رئیس شورای عالی استانها گفت: در ۴ ماه اخیر ۱۶ طرح در شورای عالی استان‌ها کشور به تصویب رسیده و طرح‌هایی به دولت و مجلس ارسال شده است.

 ۱۶ طرح در شورای عالی استانها نهایی شده است

به گزارش قدس آنلاینُ غلامرضا بصیری‌پور در گفت‌وگو با تسنیمُ اظهار داشت: ما متعقد هستیم که ظرفیت‌های زیادی در رابطه با بحث 2017  فرهنگی مشهد وجود دارد اما در صورتی که این ظرفیت‌ها اجرایی شود مشهد بسیار می‌تواند اثربخش در این زمینه گام بردارد.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: یکی از ظرفیت‌هایی که در حوزه مشهد 2017 می‌توان به آن اشاره داشت این است که 50 کشور مسلمانی که در دنیا وجود دارد از طریق برنامه‌های متنوعی همچون حضور خبرگزاری‌های جهان اسلام، برگزاری همایش‌هایی که می‌توان برای سال 2017 مشهد در نظر گرفت پای این کشور‌ها را به ایران و مشهد باز کرد و از ظرفیت کشور‌های جهان اسلام استفاده کرد.

بصیری‌پور در گفت: حاشیه شهر مشهد بحث مفصلی دارد که در وضع عادی افراد مختلفی بحث حاشیه شهر را مطرح می‌کنند و چنین مسئله‌ای ایرادی ندارد اما اینکه چه زمانی نتیجه دهد و آن نتیجه هم به صورت عملی باشد برای ما اهمیت دارد چرا که در بحث حاشیه شهر مشهد مسائل مختلفی وجود دارد که به طور مثال در بحث فرهنگی برای تقویت این موضع در حاشیه شهر باید فرهنگسرا و مسجد ساخته شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که می‌تواند حاشیه شهر مشهد را رو به پیشرفت سوق دهد این است که در حاشیه شهر مشهد نمایشگاه‌ها و زمین‌های ورزشی ساخته شود چرا که اگر بتوانیم اعداد و ارقام هر ساله با یکدیگر مقایسه و آمارگیری کنیم می‌توان کمک به حاشیه شهر را حساب کرد اما اینکه هزار وکیل و وزیر بیایند و بگویند که حاشیه شهر مشهد از یک میلیون نفر به یک میلیون صد هزار نفر افزایش یافت چنین کاری فایده‌ای ندارد.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: اینکه شورای شهر مشهد بیاید و کمیسیونی برای حاشیه شهر راه‌اندازی کند کار خوبی است ولی زمانی که کاری به صورت جدی صورت گیرد من می‌پذیرم و در غیر این صورت همه می‌توانند شعار دهند.

بصیری‌پور گفت: بنده در چند ماه اخیر که مسئولیت ریاست شورای عالی استان‌ها را بر عهده گرفته‌ام به اندازه 16 سال گذشته سفر استانی رفته‌ام تاکنون به 13 استان سفر کرده و با استانداران نیز جلساتی برگزار کرده‌ایم و چارچوب‌هایی تبیین شده که در 4 ماه اخیر 16 طرح در شورای عالی استان‌ها کشور به تصویب رسیده و طرح‌هایی به دولت و مجلس ارسال شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.