وزیر راه و شهرسازی گفت: با تکمیل فرودگاه‌های بین المللی در دست ساخت، ظرفیت پذیرش مسافر در این فرودگاه‌های کشور به بیش از یک میلیون مسافر افزایش خواهد یافت.

افزایش ظرفیت فرودگاه‌های بین‌المللی تا یک میلیون مسافر

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار مهر، عباس احمد آخوندی پیش از ظهر پنجشنبه در بدو ورود به اردبیل و در بازدید از روند ساخت ترمینال خارجی فرودگاه این شهر با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر فرودگاه های بین المللی در شهرهایی نظیر تبریز، مشهد، شیراز و اردبیل در دست ساخت و یا تکمیل است.

وی توسعه فرودگاه های بین المللی در کشور را زمینه ساز توسعه فرهنگی و اقتصادی منطقه دانست و بر نقش این فرودگاه ها در توسعه بخش گردشگری تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک این پروژه به بهره برداری رسیده و موجب توسعه پروازهای بین المللی از این فرودگاه شود.

وی در عین حال به ضرورت توجه به طراحی داخلی و هویت سازی معماری ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل و سایر فرودگاه های در دست اجرا تاکید کرد و ادامه داد: باید با معماری مناسب حس هویت منطقه ای در بدو ورود به فرودگاه به مسافران منتقل شود.

آخوندی به طرح نصب سیستم الکترونیکی نشست و برخاست فرودگاه اردبیل اشاره کرد و متذکر شد: به دلیل بادگیر بودن منطقه نصب این سیستم ضروری بوده و تا سه ماه آینده باید عملیات راه اندازی این سیستم تکمیل شود.

همچنین در بازدید وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه اردبیل پل هوایی انتقال مسافر از ترمینال به هواپیما افتتاح شد که در این خصوص نیز آخوندی با اشاره به سردسیر بودن این منطقه طی بیش از شش ماه سال، افتتاح این طرح را در انتقال راحت مسافران اقدام شایسته دانست.

وزیر راه و شهرسازی قرار است در سفر یک روزه خود به این استان علاوه بر افتتاح چندین طرح عمرانی از جمله مجتمع پزشکان اردبیل و مسکن مهر در شهرهای مختلف، از راه اردبیل - سرچم و بویژه پروژه راه آهن میانه – اردبیل بازدید کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.