قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریز گفت: غربی‌ها بدانند مردم ایران با تبعیت از مقام عظمای ولایت هرگز اجازه بازرسی از مراکز نظامی و سایر خطوط قرمز تعیین شده مذاکرات هسته‌ای را به ۱+۵ را نخواهند داد.

پرانتزهای باز در متن توافقنامه حاصل زیاده‌خواهی غرب است/ روز قدس روز حمایت از نابودی رژیم صهیونیستی است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به مذاکرات هسته‌ای برای توافق جامعه اظهار داشت: با وجود روشن بودن خطوط قرمز مذاکرات هسته‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب و پافشاری تیم مذاکره کننده، همه مورد تایید رهبری و ملت ایران هستند و در مواردی پرانتزهای مطرح می‌شود که خارج از خطوط قرمز ماست.

امام جمعه تبریز پرانتزهای باز در متن توافقنامه و موارد به نتیجه نرسیده در مذاکرات را حاصل زیاده‌خواهی طرف مقابل علی‌رغم روشن بودن خطوط قرمز ایران و پافشاری تیم مذاکره کننده بر این خطوط دانست.

وی افزود: بازرسی از مراکز نظامی، بازجویی از دانشمندان هسته‌ای، محدودیت‌های فنی هسته‌ای و مشخص کردن مدت زمان برای آن و لغو تحریم‌ها براساس مرحله‌بندی و با نظر آژانس از جمله پرانتزها و خطوط قرمز در مذاکرات هسته‌ای است که از سوی دولت‌های غربی مطرح می‌شود.

خطیب جمعه تبریز بر لزوم توجه بیشتر خطوط قرمز تعیین شده در مذاکرات هسته‌ای از سوی تیم مذاکره‌کننده تاکید کرد و گفت: لازم است تیم مذاکره کننده در مراحل پایانی مذاکره دقت و وسواس بیشتری خرج دهند تا کلاه سرشان نرود و غربی‌ها بدانند مردم ایران با تبعیت از مقام عظمای ولایت هرگز اجازه بازرسی از مراکز نظامی و سایر خطوط قرمز مشخص شده را به دولت‌های 1+5 را نخواهد داد.

روز قدس روز تجلی وحدت مسلمانان است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به جمعه آخر ماه مبارک رمضان و برگزاری راهپیمایی شکوهمند روز قدس در تبریز و کشور بر تأثیرگذاری این حضور و حمایت گسترده در نابودی رژیم جعلی صهیونیستی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه روز قدس، روزی بزرگ و نماد انسجام و اقتدار مسلمانان جهان علیه صهیونیسم جهانی است، تصریح کرد: روز قدس از افتخارات بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و روز اسلام است.

آیت‌الله شبستری روز قدس را روز تجلی وحدت مسلمانان دانست و گفت: حضور پرشور مسلمانان در این روز بزرگ افزون بر نمایش نفرت عمومی از اقدامات جنایتکارانه صهیونیست‌ها، پاسخ محکمی به تمام توطئه‌های دشمنان اسلام و استکبار جهانی است.

مجتهدشبستری با بیان اینکه روز جهانی قدس روزی بزرگ برای متحد شدن جهان اسلام و پایداری ملت‌های مسلمان است، اضافه کرد: هیچ فتنه و نیرنگی از سوی دشمنان اسلام نمی‌تواند این اتحاد را بر هم بزند.

وی برحضور گسترده و پرشور مردم ایران به ویژه مردم آذربایجان در روز جهانی قدس تاکید کرد و گفت: با حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس مظلومان جهان امیدوار می‌شوند.

خطیب جمعه تبریز با یادآوری هفته اکرام، خواستار مشارکت اقشار مختلف مردم در امور خیر از جمله تامین هزینه‌های ایتام و کودکان بدسرپرست، اطعام فقرا و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد شد.

مجتهد شبستری با اشاره به فضیلت‌های شب قدر، حضور پرشور جوانان در مراسمات این لیالی را باارزش دانسته و بر اهمیت نیایش و دعا در این شب‌های با فضیلت تاکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.