قدس ‌آنلاین- تبریز: معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هم‌اکنون ۶۸ عنوان پروژه نیمه‌تمام ملی و استانی در بخش ورزش استان وجود دارد که اگر منتظر اعتبارات دولتی برای تکمیل آنها باشیم، سال‌های مدیدی طول می‌کشد.

آذربایجان‌شرقی ۶۸ پروژه نیمه‌تمام ملی و استانی ورزشی دارد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سعید شبستری بعد از ظهر امروز در نشست مجمع خیران ورزش‌یار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: با توسعه ورزش در استان شادابی و نشاط اجتماعی حاکم شده و برخی مسائل نظیر حوادث سیاسی و اجتماعی که موجب افسردگی جوانان می‌شود و سلامت جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه با توسعه ورزش می‌توانیم آسیب‌های اجتماعی را ترمیم کنیم، تصریح کرد: برخی آسیب‌های اجتماعی مثل فقر، اعتیاد و برخی مسائل که متاثر از مسائل جهانی و توسعه‌ای است و می‌تواند جوانان را گرفتار کند، از طریق پرداختن به ورزش قابل پیشگیری است.

شبستری با اشاره به توان مالی کم دولت تدبیر و امید یادآور شد: درآمد حاصل از فروش نفت در دولت تدبیر و امید نسبت به دولت قبلی کاهش محسوسی داشته است در حالی که دولت باید هزینه‌های یارانه، حقوق کارکنان و پرسنل دولتی، برخی دیون پروژه‌های عمرانی و ... را نیز تامین کند.

وجود 30 هزار پروژه نیمه‌تمام در آذربایجان‌شرقی

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هم‌اکنون در آذربایجان‌شرقی 30 هزار میلیارد تومان پروژه‌های نیمه‌تمام از دولت گذشته باقی مانده است، گفت: دولت توان محدودی دارد و با توجه به این سیاست باید از ظرفیت‌های بخش غیردولتی حداکثر استفاده شود.

شبستری با بیان اینکه هر قدر مردم ما در صحنه حضور داشته باشند این به نفع خود آنها، دولت و تمام کشور است، افزود: با توجه به پیشینه و سابقه استان ما از لحاظ ظرفیت‌های خیران، انتظار داریم در بحث خیران ورزش‌یار نیز جزء استان‌های پیشگام باشیم.

در تبریز کمبود فضاهای ورزشی محسوس است

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در تبریز کمبود فضاهای ورزشی محسوس است و هم‌اکنون 32 پروژه نیمه‌تمام ملی و 35 پروژه استانی نیمه‌تمام وجود دارد.

شبستری با تاکید بر اینکه دولت آماده است تسهیلات مورد نیاز را در اختیار خیران قرار دهد، گفت: دولت در کنار بخش غیردولتی قرار دارد ضمن آنکه در شرایط فعلی دولت توان لازم را ندارد که بتواند در کنار بخش خصوصی کمک مالی داشته و پروژه‌ها را به طور مشارکتی انجام دهد اما می‌تواند در زمینه‌های دیگر به بخش خصوصی تسهیلات ارائه دهد.

وی، همراهی نمایندگان استان را نیز در این زمینه بسیار موثر عنوان کرد و گفت: اعتقاد داریم وظیفه دولت خروج از بحث اجراست و اگر دولت می‌خواهد موفق باشد تنها باید وظیفه سیاست‌گذاری و نظارت را بر عهده گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: شاید پیش از این تعبیر توسعه در منابع مالی، تکنولوژی و ... خلاصه می‌شد اما امروزه اصلی‌ترین محور توسعه، انسان سالم است که سلامت جسمانی، روحی و اجتماعی در زیر مجموعه آن قرار می‌گیرد.

برای نخستین بار در ایران مجمع خیرین ورزش‌یار در آذربایجان‌شرقی با هدف کمک به توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد.

نخستین جلسه هیئت موسس این مجمع امروز در سالن جلسات اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی برگزار و در آن اعضای هیئت موسس تعیین و مقرر شد با تدوین اساسنامه و ثبت آن در اداره‌کل ثبت شرکت‌ها، مقدمات برگزاری جلسات آن توسط هیئت امناء فراهم شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.