قدس آنلاین: مدیر عامل قطار شهری مشهد برنامه خدمات رسانی قطار شهری مشهد در لیالی قدر را اعلام کرد

خدمات رسانی قطار شهری مشهد در لیالی قدر اعلام شد

 

به گزارش قدس آنلاین- خراسان رضوی، مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد قاسم طاهری ،امروز در نشست خبری که در اتاق جلسات شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد برگزار شد گفت: با شناسایی نیازهای مردم خدمت رسانی به زایران و مجاوران  در شب های قدر تا ساعت سه و نیم بامداد ادامه می یابد.

طاهری با اشاره ارائه خدمات این شرکت ویژه ماه مبارک رمضان افزود : با توجه به نیاز مردم و شناسایی ساعات شلوغ در ایستگاه های قطار شهری مشهد خدمات رسانی این شرکت در شب های قدر از ساعت 6 صبح تا اذان صبح روز بعد  ادامه می یابد.

وی با بیان این که تجربه نشان داده است که فاصله اتمام مراسم احیا در حرم مطهر تا اذان صبح ساعت شلوغ استفاده مردم از حمل و نقل عمومی است افزود: پیش بینی می کنیم آمار جابه جایی مسافر در این ایام به بیش از 130 هزار نفر برسد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد  گفت :با توجه به آغاز حرکت قطارها در روزهای تعطیل در ساعت هفت صبح جهت رفاه مردم و دسترسی آسان به حرم مطهر، جهت شرکت در نماز عید فطر قطار شهری در این روز از ساعت 6 صبح آغاز به کار و به زایرین و مجاورینی که قصد تشرف به حرم مطهر رضوی را برای اقامه نماز عید فطر دارند، خدمت رسانی می کند.

وی در باره نحوه خدمت رسانی قطار شهری در روز قدس گفت: با توجه به این که مسیر قطارشهری با مسیر راهپیمایی   مشترک است ،جهت تأمین نیاز مردم فاصله زمانی حرکت قطارها افزایش می یابد/

طاهری با بیان این که افق خط یک قطار شهری مشهد 120 دستگاه واگن است گفت: خط یک 60 واگن دارد که 45 تا 50 واگن فعال هستند و بقیه آماده به کار هستند.

وی افزود : 60 دستگاه واگن دیگر برای رسیدن به افق خط یک قطار شهری مورد نیاز است که برای خرید این تعداد واگن نیاز به  500 میلیارد تومان اعتبارداریم.

طاهری با اشاره به این که در چهار سال گذشته 111 میلیون مسافر توسط قطار شهری جابه جا شده اند گفت: میانگین جابه جایی مسافر در روز 130 هزار نفر و در روزهای ماه رمضان به دلیل کاهش سفرهای درون شهری 80 هزار نفر است.

وی افزود: از 22 ایستگاه خط یک قطار شهری مشهد بیشترین آمار مسافرین درایستگاه بسیج با جابه جایی 30 هزار مسافر در روز است.

طاهری با بیان این که قیمت تمام شده بلیط قطار برای شهروندان تنها یک سوم هزینه سفر را شامل می شود افزود: بنا بوده است که یک سوم قیمت بلیط را شهرداری و یک سوم باقی مانده را دولت پرداخت کند که دولت تنها در سال اول حدود 2 میلیارد تومان پرداخت کرده.

وی مبلغ مورد تعهد دولت را 30 میلیارد تومان در سال عنوان کرد و افزود: تمام مابه التفاوت هزینه های سفر را توسط شهرداری تأمین شده و تا کنون شرکت مشکل هزینه نداشته است.

طاهری به افزایش بهای خدمات جهت ارتقاء کیفیت خدمات اشاره کرد و گفت: به شورای شهر پیشنهاد افزایش ۱۰۰ تومانی بلیت قطار را ارائه دادیم که مورد تصویب قرار نگرفت و این درخواست دوباره به صورت لایحه به معاونت حمل و نقل شهرداری مشهد ارائه شده است.

وی درباره آمار سوانح قطار شهری مشهد گفت: در 4 سال گذشته  2 مورد حادثه در واگنهای قطار شهری  و یک مورد در خروجی پایانه بوده است.

طاهری درباره تجهیز قطار شهری به شبکه وایرلس گفت: دراین زمینه تابع  سازمان فاوا هستیم که این سازمان هم برنامه ای در این زمینه دارد تا با توجه به برنامه های شبکه مجازی و مشکلاتی که وجود داردف تمهیدات لازم  در این زمینه اندیشیده بشود و در قطار شهری مشهد  اجرایی شود.

وی درباره واحدهای تجاری در خطوط قطار شهری افزود: همه واحدهای تجاری در سال جاری به سازمان میادین واگذار شده است که این سازمان در نظر دارد بازار روز را در خط 1 قطار شهری  و غرب آن به بهره برداری برساند.

طاهری درباره باکس های تعبیه شده در خطوط قطار شهری مشهد گفت: این باکس ها متعلق به معاونت فرهنگی و هنری شهرداری مشهد است که تاکنون 150 باکس المان را در این ایستگاهها قرارداده است که کمیته مشترکی در این زمینه تشکیل شده تا با همکاری بنیاد حفظ آثار و دفاع مقدس و سازمان صنایع دستی و گردشگری مورد بهره برداری قرار گیرد که در جلسه مشترک تعیین تکلیف می شود.

وی درپایان گفت: دو سوم ظرفیت واگنها در اختیار بانوان است که از روز شنبه  برنامه ریزی شده است که همین ظرفیت به یک سوم در دو قسمت مجزا در اختیار بانوان قرار بگیرد، زیرا هدف ما تامین امنیت و آسایش در قطار شهری مشهد می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.