وزیر بهداشت، از کاهش اعتبارات طرح تحول نظام سلامت خبر داد و گفت: این مسئله باعث نخواهد شد تا پرداختی از جیب مردم افزایش یابد بلکه برای جبران کاهش اعتبارات درصدد صرفه جویی و مدیریت منابع هستیم.

کاهش ۴۰۰۰ میلیاردی بودجه طرح تحول سلامت/پرونده داروی تقلبی چشمی
  به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر حسن هاشمی در حاشیه افتتاح خط تولید اشک مصنوعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال اعتبارات طرح تحول سلامت کاهش پیدا کرده که راه حل جبران آن کاهش هزینه های تحمیلی درمان است، به همین منظور کمیته مشترک کاهش هزینه های القایی با همکاری وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی تشکیل می شود.

وی افزود: سال گذشته ۶۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول نظام سلامت تخصیص پیدا کرده بود که امسال این رقم به ۴۸۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

هاشمی ادامه داد: راه حل این مسئله این است که از افزایش هزینه ها و تحمیل هزینه های زاید به مردم و نظام سلامت جلوگیری کنیم و با مدیریت منابع و صرفه جویی بیشتر هزینه های غیر ضرور را کاهش دهیم

وزیر بهداشت اضافه کرد: به همین منظور جلسه ای با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی داشتیم و در تلاش هستیم که  با ایجاد کمیته ای مشترک و با همکاری بیمه ها هزینه های القایی درمان را کاهش دهیم.

هاشمی اضافه کرد: هم اکنون به علت کاهش قیمت نفت با کمبود اعتبار مواجه هستیم البته رییس جمهوری اعلام کرده اند که طرح تحول سلامت با قوت ادامه پیدا می کند و اعتبارات مورد نیاز آن هم تامین می شود و تردیدی وجود ندارد که کاهش سطح خدمات نخواهیم داشت و به هیچ عنوان پرداختی از جیب مردم افزایش نخواهد یافت.

وزیر بهداشت یادآور شد: با اجرای برنامه تحول سلامت خدمات فراوانی در حوزه بهداشت و درمان و در سراسر کشور ارائه شده است، اضافه شدن ۳۰ هزار تخت بیمارستانی و افتتاح، تجهیز و نوسازی دو هزار خانه بهداشت تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته است.

هاشمی همچنین با اشاره به  ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته با اعتبارات طرح تحول نظام سلامت، به شفافیت وزارت بهداشت با مردم در بیان چگونگی هزینه کرد اعتبارات تاکید کرد.

وی  همچنین در خصوص پیگیری برخورد با متخلفان تزریق داروی اوستین تقلبی برای بیماران چشمی نیز گفت: تحقیقات لازم انجام شده و متخلفان به دستگاه قضائی معرفی شدند و امیدواریم این پرونده این افراد که حادثه تلخی را رقم زده و مرتکب تخلف و تقلب شدند بزودی به مرحله صدور حکم برسد.

وزیر بهداشت در خصوص برخی اخبار نادرست و ایجاد نگرانی در میان مردم در مصرف فرآورده های گوشتی نیز گفت: در خصوص خرید و مصرف گوشت ما نباید مردم را نگران کنیم قطعا اگر در یک منطقه ای مشکل جدی به وجود بیاید هم وزارت بهداشت و هم سازمان دامپزشکی آن را به اطلاع مردم خواهیم رساند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.