بجنورد- خبرنگار قدس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کمیته امداد حق ورود به انتخابات را ندارد و رویکرد هیأت امنای این نهاد نیز بر این اساس است .

نظام مالی و بانکی کشور باید به نفع محرومان جامعه باشد

سیدپرویز فتاح در آیین تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد نباید به نفع یا علیه کسی اقدامی انجام دهد یا از امکانات این نهاد برای این منظور استفاده شود.

وی افزود: سیاسی ترین کار ما رسیدگی به محرومان است، حتی نباید مددجو را ابزار تبلیغ خود کنیم.

وی گفت: برای تغییر و تحول در مرحله اول باید از جامعه کارکنان خود آغاز کنیم و نگاه ما نسبت به کارمندان این نهاد نیز حمایتی است.

وی افزود: در مرحله اول به مددکاران که ارتباط مستقیم با مددجویان دارند، توجه می‌شود و مسایل و مشکلات آنان پیگیری خواهد شد.رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: نظام مالی و بانکی کشور باید به نفع محرومان جامعه باشد.

فتاح افزود: هم اکنون با مجلس، دولت و قوه قضاییه تعامل می‌کنیم تا قوانین لازم در این عرصه تقویت شود.

*کمیته امداد نباید تبدیل به اداره شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه کمیته امداد نباید به اداره تبدیل شود، گفت: در این نهاد باید جهادی کار کنیم.

فتاح افزود: با مدیریت اداری، فضای کشور تغییر نخواهد کرد، بلکه باید با مدیریت جهادی و با حرکتی علمی، نظام‌مند و مبتنی بر واقعیت و عمل‌گرا کار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: روحیه بد اخلاقی نیز نباید در میان نیروهای این نهاد باشد و عملکردها را نباید زیر سؤال برد و اعلام کنیم که تاریخ از آنجا شروع می‌شود که ما روی کار آمده‌ایم.

وی هدف این نهاد را چابک سازی و اصلاح ساختار عنوان کرد و گفت: نباید از مددجویان فاصله بگیریم و باید از حضرت علی(ع) که در روز حکومت داری و در شب نیز مددکاری می‌کردند، الگو بگیریم.

وی با بیان اینکه باید درد محرومان را درک کنیم، افزود: در این صورت می‌توانیم به آنان کمک کنیم.

* تولید فقر در جامعه نتایج مدیریتهاست

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه ما فقیر تولید نمی‌کنیم، گفت: تولید فقر در جامعه نتایج مدیریتهاست که این امر هم اکنون وضع مطلوب کشور ما نیست.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی بسیار سفارش کرده‌اند و این امر نیز به نفع محرومان است.

وی گفت: یک مدیر باید در زندگی شخصی خود نیز رفتار اقتصاد مقاومتی داشته باشد و مانند مردم باشد.

وی با بیان اینکه بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) برای رفع محرومیتها آمده بود، گفت: تولید فقر را به حساب ما مسؤولان بگذارید.

وی همچنین گفت: هم اکنون کمیته امداد نباید تنها وابسته به دولت باشد.

وی افزود: امام خمینی (ره) ساده و بدون تشریفات بودند، هم اکنون باید رفتار ما مدیران نیز بسیجی و ساده و بدون مخارج اضافه باشد و هدف تنها تکریم مردم باشد.

وی گفت: نباید کاری را با دوربین و تبلیغات انجام دهیم، بلکه در مکتب اسلامی به دستگیری اشاره شده است.وی بر خودکفایی و توانمندسازی مددجویان تأکید کرد و افزود: مسکن، ازدواج، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، بیمه درمان و تأمین اجتماعی از دیگر هدفهای این نهاد است.

فتاح با بیان اینکه مؤسسه‌های خیریه مانع کار نهاد نیستند، گفت: باید ساماندهی شوند تا کمکها با انصاف و عدالت به همه نیازمندان دور و نزدیک برسد.

وی درباره محرومان خراسان شمالی گفت: این استان را در بحث محرومیت حمایت خواهیم کرد.

فتاح افزود: با توجه به اینکه اعلام می‌شود، این استان از نظر درآمد پایین ترین سطح درآمد را دارد، اما در شاخصهایی مثبت است که باید روی آن شاخصها کار شود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب همیشه به نقاط قوت و مثبت‌ها توجه زیادی دارند.

مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی نیز  در این جلسه گفت: عوامل تولید فقر در این استان زیاد است و به همین علت سرانه درآمد خانوارها نسبت به کشور پایین است.

امان‌ا... حسین پور اظهار داشت: هم اکنون 130 هزار نفر جمعیت استان از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند و بخش قابل توجهی از خانواده‌ها نیز محروم هستند.

وی عوامل تولید فقر در این استان را اعتیاد، کشاورزی خرد و سنتی، مهاجرت، حاشیه نشینی و نظام بیمه ای نادرست عنوان کرد.

امام جمعه بجنورد نیز در این آیین بر غنی سازی و توانمند کردن مددجویان تاکید کرد و گفت: باید با مدیریت نیازمندان جامعه را به خودکفایی برسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: در ارایه کمک، هدف تنها صدقه دادن به نیازمندان نباشد، بلکه در راستای توانمندسازی آنان باید اقدام شود.

این آیین با حضور مسؤولان کشوری، استانی در تالار حافظ بجنورد برگزار شد و در پایان عباس اهرابی  به عنوان مدیر جدید این نهاد معرفی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.