قدس آنلاین:کارشناس فناوری اطلاعات اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: ۷ کتابخانه دیگر به سیستم مدیریت کتابخانه های عمومی(سامان) http://www.samanpl.ir متصل شدند.

۷ کتابخانه به سیستم مدیریت کتابخانه های عمومی(سامان) متصل شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، مجتبی شاهرخ ضمن اعلام این مطلب افزود: با استفاده از این سامانه می توان هر کتابخانه ای را در هر نقطه کشور که متصل به اینترنت باشد، جست و جو کرده و از انبوه کتب موجود در آنها مطلع شد.

وی افزود: این سامانه، به عنوان شبکه جامع کتابخانه های عمومی کشور، امکان امانت، عضویت و جستجو در کلیه کتابخانه های موجود در شبکه را برای کاربران خود به آسانی فراهم می کند.

شاهرخ گفت: با این سامانه می توان در کوتاهترین زمان به نرم افزاری جامع و در عین حال متناسب با نیازهای یک کتابخانه عمومی و کاربران دسترسی پیدا کرد.

شاهرخ با اشاره به امکان جستجو، تمدید و رزرو کتاب توسط اعضا از طریق اینترنت و امکان مدیریت کلیه امور کتابخانه ای و گزارش استفاده از برخی از امکانات همچون عضویت سراسری و امانت بین کتابخانه ای از دیگر مزایایی نرم افزار اینترنتی سامان است.

کارشناس فناوری اطلاعات اداره کل کتابخانه های عمومی استان ادامه داد: پیش از این 34 کتابخانه استان خراسان شمالی از این سامانه برای مدیریت کتابخانه های عمومی استفاده می کردند که اکنون در مجموع 41 کتابخانه استان که به اینترنت دسترسی دارند، به این سامانه متصل شده اند.

در استان 867 هزار نفری خراسان شمالی 45 باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی وجود دارد.

انتهای خبر/

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.