نمایندگان پیگیر پرونده بابک زنجانی در مجلس، مردادماه به زندان اوین می‌روند تا با او دیدار کنند.

دیدار نمایندگان با بابک زنجانی در اوین

به گزارش ایسنا، روزنامه ایران با اعلام این خبر نوشت: امیرعباس سلطانی، عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس که پیش از این از ارسال نامه‌ای به رئیس دستگاه قضا و تقاضا برای دیدار با زنجانی خبر داده بود، روز گذشته اعلام کرد که این دیدار بعد از ماه رمضان و در مردادماه انجام خواهد شد.

وی به «خانه ملت» گفت: متأسفانه نمایندگان مجلس پس از بازداشت زنجانی، اطلاعات کمی از وضعیت وی و روند پرونده دارند، بنابراین در نشست مذکور این موضوعات مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

«حسین دهدشتی»، دیگر عضو کمیته یادشده هم به خبرنگار «ایران» گفت: متأسفانه اطلاعاتی از روند رسیدگی و بررسی پرونده زنجانی در اختیار مجلس نیست و ما می‌خواهیم رصد کنیم که این متهم کجاست، چه می‌کند، آیا اطلاعات بیشتری ارائه کرده یا نه و کلاً پرونده در چه مرحله‌ای است؟ نماینده آبادان البته اذعان کرد دیدار با زنجانی رفع کننده دغدغه نمایندگان درخصوص پرونده وی نیست چون پرونده در اختیار دستگاه قضایی است و مسئولان این نهاد باید در این خصوص اطلاع‌رسانی کنند.

وی افزود: با این حال ما می‌خواهیم با این متهم دیدار کنیم تا مطمئن شویم او در زندان اوین است، چون برخی شایعه‌ها مبنی بر اینکه او در زندان نیست، زمزمه می‌شود؛ البته از کانال‌های دیگر خبر داریم که بابک زنجانی در زندان است و حالا با این دیدار مطمئن‌تر خواهیم شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: علاوه بر این، احتمال می‌دهیم او بعد از دو سال حضور در زندان حس همکاری‌اش برانگیخته شده باشد و اطلاعات جدیدی از اموالش در خارج از کشور ارائه کند.

به گفته وی، همه مسئولان و نهادهای مرتبط با این پرونده باید با همدیگر همکاری کنند تا هر چه زودتر اموال زنجانی شناسایی و به داخل کشور برگردد چون هر چه زمان بگذرد احتمال «گم و گور» شدن آن اموال بیشتر می‌شود.

آن‌گونه که دهدشتی بیان کرد، زنجانی در ابتدا و در جلسات کمیسیون انرژی مجلس اعلام آمادگی کرده بود بدهی خود را برگرداند اما می‌گفت به خاطر تحریم‌ها نمی‌تواند اموالش را به داخل منتقل کند.

نماینده آبادان در پاسخ به این سؤال که در صورت لغو تحریم‌ها آیا گشایشی در این پرونده و بازگشت اموال او ایجاد خواهد شد، توضیح داد: این بستگی به همکاری زنجانی دارد چون الان مشکل شناسایی اموال است و نه انتقال آن. متهم و همکاران او اگر حسن نیت داشتند، همکاری می‌کردند و می‌گفتند مثلاً اموال او در کجاست تا مسئولان مربوط شیوه‌های انتقال را پیدا کنند.

امیرعباس سلطانی پیش از این به «ایران» گفته بود: بابک زنجانی یک ویترین است و توسط بعضی مراکز قدرت، تبدیل به بابک زنجانی شده است. ما باید دنبال آقایانی بگردیم که وی را حمایت کرده و زمینه را برای برجسته کردن و تخلفات او مهیا کرده‌اند. باید ببینیم این حمایت‌ها براساس چه تحلیل‌ها و اهدافی، چه لابی‌ها و محاسباتی بوده است. به هر حال زنجانی در پشت پرده، کسانی و مراکزی داشته که حمایتش می‌کردند. این نهادها و مراکز قدرت معمای پرونده بابک زنجانی هستند.

او افزوده بود: شکی نیست که بخش‌هایی از این ثروت‌های بادآورده و رانتی در حوزه سیاست و برای کسب قدرت هم استفاده شده است.

زنجانی از دی‌ماه سال 92 که بازداشت شد، هنوز در مرحله تحقیقات است و دادگاهی برای رسیدگی به اتهاماتش برگزار نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.