آنچه باعث شد برانكوايوانكوويچ دست رد به سينه سيد جلال بكوبد عقد قرارداد با مدافعي كروات است كه به قول برانكو هرگززيرتوپ نمي زند و بازيسازي است...

پشت پرده نخواستن سيد جلال/برانكومدافع بازيسازمي خواهد

به گزارش قدس آنلاين،‌ عصر دیروز و در حالی که مسوولان باشگاه پرسپولیس بار دیگر تاکید کردند نام سیدجلال حسینی در لیست برانکو نیست و هیچ اقدامی برای جذب او نخواهد شد، در سایت‌ها شایعه حضور این بازیکن در دفتر طاهری پیچید که خیلی زود از سوی روابط عمومی باشگاه پرسپولیس تکذیب شد. به نظر می‌رسد با حضور ماریچ در پرسپولیس هواداران پرسپولیس و رسانه‌ها هم باید پرونده سیدجلال – پرسپولیس را مختومه بدانند.


دیروز وقتی باز هم بحث حضور سیدجلال حسینی در پرسپولیس مطرح شد مصطفی قنبرپور که حالا در جریان نقل و انتقالات باشگاه قرار دارد به خبرنگاران گفت برانکو دنبال مدافعی است که نقش لیبرو و رهبر را در خط دفاعی بازی ‌کند.
قبل از اینکه قنبرپور چنین حرفی بزند در خبرها ‌آمده بود لوکا ماریچ کروات به ایران می‌آید تا با پرسپولیس قرارداد ببندد. این مدافع میانی ظاهرا همان بازیکنی است که قنبرپور درباره‌اش صحبت کرده است.
ماریچ هفته قبل همراه با ایوان کرشتانیچ به ایران آمد اما به صورت ناگهانی ایران را ترک کرد. گفته می‌شد این مدافع کروات به خاطر اختلاف رقم پیشنهادی خودش و باشگاه پرسپولیس ناراحت شده و از ایران رفته است اما حالا که صحبت از بازگشت اوست به نظر می‌رسد ماریچ حاضر شده با 250 هزار دلار پرسپولیسی شود.
اما وقتی برانکو این مدافع هموطنش را به سیدجلال حسینی ترجیح داده حتما برای خودش دلایلی دارد. برانکو باید بداند با توجه به حساسیتی که در قبال جذب نکردن سیدجلال ایجاد شده اگر ماریچ بازیکن بزرگ و کارآمدی نباشد در طول فصل با هواداران و رسانه‌ها به مشکل برخواهد خورد.
لوکا ماریچ ظاهرا تمام خصوصیات یک مدافع میانی شاخص را دارد. این مدافع 28 ساله با اینکه قد بلندی ندارد (183 سانتیمتر) اما خوب می‌پرد و خوب سر می‌زند. مهمترین خصوصیت فوتبال او بازیخوانی‌اش به حساب می‌آید. ماریچ که فصل قبل دوران فوق‌العاده‌ای در تیم قدرتمند ریه‌کای کرواسی پشت سر گذاشت بازیکن خونسرد اما مسلطی در خط دفاع به حساب می‌آید.ماریچ از سال 2007 تا همین پارسال از لیگ کرواسی خارج نشده بود اما بهترین دوران بازیگری‌اش به فصول 2013-2012 و 2014-2013 در ریه‌کا برمی‌گردد که یک قهرمانی جام حذفی و یک نایب قهرمانی لیگ کرواسی را به همراه داشت.
ماریچ که در فصل دوم حضورش در ریه‌کا با شماره 23 بازوبند کاپیتانی تیمش را به بازو می‌بست قدرت بازیخوانی فوق‌العاده‌ای دارد و در مواجهه با مهاجمان حریف و تقابل تک به تک به خوبی خودش را در مسیر توپ قرار می‌دهد.
این مدافع همراه با ریه‌کا در فصل 2014-2013 با حذف اشتوتگارت در پلی‌آف اروپا دست به کار بزرگی زدند. یاران ماریچ در مرحله گروهی این رقابت‌ها با رئال بتیس، لیون و ویتوریا گیمارش همگروه شدند اما در تقابل با این تیم‌های قدرتمند 4 مساوی و 2 باخت به دست آوردند و در رتبه آخر گروهشان قرار گرفتند.
ماریچ که در بیشتر بازی‌های اروپایی تیمش در قلب خط دفاع با بازوبند کاپیتانی به میدان می‌رفت مدافع مسلط و آرامی نشان می‌دهد اما در سرعت و کورس‌های یک به یک با مهاجمان هم ظاهرا کیفیت قابل قبولی دارد.
ماریچ خیلی کم زیر توپ می‌زند و در بازیسازی و توپ‌رسانی به هافبک‌ها بازیکن قابلی نشان می‌دهد. شاید با در نظر گرفتن تمام این خصوصیات و شناخت کامل برانکو از ماریچ باشد که پروفسور او را به سیدجلال ترجیح می‌دهد. البته اینکه یکی از بین نورمحمدی، بنگر و اومانیا باید کنار این بازیکن بازی کند خود داستان‌ها و حاشیه‌های جدیدی به وجود خواهد آورد. گفتنی است ماریچ و کرشتانوویچ که چند روز قبل در تهران حضور داشتند در تیم ریه‌کا همبازی بودند و حالا یکی از آنها در آستانه عقد قرارداد با پرسپولیس قرار دارد و شاید کرشتانوویچ بلندقامت هم دیگر خرید خارجی برانکو باشد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.