قدس آنلاین- تبریز: رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی گفت: با تلاش ماموران کلانتری ۱۷ تبریز سه سارق داخل خودرو با ۹۱ فقره سرقت و دستگیری دو سارق منازل و اماکن خصوصی با ۴۰ فقره سرقت در تبریز دستگیر شدند.

متلاشی شدن ۲ باند سرقت خودرو و منزل با ۱۳۱ فقره سرقت در تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صابر عباسزاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی وصول پرونده از کلانتری 17 کلانشهر تبریز با موضوع دستگیری 2 نفر از سارقان داخل خودرو که مبادرت به سرقت از داخل خودروی شهروندان می‌کردند، به لحاظ تخصصی بودن موضوع پرونده به کارآگاهان آگاهی استان ارجاع داده شد.

وی افزود: با استفاده از مصاحبه و تحقیقات فنی پلیسی در نهایت متهمان به بیش از 91  فقره سرقت داخل خودرو معترف شدند و در این رابطه یک نفر مالخر نیز که سارقان اموال را به وی می‌فروختند دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ارزش ریالی اموال مکشوفه بیش از 500 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: متهمان پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

دستگیری سارقان منازل با 40 فقره سرقت در تبریز

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از این گفت‌وگو گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان 2 سارق منازل و اماکن خصوصی با 40 فقره سرقت در تبریز دستگیر شد.

وی افزود: در پی افزایش سرقت منزل در سطح کلانشهر تبریز موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت این پلیس قرار گرفت.

عباسزاده گفت: ماموران با بررسی بازه‌های زمانی و مکانی سرقت‌ها و احصاء شیوه و شگرد سارقان  در نهایت یک نفر متهم سابقه‌دار را شناسایی و نامبرده طی عملیاتی غافلگیرانه در محل سکونت خود دستگیر و به پلیس آگاهی استان انتقال داده شد.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان پس از چندین مرحله تحقیق و بازجویی فنی از متهم، وی ابتدا منکر ارتکاب هر گونه سرقت بود ولی در ادامه تحقیقات میدانی با ارائه دلایل، مدارک و قرائن به ناچار لب به اعتراف گشوده و راز سرقت‌های صورت گرفته را فاش و به 12 فقره سرقت از منزل در سطح کلانشهر تبریز معترف شد که تمام صحنه‌های سرقت مورد بازسازی و شکات نیز شناسایی شدند.

کشف سارق ساختمان‌های نیمه کاره در تبریز با 28 فقره سرقت

عباسزاده اظهار داشت: در یک عملیات دیگر نیز کارآگاهان پلیس آگاهی استان سارق اماکن خصوصی، ساختمان‌های نیمه‌کاره و انباری در سطح کلانشهر تبریز را با 28 فقره سرقت دستگیر کردند و پرونده پس از تکمیل تحقیقات به همراه متهم و شکات به دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی تبریز ارسال و متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند.

وی در آسیب‌شناسی این سرقت‌ها گفت: سابقه‌دار بودن متهم، اعتیاد به مواد مخدر و متزلزل بودن وضیعت خانوادگی متهمان، عدم رعایت هشدارهای پلیسی توسط مالباختگان از نکات قابل توجه وقوع این سرقت‌ها است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.