رئیس ستاد اقامه نماز با تاکید بر ضرورت نگاه تخصصی و کاربردی در دروس دانشگاهی گفت: دانشگاه‌ها باید اشتغالزا باشند.

ضرورت نگاه تخصصی و کاربردی در دروس دانشگاهی / دانشگاه‌ها باید اشتغالزا باشند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام محسن قرائتی ظهر امروز در اختتامیه همایش آموزشی و توجیهی آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی که در سالن مشکی برگزار شد، نهضت سوادآموزی را بستری مناسب برای آموزش و ارتقای سواد جامعه دانست و اظهار کرد: جایگاه سوادآموزی در ایران با سایر کشورها تفاوت دارد چرا که در ایران اسلامی، آموزش دین، تقوا و ایمان در کنار علم داده می‌شود و بی‌سوادی بر علم بدون دین و اخلاق ارجحیت دارد.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید هنر را در کنار تدریس دروس‌ به دانشجویان بیاموزند تا اگر دانشجویان در راستای تحصیل خود استخدام نشدند، حرفه‌ای را فرا گرفته باشند و ازدواج آنها به این خاطر با تأخیر انجام نشود؛ درس‌هایی که هیچ کاربردی و سودی ندارد باید از برنامه‌های درسی حذف شود.

رئیس ستاد اقامه نماز خاطرنشان کرد: خداوند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری به انسان عنایت کرده اما انسان نمی‌تواند شکر تمامی آنها را به جا آورد و از آنها به خوبی استفاده کند چرا که مدیریت استفاده از ظرفیت‌ها را ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در نهضت سوادآموزی بیان کرد: گفت‌وگوی چهره به چهره، گاهی از سخنرانی عمومی مؤثرتر است؛ نهضت سوادآموزی باید با توجه به نیازهای دانش‌آموزان خود و در راستای آن از این روش استفاده کند، وجود محبت و ایجاد تنوع و استفاده از رنگ‌های شاد در کلاس درس نیز در افزایش جذب و یادگیری بسیار مؤثر است که باید به آن توجه شود.

قرائتی با اشاره به این آیه از قرآن که خداوند به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید «وَ قُلْ رَبِّ زِدْنی‏ عِلْماً»، اظهار کرد: کلمه فارغ‌التحصیل را برای خود به کار نبرید و خود را باسواد ندانید چون انسان مغرور می‌شود؛ همیشه در کسب علم باشید و وقت خود را در زندگی با کارهای بیهوده هدر ندهید بلکه به دنبال افزایش سطح علمی باشید.

وی خاطرنشان کرد: معلمان و مربیان نهضت سوادآموزی که سبب هدایت افراد می‌شوند، در واقع با خدا معامله کرده‌اند و باید توجه داشته باشند که در قالب سوادآموزی دیگران را نجات می‌دهد و سوادآموزی را برای خویش به عنوان یک اصل قرار دهد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.