قدس آنلاین- تبریز:‌ مدیر عامل تراکتورسازی با بیان اینکه این شرکت از دولت ۴۸ میلیارد تومان طلب دارد، گفت: در تراکتورسازی بحران نداریم تنها مشکل ندادن وام به کشاورزران برای خرید تراکتور است.

تراکتورسازی ۴۸ میلیارد تومان از دولت طلبکار است/ایران هفتمین تولیدکننده تراکتور سنگین در دنیا

به گزارش قدس آنلاین از تبریز: ابوالفتح ابراهیمی صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه در زمینه برقراری ارتباط میان دانشگاه و صنعت باید راهکارهای مناسبی در نظر گرفته شود، اظهار داشت: هر چند روش‌هایی در نظر گرفته شده اما متاسفانه اعتبارات کافی نیست و حقوقی که بابت فرصت‌های مطالعاتی پرداخت می‌شود کافی نخواهد بود.

مدیرعامل تراکتورسازی تبریز افزود: اقدام علمی خوبی در حوزه صنعت آغاز شده تا ارتباط شکل گیرد و در اتاق بازرگانی تبریز نیز تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه شناخت راهکارهای ارتقای همکاری آغاز شده است.

ابراهیمی افزود: استفاده صحیحی در این زمینه باید صورت گیرد و به کمبود منابع موجب بهره مندی مختصر نشود و از طرف دیگر از فضای تئوری دانشگاهی به سمت عملیاتی حرکت کنیم.

مسائل صنعتی و سرمایه‌گذاری‌ها باید مبتنی بر اسناد و آمار مستدل باشد

ابراهیمی با بیان اینکه بیان مواضع در زمینه مسائل صنعتی و سرمایه‌گذاری‌ها باید مبتنی بر اسناد و آمار مستدل باشد، گفت: هر چند برخی مسائل در سایت‌های معتبر نیز مطرح می‌شود اما باید موضوعات منطقی مطرح شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تبریز افزود: توانمندی برخی نمایندگان و هنر رایزنی موجب شده تا برخی سرمایه‌گذاری‌های کلان نیز صورت گیرد و در این زمینه مرکز پژوهش اتاق بازرگانی تبریز نیز در این مورد فعال شده است.

ابراهیمی حمایت از بخش خصوصی را موجب توسعه استان دانست و گفت: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری‌ها به سمت بخش خصوصی سوق یافته است از این رو حمایت از بخش خصوصی خواهد توانست به نتایج بهتری در امر توسعه سوق یابد.

بحران در تراکتورسازی نداریم

وی با بیان اینکه تراکتورسازی صنعت مادر استان است، گفت: در تراکتور سازی بحران نداریم بلکه بحران مسئله‌ای عمومی است و تراکتورسازی در بین شرکت‌های واگذار شده بهترین شرایط را دارد و از نظر تولید و شرایط داخلی در وضعیت خوبی هستیم.

مدیرعامل تراکتورسازی تبریز افزود: در حالی که بانک‌ها نمی‌توانند به کشاورزان برای خرید تراکتور وام بدهند میزان خرید آنان کاهش یافته است و وزیر کشاورزی قول داده تا این مشکل خرید داخلی حل شود.

ابراهیمی افزود: در حال حاضر عمده درآمد این کارخانه از راه صادرات صورت می‌گیرد که به کشورهای آفریقایی صادرات خوبی داریم و تلاش داریم تا حداقل تراکتورسازی سرپا ایستاده و خود را به ملت تحمیل نکند.

مشکل تراکتورسازی در حال حاضر عمدتا مربوط به قطعه‌سازان است

مدیر عامل تراکتور سازی یادآور شد: مشکل تراکتور سازی در حال حاضر عمدتا مربوط به قطعه‌سازان است که مشکلات این واحدها به کارخانه تراکتورسازی منتقل می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر تراکتور سنگین در 6 کشور جهان تولید بهینه می‌شود  و ما نیز مدعی هستیم که به عنوان هفتمین کشور تراکتور سنگین با کیفیت صادر می‌کنیم و این یک صنعت ملی است.

تراکتورسازی 48 میلیارد تومان از دولت طلب دارد

ابراهیمی خاطرنشان کرد: 5 تراکتور سنگین در این کارخانه تولید شده و به نقاط مختلف کشور فرستاده می‌شود تا مراحل تست خود را طی کند و در حال حاضر نیز در زمین‌های اطراف تراکتور سازی به شدت در حال فعالیت هستند تا یک برند ملی تولید شود.

وی با بیان اینکه 48 میلیارد تومان از دولت طلب داریم، گفت: عمده این طلب‌ها مربوط به صادرات محصولات است که با تحریم‌ها امکان بازگشت این پول‌ها به کشور فعلا وجود ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.