مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: هم‌اینک هشت هزار و ۱۰۰ زندانی جرایم غیرعمد با ۶۵۰ میلیارد تومان بدهی منتظر کمک‌های خیرین هستند.

وجود ۸۱۰۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های کشور
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، سید اسدالله جولایی در حاشیه جشن گلریزان در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: حدود یکهزار نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت بدهی بابت دیه ناشی از تصادف در زندان به سر می‌برند.

 

وی افزود: تا سال 93، هشت هزار و 498 زندانی جرایم غیرعمد با کمک 725 میلیارد تومانی خیرین از زندان‌ها آزاد شدند. البته شاکیان نیز با گذشت 300 میلیارد تومانی از طلب‌های خود به آزادی این زندانیان کمک کردند.

 

وی محکومان مالی و مهریه را در صدر فهرست زندانیان جرایم غیرعمد کشور دانست و ادامه داد: بیشترین شمار زندانیان جرایم غیرعمد کشور به استان‌های تهران، خراسان رضوی و خوزستان تعلق دارد. استان فارس با برخورداری از فرهنگ غنی، وضعیتی معمولی از نظرآمار زندانیان جرایم غیرعمد را دارد.

 

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به این‌که «امسال 260 جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در سراسر کشور برگزار می‌شود»، از پیشتازی خیرین اصفهان و فارس در این جشن‌ها خبر داد و گفت: استان‌های اصفهان و فارس به ترتیب رتبه‌های اول و دوم کشور در جمع آوری کمک‌های مردمی برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در سال 93 را به خود اختصاص داده‌اند.

 

وی با تأکید بر این‌که «کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده در هر یک از استان‌ها به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در همان استان تعلق می‌گیرد»، گفت: محکومان مالی که به واسطه اجرا نشدن تعهدات مالی مانند چک و یا بر اثر چالش‌های اقتصادی با مشکل مواجه و روانه زندان شده‌اند، بیشترین شمار زندانیان جرایم غیرعمد را تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.