عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تهدیدات نظامی دشمن گفت: گزینه نظامی روی میز نهایت استیصال و درماندگی دشمن را نشان می‌دهد.

گزینه نظامی روی میز نهایت درماندگی دشمن است
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی بعد از ظهر امروز در ادامه تفسیر سوره حضرت محمد(ص)‌ که در مهدیه مشهد برگزار شد، در ارتباط با مرز نهایی برخورد با کفار اظهار کرد: تا زمانی که در جنگ و نبرد با دشمن، کفار نیزه‌های خود را بر زمین نگذارند، جنگ باید ادامه پیدا کند.

خطیب جمعه مشهد با تأکید بر اینکه در برخورد با دشمنان باید رفتار قاطعانه داشت، متذکر شد: تا زمانی که دشمن اسلحه خود را به زمین نگذاشته باید جنگ با او ادامه پیدا کند.

وی در ارتباط با اسیر گرفتن از دشمن اعلام کرد: تا زمانی که دشمن اسلحه به زمین نگذاشته، می‌توان اسیری که از او گرفته می‌شود را کشت، اما پس از اتمام جنگ، کشتن اسیر درست نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: زمانی که جنگ شود، هر دو طرف کشته می‌دهند، بنابراین حس انتقام‌جویی در دو طرف و به ویژه در کفار ادامه دارد، بنابراین مسلمانان نباید به کفار اطمینان کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: در دوران هشت سال دفاع مقدس پس از اتمام جنگ، صدام با کویت وارد جنگ شد و پس از آن، جنگ آمریکا با صدام شروع شد که در این میان برخی می‌گفتند ما می‌توانیم با صدام باشیم و در مقابل آمریکا به او کمک کنیم، اما مقام معظم رهبری به هیچ وجه قبول نکردند و صدام را همچنان دشمن می‌دانستند.

وی تأکید کرد: بنابراین تا هنگامی که اوضاع جنگ تمام نشده و کینه و دشمنی‌ها ادامه دارد، نمی‌توان به دشمن اطمینان کرد.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه تا نابودی دجال جهاد ادامه دارد، بیان کرد: کشتن دجال آخرین حرکتی است که توسط امام زمان(عج) صورت می‌گیرد و تا اصلاح جهانی توسط امام زمان(عج)، جنگ و جهاد همچنان ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه قیام مسلحانه تنها قیام امام زمان(عج) است، تصریح کرد: حکومت جهانی امام زمان(عج) با تز قدرت تشکیل نمی‌شود، چرا که اگر بنا بود حکومت اسلام حکومت قدرت باشد، همان روز اول که قدرت را از حضرت علی(ع) گرفتند، این حضرت باید دست به ذوالفقار می‌زد و کار را تمام می‌کرد.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به اینکه بشر تا به امروز دو نوع حکومت و مدیریت اجتماعی را تجربه کرده است، افزود: مدیریت اجتماعی مبتنی بر زور چیزی جزء ظلم و تبعیض نداشته و مدیریت اجتماعی دموکراسی و حکومت مردم بر مردم که سه قرن بشریت آن را تجربه می‌کند، محصولش چیزی جزء جنگ و خونریزی نیست، زیرا افراد فردی را به دست خود بر سر حکومت نشانده که آن فرد بعدها دست به کشتار افراد می‌زند.

* یکی از امتیازات انقلاب اسلامی ارائه مردم‌سالاری دینی در مقابل مردم‌سالاری لیبرال است

وی با بیان اینکه تجربه سوم بشر، مدیریت خدا بر مردم است، اظهار کرد: یکی از امتیازات انقلاب اسلامی، ارائه مردم‌سالاری دینی در مقابل مردم‌سالاری لیبرال است.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه امروز دشمنی دشمن با اسلام بسیار زیاد شده است، تصریح کرد: اسلام معادلاتی سیاسی استکبار را بر هم زده و او را منفور دنیا کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اظهارات آمریکا در ارتباط با گزینه نظامی، بیان کرد: آمریکا مرتب می‌گوید گزینه نظامی روی میز است و با این جمله، قدرت خود را به رخ دنیا می‌کشد تا مردم او را باور کنند، اما در واقع او با گفتن این جملات می‌گوید نزدیک است که ما مستأصل و بیچاره شویم و گزینه نظامی در واقع به معنای قدرت و نیروی آمریکا نیست، بلکه به معنای بیچارگی دشمن است که می‌گوید گزینه نظامی یعنی کارد دارد به استخوان‌مان می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر 20 سال از جنگ تحمیلی می‌گذرد و آمریکا اطراف ما را محاصره کرده، اما هیچ اقدامی نمی‌تواند انجام دهد و تنها همانند سگی پارس می‌کند.

خطیب جمعه مشهد با بیان اینکه آمریکا یا توان جنگ یا هزینه آن را ندارد، گفت: اگر آمریکا می‌توانست به ایران حمله کند، یک نصف روز هم به ما مهلت نمی‌داد.

* اسرائیل نکته کلیدی دشمن در منطقه است

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه آمریکا توان حمله به ایران را ندارد، افزود: گزینه نظامی روی میز آمریکا نهایت استیصالی و درماندگی او را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه هر جا منافع آمریکا وجود دارد باید با یک حرکت سیاسی از بین رود، گفت: نکته‌ کلیدی دشمن در منطقه، اسرائیل است، پس باید ابتدا او نابود شود.

خطیب جمعه مشهد خاطرنشان کرد: چیزی که دنیا را به بهت آورد این بود که آمریکا به عراق آمد، اما در آنجا 4 هزار کشته داد و عراقی که روزی دشمن ما بود، امروز کانون قدرت ایران شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ارتباط با تحریم‌ها عنوان کرد: بالغ بر 300 میلیون انسان تحت نفوذ فروش کالای ایرانی هستند، پس تحریم‌ها چه اثری می‌تواند داشته باشد؟

وی با تأکید بر اینکه سیاستمداران نباید طوری رفتار کنند که دستشان در سیاست رو شود، تأکید کرد: جریان مذاکرات و برخورد با دشمن باید از موضع قدرت و با دست پر باشد، زیرا عطوفت و مهربانی در برخورد با دشمن معنا ندارد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.