طرح ملی "تونل عمودی باد" با عنوان تجاری "برج پرواز صبا" با حضور معاون تجاری سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور، در مشهد به بهره برداری رسید.

تونل عمودی باد" در مشهد به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجری طرح تونل باد صبا در این مراسم گفت: راه اندازی این طرح  دو و نیم میلیون دلار صرفه جویی ارزی  داشته است.


محمدعلی اردکانی تونل عمودی باد را مکملی موثر برای رشته سقوط آزاد اعلام کرد و افزود : زمانی که فرد قصد  سقوط آزاد  داشته باشد احتیاج به وسیله ای نظیر هواپیما و بالگرد در شرایط آب و هوایی مناسب دارد که این کار بسیار پرهزینه است لذا این تونل با کمترین هزینه امکان استفاده افراد از این ورزش مهیج را فراهم می کند.

به گفته وی تونل عمودی باد پیشتر در بعد نظامی استفاده  می شد که برای نخستین بار متخصصان مشهدی از این تونل برای هدف گردشگری بهره گرفته اند.

مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد هم  گفت: این تونل که برای نخستین بار در کشور به بهره برداری رسید درقالب یک طرح  تفریحی آموزشی ساخته و به عنوان یک طرح کلان فناوری در سطح کشور مطرح شده است.

سیدمهدی درهمی افزود: این برج پروازی در منطقه تجاری-گردشگری سپاد و با حمایت شرکت سپاد خراسان و کارفرمایی معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهور به دست متخصصان داخلی ساخته شد.

او درباره مشخصات این تونل عمومی باد هم گفت: برای معلق ماندن فرد در محفظه دستگاه باید خطوط جریان هوا توسط فن ها با سرعت 250 کیلومتر در ساعت بطور کاملا موازی ایجاد شود که این امر در راه اندازی اولیه این طرح  با موفقیت انجام شد.

مجموعه گردشگری سپاد به عنوان منطقه ای متمرکز از مجموعه های تجاری و گردشگری 27 سال پیش با سرمایه گذاری 10 هزار ایثارگر دفاع مقدس در مشهد راه اندازی شد و هم اکنون سه هزار واحد تجاری در این منطقه فعال هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.