قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با مروری بر صفحات اول امروز روزنامه ها.

از "پالس های مثبت مذاکرات وین" و "سلام وین به توافق هسته ای" تا "شاید کنار بکشیم"

پالس های مثبت مذاکرات وین

یکی از مهمترین تحریم های که ایران با آن در سال های اخیر روبرو بوده است تحریم ورود طلا به ایران می باشد. این در حالی است که ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی دیروز خبر از ورود 13 تن طلا به کشور پیرو مذاکرات وین داده است.

بدین ترتیب شمش های بلوکه شده در آفریقای جنوبی با برداشتن تحریم های مربوطه به کشور بازگشت.

در همین راستا روزنامه "قدس" در تیتر یک خود نوشت: "13تن طلا به کشور بازگشت"

روزنامه "هفت صبح" نیز نوشت: "بازگشت 13تن طلا به خزانه"؛ این روزنامه این اتفاق را دستاورد مهم مذاکرات طاقت فرسای هسته ای دانسته است.

روزنامه "فرهیختگان" هم با بیان اینکه "رییس کل بانک مرکزی از اولین دستاورد مذاکرات هسته ای وین4 رونمایی کرد" در تیتر یک خود نوشت: "آزادسازی 13تن طلا"

روزنامه "شهروند" هم در تیتر یک خود نوشت: "13تن طلای ایران آزاد شد"؛ این روزنامه از این اتفاق به عنوان "گره گشایی در حاشیه مذاکرات هسته ای" یاد کرده است.

روزنامه "ایران" نیز  از آزادسازی 13تن طلای توقیف شده ایران نوشت و آن را تلاش دستگاه دیپلماسی و بانک مرکزی دانست.

"اعتماد" نیز در تیتر یک خود نوشت: "13تن طلای ایران «آزاد» شد" و روزنامه "آفتاب یزد" از این اتفاق به عنوان "پالس های مثبت مذاکرات وین" یاد کرد.

با در نظر گرفتن قیمت 1170دلار برای هر اونس طلا؛ هزینه آزادسازی 13تن طلا بیش از 475میلیون دلار خواهد بود.

***

آمانو از ما چه می خواهد؟

وزرای خارجه چین و فرانسه امروز به وین می روند، آمانو به تهران می آید. در همین راستا روزنامه "قانون" تیتر زد: "آمانو از ما چه می خواهد؟"

روزنامه "ابتکار" هم به طرح این پرسش پرداخت: "آمانو حامل چه پیامی است؟"

روزنامه "اطلاعات" هم در تیتر یک خود نوشت: "همزمان با مذاکرات وین انجام می شود؛ مذاکره مدیرکل آژانس اتمی با دکتر روحانی در تهران"

روزنامه "اسرار" هم نوشت: "سفر آمانو به تهران برای دیدار با روحانی"

گفتنی است روزنامه ایندیپندنت روز سه شنبه در گزارشی نوشته بود: "مسئله بازرسی ها و نحوه برداشته شدن تحریم ها دو عامل بازدارنده حصول توافق نهایی هسته ای هستند."

***

شاید کنار بکشیم

روزنامه "کیهان" در تیتر یک خود نوشت: "گزارش مستند کیهان از عهدشکنی های آژانس بین المللی انرژی اتمی:  چرا رهبر انقلاب به آژانس اعتماد ندارد"

روزنامه "عصرایرانیان" نیز تیتر یکی به این شرح دارد: "در کش و قوس تمدید گفتگوهای وین انجام شد؛ تهدید نظامی اوباما و کنگره علیه برنامه هسته ای ایران"

روزنامه "سیاست روز" نوشت: "رئیس جمهور به مردم اطمینان داد: دفاع قاطع از حقوق هسته ای"؛ این روزنامه در ادامه از قول "روحانی" می نویسد: "طرف مقابل توافق احتمالی را زیرپا بگذارد شدیدتر از آنی می شویم که در مخیله شان بگنجد"

روزنامه "رسالت" نیز تیتر یک خود را به همین موضوع اختصاص داد و نوشت: "واکنش شدید رئیس جمهور به نقض توافق"

روزنامه "حمایت" از "جنگ روانی آمریکا در گام آخر مذاکرات هسته ای" خبر داد. این روزنامه نوشت: "اوباما مدعی شد در صورت مطرح بودن توافق بد، میز مذاکره را ترک می کنیم"

روزنامه "جوان" هم  با بیان اینکه "به رغم فضای به ظاهر مثبت دیپلمات ها در وین، رئیس جمهور آمریکا تهدید به ترک مذاکرات کرد"؛ این روزنامه از قول اوباما نوشت: "شاید کنار بکشیم"؛ این روزنامه همچنین از قول "روحانی" می نویسد: "کاری می کنیم که در مخیله شان نگنجد"

***

سلام وین به توافق هسته ای؟

روزنامه "راه مردم" از  "پایان نگارش متن توافق احتمالی در سطح فنی" خبر داد. این روزنامه از قول "عراقچی" نوشت: "تمدید 7 روزه مذاکرات؛ امکان رسید به توفق هنوز قطعی نیست"؛ این روزنامه همچنین از قول "نهاوندیان" هم نوشته است: "نسبت به آینده مذاکرات هسته ای و حصول توافق خوشبین هستیم"

روزنامه "آرمان امروز" نیز با بیان اینکه "چانه زنی پنجشنبه، رایزنی جمعه، توافق یکشنبه" در تیتر خود به طرح این سئوال پرداخت: "سلام وین به توافق هسته ای؟"

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.