امام جمعه مشهد گفت: علت به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای و ادامه آن پافشاری نمایندگان ایران بر اصول و عقاید خود بوده که باید از تیم مذاکره کننده قدردانی کرد.

مردم ایران به هیچ توافقی غیر از «توافق خوب» رضایت نخواهند داد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد بیان کرد: نمایندگان ملت ایران در مذاکرات هسته ای با کسانی مشغول صحبت هستند که بدون هیچ ترسی، هر جنایتی را انجام می دهند.

امام جمعه مشهد افزود: علت اینکه زمان مذاکرات به پایان رسیده اما نتیجه ای حاصل نشد، مقاومت تیم مذاکره کننده هسته ای ایران بر اصول و عقاید خود بوده که از این بابت باید از نمایندگان کشور تشکر و قدردانی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: از تیم مذاکره کننده درخواست می کنیم تا هنگامی که به توافق خوب یعنی همان توافقی که مطلوب رهبری است، دست پیدا نکردند بر پای اصول خود پافشاری کنند.

خطیب جمعه مشهد اذعان کرد: ویژگی های یک توافق خوب را مقام معظم رهبری بارها تذکر دادند و غیر از مواردی که ایشان از آن به عنوان توافق مطلوب نام بردند، مردم ایران به هیچ توافقی رضایت نخواهند داد.

منهدم کردن هواپیمای مسافربری ایران نماد خونخواری آمریکا

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واقعه ۱۲ تیرماه و انهدام هواپیمای مسافربری ایران افزود: امروز آخرین روز هفته حقوق بشر آمریکایی است که در این روز آمریکای خونخوار هواپیمای مسافربری ایران را به موشک بست.

امام جمعه مشهد افزود: امام خمینی (ره) فرمودند که رابطه آمریکا و ایران مانند گرگ و میش است، این دشمنی آمریکا با ایران را می توان در منهدم کردن هواپیمای مسافربری در خلیج فارس کاملا مشاهده کرد که طی آن نزدیک به ۳۰۰ هموطن ما شهید شدند.

مظلومیت امام حسن(ع) حاصل نگاه اشتباه مردم بود

آیت الله علم الهدی با اشاره به میلاد امام حسن مجتبی(ع) ابراز داشت: مظلومیت فوق العاده امام حسن مجتبی(ع) در طول امامت خود به دلیل نگاه های غلط مردم آن زمان بود.   

امام جمعه مشهد گفت: دو نگاه در مردم باعث مظلومیت امام حسن شد، نخست اینکه مردم آن زمان به دنبال زندگی راحت و رفاه طلبی بودند و این آرامش را در پناه بردن به دشمن یافته بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: همچنین مردم آن زمان به خباثت و نکبت دشمن و خانواده ابوسفیان توجه نداشتند و لذا این دو اشکال باعث شد تا امام حسن مجتبی(ع) منزوی شوند.

ایستادگی مردم علت تداوم انقلاب و نظام اسلامی  است

آیت الله علم الهدی گفت: اگر روزی مردم مملکتی دشمنی دشمن را نبینند و آرامش در زندگی را در پناه بردن به دشمن بدانند، حتی اگر رهبر آنها یک امام معصوم باشد نیز مملکت آنها از دست خواهد رفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری علت استواری نظام اسلامی ایران را همراهی مردم دانست و افزود: علت اینکه انقلاب اسلامی ایران در ۳۷ سال بعد از انقلاب هیچ تزلزلی نداشته است به همین دلیل است که مردم ایستاده و انحرافاتی که در امت امام حسن(ع) وجود داشت در این مردم اتفاق نیافتاده است.

رمضان ماه از خود گذشتنگی است

خطیب جمعه مشهد در بخشی از سخنانش با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه عشق به خدا و خدابینی است افزود: خداوند در آیه ۷۴ و ۷۵ سوره انعام، علت موحد شدن حضرت ابراهیم را بیان می کند و در آن آیه می فرماید که علت خداپرست شدن ابراهیم این بود که  ملکوت آسمان و زمین را به او نشان دادیم.

آیت الله علم الهدی در ادامه با توضیح این آیه ابراز کرد: ملکوت آسمان و زمین نقطه والای وجود هر فردی است که توسط آن انسان متوجه می شود که وجودش مستقل نیست و او آفریننده و خالقی دارد و این همان چیزی بود که ابراهیم به آن دست یافت و خدا پرست شد.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان انسان می تواند با غلبه بر نفس خود به خدابینی دست یابد، گفت: در این ماه، خداوند لذت های مادی را ممنوع کرده تا انسان بتواند با تامل، خود را ببیند، زیرا اگر انسانی  نتوانست به خودبینی دست پیدا کند حتی در مقابل نعمت هایی که خداوند به او ارزانی داشته نیز ناسپاسی خواهد کرد.

امام جمعه افزود: در هر روز پرونده ما را نزد خداوند می برند اما خداوند به خاطر اینکه به بندگان خود امید دارد و منتظر برگشت آن ها است، نعمت های خود را از بندگان گناهکار قطع نمی کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    0 0
    بابا چی میگید از خودتون حرف در میارید کی گفته.... مردم دنبال اتحادند صدای مردم دیگه در اومده لیسانسه ها فوق لیسانسه ها بیکارند به فکر مردم باشید انقدر لجباز نباشید جووووون مادرتون توافق کنید ما تحصیل کرده ها بیکاریم چه خاکی بریزیم تو سرمون کار نیس پول نیس و..........