حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو در ادامه برنامه‌های سفر خود به الجزایر ، با عبدالمالک سلال نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

وزیر نیرو با نخست‌وزیر الجزایر دیدار کرد

به گزارش ایسنا،در این دیدار نخست وزیر الجزایر با ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط سیاسی دو کشور ، آمادگی دولت متبوع خود برای برگزاری دومین اجلاس کمیسیون عالی مشترک دو کشور در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی و کمک به حل هرگونه مشکل اجرایی و اداری مرتبط با حضور شرکت‌های ایرانی در الجزایر را اعلام کرد.

عبدالمالک سلال، با اشاره به سیاست‌های دولت الجزایر برای مقابله با آثار ناشی از کاهش قیمت نفت، بر ضرورت همکاری دو کشور در این خصوص تاکید و اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز در تهران را فرصتی مناسب برای رایزنی کشورها عنوان کرد.

نخست‌وزیر الجزایر با اشاره به بحرانی شدن شرایط منطقه ای و بین‌المللی و ضرورت دستیابی به راه‌حلی که بتواند آرامش و ثبات را برای همگان در پی داشته باشد در بخش دیگری از صحبت های خود چگونگی پیدایش و رشد برخی از گروه های تروریستی را مشکوک عنوان کرد و بر لزوم هوشیاری در مقابل توطئه هایی که علیه مسلمانان در جریان است، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا،‌ در این ملاقات حمید چیت‌چیان وزیر نیرو، نیز با تشریح مواضع کشورمان در خصوص تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله آخرین نتایج مذاکرات هسته‌ای ، روند روابط دو جانبه ایران و الجزایر را رو به رشد ارزیابی کرد و بر آمادگی کامل کشورمان برای انجام پروژه های اقتصادی در زمینه های مختلف در الجزایر تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر نیرو همچنین در ملاقات جداگانه ای با وزیر منابع آبی الجزایر راه های توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور خصوصا حضور شرکت‌های ایرانی در قالب پروژه های فنی مهندسی از جمله در زمینه احداث ایستگاه‌های تصفیه فاضلاب ، مراکز آب شیرین کن دریا و اجرای پروژه‌های برق و آب را مورد بحث و بررسی قرار داد و از وزیر الجزایری برای انجام دیدار رسمی از تهران دعوت به عمل آورد.

گفتنی است وزیر نیرو که در راس هیاتی برای تسلیم دعوتنامه حجت الاسلام و المسلمین روحانی به بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر برای شرکت در سومین اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز به این کشور سفر کرده بود، پس از دیدار دو روزه از این کشور و ملاقات با رئیس جمهور ، نخست وزیر ، وزیر انرژی و وزیر منابع آبی با بدرقه وزیر انرژی این کشور، الجزیره را به مقصد تهران ترک کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.