مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: افزایش سطح سواد سبب جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و در نتیجه کنترل آسیب‌های روانی جامعه می‌شود.

کنترل آسیب‌های روانی جامعه با افزایش سطح سواد
خبرگزاری فارس: کنترل آسیب‌های روانی جامعه با افزایش سطح سواد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس  سیدجواد حسینی ظهر امروز در اختتامیه همایش آموزشی و توجیهی آموزش‌دهندگان نهضت سواد‌آموزی که در سالن مشکی برگزار شد با اشاره به اینکه هیچ پژوهشی در سطح بین‌الملل و داخلی وجود ندارد که در تمام حوزه‌های سلامت روانی، اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان تأثیرگذار باشد، اظهار کرد: اولیای دانش‌آموزان، گروه عمده هدف نهضت‌های سوادآموزی هستند و به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در ارتقای سواد خانواده (اولیای دانش‌آموزان) و در نتیجه سلامت روانی، اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان نقش دارند.

وی به برخی از آثار افزایش سطح سواد جامعه اشاره کرد و افزود: هر چقدر سطح سواد افراد ارتقا پیدا کند، کیفیت مشارکت در عرصه سیاسی بهبود‌یافته و قدرت کنترل آسیب‌های اجتماعی نیز افزایش می‌یابد و افزایش سواد در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سبب ایجاد شهروندی سالم برای بهبود و توسعه جامعه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به پیشرفت تکنولوژی، ارتباطات و دولت الکترونیک در کشور تصریح کرد: نهضت سوادآموزی باید سواد رسانه‌ای و الکترونیکی افراد را نیز افزایش دهد و آنها را برای استفاده از این امکانات و فناوری مجهز کند.

حسینی ادامه داد: امروز، اعتیاد الکترونیکی (اعتیاد به تلفن همراه و اینترنت) می‌تواند به مراتب خطرناک‌تر از اعتیاد به مواد مخدر باشد که از جمله آثار آنها می‌توان به فاصله گرفتن افراد خانواده‌ها و جامعه از یکدیگر و جایگزینی فردیت به جای جمعیت که آسیب‌روانی را به دنبال دارد، اشاره کرد لذا نهضت سوادآموزی باید سواد اجتماعی در تمامی عرصه‌ها را افزایش دهد.

وی با تأکید بر اینکه ایران باید از مرزهای بی‌سوادی عبور کند، اظهار کرد: خراسان رضوی این مرز را گذرانده و 98.2 درصد اولیای دانش‌آموزان استان از سواد برخوردار هستند ولی هنوز 36 هزار مدرسه در کشور وجود دارند که برای اولیای بی‌سواد اقدامی انجام نداده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: انسداد بی‌سوادی، افزایش سواد، عدم رجعت به بی‌سوادی و تقویت باسوادی از اهداف امسال نهضت سوادآموزی هستند و برای دستیابی به این اهداف و ارتقای سواد، سیاست‌های تشویقی و تمهیدی برای مربیان و دانش‌آموختگان آنها در نظر گرفته شده است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.