دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران از تلاش برای اخذ مجوز کاربرد خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی از وزارت بهداشت و سازمان استاندارد خبر داد و گفت: امیدواریم این موضوع امسال به نتیجه برسد.

تلاش صنایع برای اخذ مجوز استفاده از خمیرمرغ در سوسیس و کالباس
مجید افلاکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در مورد استفاده از خمیرمرغ در تولید فرآوردها‌ی گوشتی تاکید کرد: ‌بر اساس دستورالعمل سازمان‌های غذا و دارو و استاندارد هیچ یک از کارخانه‌ها از خمیرمرغ در تولید سوسیس و کالباس استفاده نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه در دو روش می‌توان خمیر مرغ تولید کرد، گفت: در یک روش می‌توان در قطعه‌بندی‌های مرغ تحت نظر سازمان دامپزشکی خمیر مرغ تولید کرد و از یک سو مطرح بود که در کارخانه‌ها خمیر مرغ تولید شود اما بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت در حال حاضر در هیچ کارخانه‌ای از خمیر مرغ استفاده نمی‌شود.

استاندارد قبلی تولید خمیر مرغ در حال اصلاح است

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران با اشاره به اینکه استاندارد قبلی تولید خمیرمرغ در حال اصلاح است تا به تایید کمیته ملی استاندارد برسد، اظهار کرد: در صورت تایید این کمیته شاید بشود از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی استفاده کرد.

افلاکی با اشاره به اینکه پس از جداسازی ران و سینه از مرغ هنوز 20 درصد گوشت باقی می‌ماند، گفت: توسط دستگاه‌های وارداتی که جداکننده گوشت از استخوان هستند می‌توان خمیر مرغ تولید کرد. اکنون در بسیاری از کشورهای همجوار این کار صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تولید خمیر مرغ باید در چارچوب استاندارد خاصی صورت گیرد، افزود: صنعت به دنبال هماهنگی در سازمان‌های نظارتی برای استفاده از خمیر مرغ است، چرا که خمیرمرغ دارای کیفیت بالا و 13 درصد پروتئین است.

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران با اشاره به انجام مذاکرات در چارچوب مرکز تحقیقات با دستگاه‌های نظارتی، تاکید کرد که در تلاش هستیم در سال جاری برای استفاده از خمیر مرغ به نتیجه برسیم.

وی در پایان در مورد میزان صادرات سوسیس و کالباس گفت: صادرات زمانی صورت می‌گیرد که مصرف داخل را پاسخ کامل داده باشیم لذا در این حوزه صادرات کمتری داریم؛ به گونه‌ای که در سال 1393 ارزش صادرات سوسیس و کالباس 4.5 میلیون دلار بود و اکثرا به کشورهای همسایه انجام شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.