۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸
کد خبر: 293152

 قدس آنلاین - رییس حمل و نقل و ترافیک گفت:۳۰۰ پارکینگ مکانیزه در دست ساخت است

300 پارکینگ مکانیزه در دست ساخت است
 
به گزارش قدس آنلاین- خراسان رضوی، دکتر امامی میبدی ، رییس حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در نشست خبری صبح امروز که در سالن جلسات اتوبوسرانی برگزارشد افزود: برای ساخت پارکینگ مشارکتی با بخش خصوصی آمادگی داریم.
وی افزود: پارکینگ خیابان پرستاربا 216 جایگاه، پارکینگ خیابان امام رضا (ع) با هزار و 300 جایگاه  و پارکینگ خیابان جنت با ظرفیت 260  درحال ساخت است که 62 درصد تاکنون پیشرفت فیزیکی داشته است.
میبدی افزود: برای تامین پارکینگ های شهر مشهد نیز پارکینگ ،همت – وحدت- پایانه ازادی – دارایی در دست طر احی است.
وی در ادامه افزود: برنامه های ترافیکی درروزهای 21  و  23 ماه مبارک رمضان، برنامه ها طبق روال گدشته است.
 میبدی  با بیان اینکه در تقاطع های شهر مشهد دوربین های جدیدی نصب می شود که 4 جهت را ثبت می کند افزود: اولین دوربین  ثبت تخلف چهارجهته در چهارراه مدرس  نصب شده و 15 دوربین  نیز تا دو ماه آینده در چهارراههای سطح شهر نصب می شوند.
 
وی درباره کارکرد دوربین های چهار جهته گفت: پس از  ثبت تخلف این دوربین ها ، از مرکز کنترل ترافیکی به شماره  راننده تماس گرفته می شود و ثبت تخلف را به اطلاع می رساند.
وی گفت: در دوربین های کنونی تا کنون 840 هزار تخلف به ثبت رسیده  که این تخلفات شامل، سرعت بیش از حد مجاز، لاین ویژه و طرح ترافیک و چراغ قرمز می باشد ودر کمتر از 5 دقیقه هر گونه موارد ترافیکی اقدام و در هسته مرکزی کمتر از 3 دقیقه باید انجام شود.
میبدی افزود: با هماهنگی پلیس راهور در مرکز کنترل ترافیک ،  250 دوربین راننده های پرخطر شناسایی شده حکم توقیف خودروها به راهور داده میشود؛ عبور از چراغ قرمزدر کمتر از 2 دقیقه ازاطلاع رسانی می شود.
وی در ادامه ضمن بیان اینکه ثبت نام ایستگاههای دوچرخه رایگان شده است، گفت: از 120 ایستگاه دوچرخه در سطح شهر 100 ایستگاه دوچرخه فعالند  و با ظرفیت نا محدود، همشهریان می توانند تا 5 کیلومتر مسیر را می توانند استفاده کنند.
 
میبدی  افزود: برای 9 هزار فضای پارکهای حاشیه شهر مشهد، مجوزی  از شورای عالی ترافیک برای 118 معبر در شورای ترافیک استان و شورای شهر به تصویب رسیده است که این معابر بعد از ماه مبارک رمضان، فعال می شوند و این برای اینست که بهره برداری از فضای معابرشهری را بهینه سازی کنیم.
وی گفت: 70 درصد از پارک ههای حاشیه شهر مشهد، کمتر از نیم ساعت پارک می کنند  که  در این مدت زمان ،رایگان است و هدف از آن  مدیریت معابر شهری  و گرفتن بهای این خدمت است.
درادامه این نشست، خورشاهی، معاون سازمان اتوبوسرانی از به کارگیری 40 دستگاه مینی بوس در لیالی قدر برای خدمات دهی بهتر به زائران و مجاوران خبر داد و گفت: بخش خصوصی هم در این شبها فعال هستند.
 
وی افزود: کار سرویس دهی در 42 مسیر انجام  می شود و چهارراه شهدا- میدان گمنام - میدان عدالت – چهارراه دانش و خسروی  به عنوان پایانه در نطر گرفته شده است.
خورشاهی گفت:امداد  و بازرسی ها ها در نقاط مختلف شهر مستقر هستند  و باجه های فروش و  شارژ من کارت نیز  در پایانه ها تا ساعت 3   فعال می باشند.
وی گفت : ازلحاظ تعداد اتوبوس ، مانند سالهای قبل هیچ مشکلی  نداریم و افزایش نرخ  نیز نخواهیم داشت.
عطارزاده  در ادامه این نشست گفت: از  فردا خطوط  منتهی به حرم تقویت می شوند و در روز قدس با 350 اتوبوس ، مردم  رااز 20 پایانه اتوبوس را  به مبدامنتقل کنیم .
وی درباره  وضعیت خدمات رسانی روز عید سعید فطر گفت:عید فطر شنبه  از 5 پایانه موقت در اطراف حرم رضوی با 170 دستگاه اتوبوس برای خدمت رسانی به مردم برنامه ریزی شده است.
عطارزاده درپایان گفت:پایانه نواب ،روگذر طبرسی ، پایانه نواب ،پایانه هاییست  که برای روز قدس در نظر گرفته شده است.
 
 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.