قدس آنلاین - رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: تشکیل شورای سیاستگذاری معنویت شهری می تواند باعث القای حس معنوی در زائران مشهد الرضا شود.

تشکیل شورای سیاستگذاری معنویت شهری برای معرفی مشهد ۲۰۱۷

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حمید محمدی شب گذشته در نشست تخصصی بررسی ظرفیت ها، فرصت ها و ایده پردازی های قرآن کریم در افق 2017 که در محل دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت برگزار شد، انتخاب مشهد برای معرفی پایتخت فرهنگی جهان اسلام در این سال را فرصت مغتنمی برای کشور برشمرد و افزود: اگرچه اصفهان پیش از این توانست با این عنوان در جهان اسلام و 2006 معرفی شود اما به نظر می رسد نتوانست از فرصت خود به خوبی استفاده کند و در این مسیر ناکام ماند.

او که ظرفیت ها و پتانسیل های مشهد را با حضور امام رضا (ع) بسیار متفاوت تر از اصفهان عنوان کرد، به بررسی تاریخچه انتخاب پایتخت فرهنگی جهان اسلام پرداخت و گفت: اگرچه مکه به عنوان اولین پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد اما تاکنون 25 شهر به این لقب نام گرفته اند.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور همچنین از فعالان قرآنی که در مشهد فراوان هستند ابراز خرسندی کرد و بیان داشت: مشهد را می توان قطب تشیع جهان اسلام کرد بنابراین توجه به شاخص ها و برنامه هایی همچون گفتمان های بین المللی ادیان و مذاهب در راستای ایجاد زیرساخت های لازم جهت معرفی مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام در سال 2017، برنامه ریزی و توسعه شهری، فضای عمومی، آسیب شناسی شهرها و حقوق رضوی و ... باید در راس قرار بگیرد.

حجت الاسلام محمدی از معرفی مشهد برای پایتخت فرهنگی جهان اسلام به عنوان رسیدن به آرمان شهر رضوی یاد کرد و گفت: تشکیل شورای سیاستگذاری معنویت شهری می تواند باعث القای حس معنوی در زائران مشهد الرضا شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.