دبیر نهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی کشور،‌ مهلت ارسال آثار دانشجویان به این جشنواره را پایان شهریور ماه اعلام کرد.

جزئیات برگزاری نهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی کشور
علی‌اکبر حسینی سده،‌ در گفتگو با (ایسنا)، با بیان اینکه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی کشور هر دو سال برگزار می‌شود گفت: آخرین دوره این جشنواره اردییهشت سال 1392 برگزار شد و در این دوره دانشجویانی که از فروردین سال 92 تا خرداد سال جاری نشریه‌ای را منتشر کرده‌اند با ارسال آثار خود تا پایان شهریور می‌توانند در جشنواره شرکت کنند. زمان برگزاری جشنواره و اختتامیه آن نیز اواخر آبان ماه است.

حسینی با اشاره به شیوه‌نامه هیات داوران برای انتخاب آثار که در این دوره برای نخستین بار نگاشته شده است بیان کرد: هیات داوری شیوه‌نامه‌ای را تدوین کرده است که هفته آینده به صورت کامل روی سایت titr9.ir قرار می‌گیرد، دانشجویان نیز با مراجعه به سایت و مشاهده جدول امتیازبندی آثار می‌توانند متوجه شوند که بر چه اساسی امتیاز از یک تا 100 به آثار داده می‌شود.

دبیر نهمین جشنواره نشریات دانشجویی،خاطرنشان کرد: جمعیت مخاطب ما دانشجویان همه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تحت پوشش وزارت علوم،‌ وزارت بهداشت و دانشگاه‌ آزاد هستند و نشریات شرکت‌کننده، نشریاتی هستند که از شورایعالی کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه مجوز دارند. در مجموع رقابت بین حدود 7000 نشریه دانشجویی است.

وی همچنین درباره نحوه ثبت‌نام در جشنواره گفت: سایت جشنواره به نشانی titr9.ir است که در این سایت شرایط شرکت در جشنواره آمده و متقاضیان برای ثبت‌نام به سایت مراجعه کرده و با تکمیل فرم ثبت نام و ارائه آن به دانشگاه برای گرفتن تاییدیه، فرم را به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کنند.

حسینی سده ‌با بیان اینکه محدودیتی برای ارسال نشریه‌ها وجود ندارد بیان کرد: ما در بخش مسابقه سه بخش داریم،‌ "آثار برتر"، "نشریات برتر" و "بخش ویژه". در بخش آثار برتر دانشجوی صاحب اثر می‌تواند حداکثر هفت اثر ارائه دهد و در بخش نشریات برتر معمولا صاحب امتیاز یا مدیر مسئول، اثر را برای داوری می‌فرستد.

وی افزود: هفت اثر ارائه‌شده توسط دانشجویان می‌تواند در موضوعات تیتر،‌ خبر، گزارش، مصاحبه، مقاله سیاسی، مقاله فرهنگی، مقاله اقتصادی،‌ مقاله ادبی، مقاله هنری، مقاله دینی و قرآنی، طرح و کاریکاتور، طنز و .. باشد. همچنین اگر فردی در بخش ویژه که شامل دو قسمت "آزاداندیشی، اخلاق، منطق و آزادی" و "مذاکرات هسته‌ای" است یک اثر داشته باشد، می‌تواند همان اثر را در هر دو گروه "بخش ویژه" و "آثار برتر" ارائه دهد.

 

دبیر نهمین جشنواره نشریات دانشجویی در پایان درخصوص نحوه انتخاب داوران گفت: هیات داوران این جشنواره اساتید روزنامه نگاری دانشگاه‌ها هستند که علاوه بر آشنایی با فعالیت‌های حوزه نشریات دانشجویی،‌در جشنواره‌های دانشجویی و همچنین جشنواره سراسری مطبوعات که توسط وزارت ارشاد برگزار می‌شود سابقه داوری دارند. همچنین اعضا هیات داوران و سوابق و تحصیلات آنها نیز اواسط هفته آینده روی سایت جشنواره قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.