تشدید کرده است.

این تروریست انتحاری در پیامی تصویری که بعد از حمله وی روی شبکه اینترنت منتشر شد، شیعیان را «دشمنان خدا در هر مکان به ویژه در کویت» توصیف کرده بود.

مسئولان کویتی گفته اند که این حمله با هدف ایجاد فتنه فرقه ای در کشور که بیشتر جمعیت آن را اهل سنت تشکیل می دهند، صورت گرفته است.

مقام های کویتی اعلام کرده اند که راننده خودرو حامل عامل حمله انتحاری، صاحب خودرو و صاحبخانه محل سکونت راننده در روزهای گذشته توسط پلیس کویت شناسایی و بازداشت شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.