قدس آنلاین: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان گفت: برای آبادانی و ارتقای سطح زندگی و امکانات برای منطقه حصه، مدیریت جهادی لازم است.

برای آبادانی "حصه" مدیریت جهادی لازم است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سرهنگ علی مقواساز با اشاره به اینکه در منطقه حصه افزود: این محل 12 هزار و 57 نفر جمعیت دارد که 79 درصد آنان باسواد هستند و اتباع خارجی شیعه و سُنی در آنجا سکنی گزیده اند و این در حالی است که هزار و 568 نفر دانش آموز در مدارس مشغول به تحصیل اند و برخی از آنان بدون هویت و شناسنامه هستند و این خود یکی از معضلات اجتماعی و آسیب ها به شمار می رود.

وی تصریح کرد: حضور اتباع سوریه که مخالف یا موافق دولت سوریه باشند، ممکن است موجب درگیری در محل حصه شود. همچنین بحث اراذل و اوباش و تبلیغ بهاییت، اعتیاد و بیکاری از مشکلات  دیگر آن محله است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان اظهارداشت: داشتن مردمی مذهبی، حضور مساجد و حسینیه ها، وجود خیریه ها و طلاب و حافظان قرآن نیز از نقاط قوت محله حصه است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که قرار باشد کار مفید در برنامه های فرهنگی در محله حصه انجام شود، بایستی در واقع آغاز یک حرکت چندجانبه صورت گیرد تا اقتصاد مردم به راه افتد و پازلی طراحی شود که همه جهات را در نظر بگیرد و وظایف ذاتی دستگاه ها و ارگان ها در این محله و همچنین کل شهر رعایت شود.

سرهنگ مقواساز تاکید کرد: در فعالیت های فرهنگی باید هویت افراد را تقویت کرد و اقداماتی همچون اردوهای جهادی، مشاوره، ایجاد مهدکودک و کارگروه مشاغل خانگی زنان تشکیل شود.

 وی با اشاره به اینکه در سال جاری تصمیم به برگزاری اردوهای جهادی گرفته شده است، گفت: اردوها را می توان در قالب سه اردو در نظر گرفت که شامل اردوی هجرت با همکاری آموزش و پرورش در داخل و خارج مدرسه و زیباسازی برخی مدارس است که دو جنبه حضور دانش آموزان بسیجی در مدارس - کمک به دستگاه های دولتی- امیدوار کردن مردم به انقلاب و همچنین آشنایی نزدیک دانش آموزان با مناطق را دربر دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان با بیان بازتاب های گسترده اقداماتی که طی 3ماه آینده در خصوص اردو صورت گرفته است، اضافه کرد: اردوهای جهادی و اردوی یک روزه نیز از دیگر اردوهای در دست اجرا است که همگی  نیاز به کمک موثر ارگان هایی همچون شهرداری، آموزش و پرورش و اوقاف دارد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.