۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
کد خبر: 293273

قیمت سبد نفتی اوپک از ۵۸ دلار و ۲۴ سنت، با ٥٥ سنت افزایش به ٥٨ دلار و ٧٩ سنت برای هر بشکه رسید، تردیدها پیش روی حل بحران بدهی یونان بر روند معاملات نفت خام در بازارهای جهانی تاثیرگذار بوده است.

 قیمت سبد نفتی اوپک ۵۵ سنت افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، در همین حال، به دنبال رشد تجارت فرآورده های نفتی در بازار آمریکا به دنبال افزایش تقاضا در فصل تابستان، قمیت های جهانی نفت خام دیروز پس از این که دوشنبه (هشتم تیرماه) به پایین ترین سطح خود در سه هفته گذشته رسیده بود، بیش از یک دلار افزایش یافت.
همچنین براساس این گزارش، قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال نیز با یک دلار و ٥٨ سنت رشد (٢,٦ درصد افزایش) به ٦٣ دلار و ٥٩ سنت برای هر بشکه رسید.
قیمت نفت برنت در ماه ژوئن با افت سه درصدی روبرو بوده است، در حالی که با رشد ١٥ درصدی در سه ماه دوم بهترین رشد را از سپتامبر ٢٠١٢ تجربه کرد و در نیمه نخست امسال ١١ درصد رشد داشت.
قیمت نفت خام شاخص دابلیو.تی.آی آمریکا با یک دلار و ١٤ سنت افزایش (رشد حدود ٢ درصدی) به ٥٩ دلار و ٤٧ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین ماهانه قیمت این شاخص یک درصد کاهش داشت، اما در سه ماه دوم ٢٥ درصد رشد و بهترین افزایش را از دسامبر٢٠١١ تجربه کرد و در نیمه نخست سال ١٢ درصد رشد داشت.
سبد نفت خام اوپک شامل 12 نوع نفت خام اعضای این سازمان شامل مخلوط الجزایر، گریسول آنگولا، اورینته اکوادور، سنگین ایران، سبک بصره، صادراتی کویت، اس سیدر لیبی، سبک بونی نیجریه، مارین قطر، سبک عربی عربستان سعودی، موربان امارات و مری ونزوئلاست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.