قدس انلاین - سعید کوشافر:باز شنبه شد وبا دستی پر از خبرهای خواندنی خدمت شما رسیدیم ؛ خبرهایی که درسطح جهانی جز مذاکره ایران وطرفهای غربی را شامل نمی شود مذاکراتی که یک هفته تمدید شد تا به پایان خود نزدیک شود ؛ دراین حال تلاشهای داعش برای بقا درکشورهای سوریه وعراق نیز درخبرهای جهانی مخابره شد در داخل کشور نیز برنامه های تلویزیون و نرم افزارهای موبایلی خبرسازترین بخشهای مورد توجه مردم بودند ؛ باهم مرور کنیم اخبار این هفته را

از پاسخ کوبنده مردم به خبرنگار سی ان ان و شایعه هسته ای دربازار مسکن تا افطارهای چند صدهزار تومانی و  واردات لیمو ترش از برزیل

***فحاشی مجری شبکه من‌‌وتو به احسان علیخانی

برنامه امسال ماه عسل نسبت به سال های قبل با جنجال بیشتری آغاز شد. این حاشیه ها علاوه بر برخی موارد اجرا از سوی علیخانی، حتی به دکور برنامه هم کشید تا زحمات و طراحی زیبای این برنامه تحت الشعاع برداشت های منتقدان قرار گیرد.

این روزها گمانه های بسیاری در مورد افراد پشت پرده حاشیه‌سازی و شایعات علیه ماه عسل مطرح می شود که تنها گذشت زمان می تواند چهره مدیران شایعه‌ساز و تخریب کنندگان و یا مقصران را نشان دهد.

در این بین اما رقبای ماهواره‌ای این برنامه هم که گویا در رقابت میدان را وا داده اند، از آن سو شروع به حاشیه‌سازی کرده و با مدیریت شایعات سعی در به حاشیه کشاندن آن دارند.

شبکه تلویزیونی "من و تو" که دچار افت و افول شدید مخاطب شده، هر از چند گاهی برای جبران این نقص، به این و آن چنگ می زند تا بلکه بتواند با تخریب دیگران خود را مطرح کند.

چند روز پیش "سالومه سیدنیا" یکی از مجریان این شبکه با حمله به "احسان علیخانی" وی را با عباراتی زشت و بی ادبانه مخاطب قرار داد!

سالومه سیدنیا که اکنون کمتر از سابق نوبت آنتن در شبکه من و تو به وی می رسد در پستی در فیس‌بوکش با توهین به احسان علیخانی و برنامه محبوب او چنین نوشت: «لذت شهوانی است در پسِ آن چهره سراسر پلاستیکی ات وقتی از دردناک ترین وجوه زندگی یک بچه 8 ساله می پرسی و دست محبت کثیف ات را به سرش می کشی و دوربین ات جوراب پاره اش را نشان می دهد و اشک های تمساح دروغین ات.»

آنچه از موضع گیری های شبکه های ماهواره ای و عوامل آن در مورد ماه عسل احسان علیخانی روشن است، مردمی بودن و پر مخاطب بودن این برنامه است که گویا در این کسادی بازار مخاطب به مذاق شبکه های ماهواره ای خوش نیامده و از ابتدا با مدیریت شایعات علیه این برنامه سعی در تخریب آن دارند.

اگرچه بعضی سوژه های این برنامه نسبت به سال های قبل با افت چشمگیری مواجه بوده؛ اما به نظر می رسد اینگونه فضای توهین و فحاشی علیه این برنامه منطقی و طبیعی نیست.

 

***مهدی طارمی: برخی‌ها درباره من زود قضاوت کردند

مهاجم باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: صحبت‌های که در روزهای گذشته از قولم منتشر شده را من نگفتم و خیلی خوشحال هستم که در پرسپولیس ماندنی شدم.

مهدی طارمی پدیده لیگ‌برتر درباره اظهارنظرهای مطرح شده از قولش طی روزهای گذشته، توضیحاتی را در فضای مجازی منتشر کرد.

بازیکن باشگاه پرسپولیس با انتشار تصویر زیر در صفحه شخصی‌اش نوشت: «سلام به همه.....من هم از همه شما عذر خواهی میکنم،میدونم چون دلتون واسه تیم میسوخت یکم زود قضاوت کردین ولی همنجور که حضرت علی(ع) فرمودند قضاوتی که بر اساس ظن و گمان باشد عادلانه نیست... خیلی از این نقل قولهایی که در روزهای گذشته از من شنیدین من نگفتم و خیلی خوشحال هستم که در پرسپولیس ماندنی شدم و امیدوارم که با لطف شما هوادارها فصل درخشانی رو با هم سپری کنیم یا علی»

 

*** حمایت علی کریمی از یک طرح خیرخواهانه

علی کریمی حمایتش از طرح «کوچه گردان عاشق» را اعلام کرد.

علی کریمی، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و تیم ملی حمایتش از طرح «کوچه گردان عاشق» را که در آن برای نیازمندان غذا تهیه می‌کنند، اعلام کرد.

کریمی با انتشار تصویر زیر در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: «سلام دوستان عزیز. میدونم که نیازى به گفتن من نیست، شما دوستان همیشه توى هر کار خیرى پیش قدم هستید و من و امثال من خیلى چیزا باید یاد بگیریم».

*** رئیس‌جمهور آمار اشتغال صفر درصدی را از نیلی گرفت نه مرکز آمار!

حمید حاجی عبدالوهاب گفت: مطرح کردن اشتغال خالص نوعی بازی با آمار است و رئیس‌جمهور مانند همان کاری که نیلی در گذشته در خصوص ایجاد شغل در دولت‌های نهم و دهم انجام داد، به نوعی با آمار بازی کرد.

حمید حاجی عبدالوهاب معاون وزیر کار سابق در واکنش به اظهارات رئیس جمهور در جمع فعالان رسانه ای، در خصوص ایجاد اشتغال خالص نزدیک به صفر در سال های 84 تا 92 اظهار کرد: مطرح کردن اشتغال خالص نوعی بازی با آمار است و آقای رئیس جمهور مانند همان کاری که آقای دکتر نیلی در گذشته در خصوص ایجاد شغل در دولتهای نهم و دهم انجام دادند و ادعا کردند که سالانه 14 هزار شغل در آن دوران ایجاد شده است، به نوعی با آمار بازی کردند.

وی در تشریح محاسبه اشتغال خالص در دولت یازدهم عنوان کرد: در اشتغال خالص، اگر آمار شاغلین از مرکز آمار بررسی شود، متوجه می شویم که آمار شاغلین تقریبا طی ده سال گذشته ثابت است و از طرف دیگر خروجی، یعنی افراد بازنشسته و بازخرید شده هم زیاد داشتیم، بنابراین با این ترفند می توان اشتغال سال های 84 تا 92 را صفر تلقی کرد.

حاجی عبدالوهاب تاکید کرد: وجود اشتغال خالص صفر در آن دوران به این معنا نیست که در این دو سال هم کار ویژه ای در اشتغال انجام گرفته است و دولتمردان یازدهم عملکرد قابل قبولی را در این دوران ارائه نداده اند.

وی خاطرنشان کرد: تقارن سی امین سال انقلاب با دولت های نهم و دهم باعث شد تا میزان خروجی های ما از بازار اشتغال در این دوران کاهش یابد، زیرا عده زیادی که در ابتدای انقلاب جذب شده بودند، هم در حوزه کشوری و هم در حوزه لشکری بازنشسته شدند که در بخش های دولتی و غیر دولتی این مسئله قابل ارائه است.

حاجی عبدالوهاب، دولت یازدهم در حوزه اشتغالزایی خوش اقبال دانست و بیان کرد: از خوش شانسی های این دولت این است که به علت هرم سنی که ما در رشد جمعیت داشتیم و هم اکنون در مسیر کاهشی هستیم در حال حاضر فرآیند ورود نیرو به بازار کار کاهشی است، بنابراین اگر نرخ بیکاری هم در این دولت کاهش پیدا کرده به معنای آن نیست که این دولت شغل ایجاد کرده است.

معاون وزیر سابق کار افزود: تا پایان برنامه ششم فرآیند نیروی کار ما کاهشی است و چه بسا نیاز به ورود نیروی کار خارجی هم برای تامین نیازهای کشور داشته باشیم.

***لیموترش برزیلی هم وارد بازار شد

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار گفت: لیموترش از برزیل و ترکیه، سیب قرمز و سبز از فرانسه وارد می‌شوند که این نوع میوه‌ها با ظاهر متفاوتی که دارند قطعا برای مردم جذابیت هم دارند و خیلی‌ها را وسوسه می‌کنند تا از آن‌ها استفاده کنند.

حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و تره بار در خصوص فروش میوه های خارجی با قیمت های نجومی در بازار اظهار داشت: برخی میوه ها در کشور به صورت قاچاق وارد می شوند آن هم با قیمت های عجیب و غریب که باعث مشکلاتی هم شده است.

وی افزود: به عنوان مثال انگور از شیلی، لیمو ترش از برزیل و ترکیه، سیب قرمز و سبز از فرانسه وارد می شوند که این نوع میوه ها با ظاهر متفاوتی که دارند قطعا برای مردم جذابیت هم دارند و خیلی ها را وسوسه می کند تا از این نوع میوه ها استفاده کنند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار خاطرنشان کرد: ما در تلاش هستیم تا جلوی این میوه ها قاچاق را بگیریم، البته باید گفت چندی پیش سرد خانه ای در کرج که به صورت گسترده میوه های قاچاق وارد می کردند را شناسایی کردیم و با آنها برخورد قانونی صورت گرفت.

مهاجران در پایان تاکید کرد: به هر حال با توجه به اینکه از این به بعد میوه های تولید داخل در بازار افزایش پیدا خواهد کرد و قطعا هم با قیمت مناسب و کیفیت خوبی هم که دارند مردم کمتر به سمت خرید میوه های وارداتی که به صورت قاچاق وارد می شوند می روند که فقط ظاهری مناسب دارند.

***دور ریختن ۱ میلیارد تن غذا در کشورهای عربی

دور ریختن بیش از یک میلیارد تن غذا در کشورهای عربی هم‌ زمان با گرسنگی ۷۹۵ میلیون نفر در جهان انتقاد فعالان و سازمان‌های بین‌المللی را برانگیخته است.

دور ریختن سالانه یک میلیارد و 300 تن غذا در سطل‌های زباله توسط اعراب هم‌زمان با گرسنگی 795 میلیون انسان در جهان سوژه رسانه‌های خبری شده است.

سایت خبری "الشعب الجدید" مصر در این‌باره گزارش داد، خیابان‌های کشورهای عربی در ماه مبارک رمضان، مملو از غذاهای اضافه‌ای است که می‌تواند شکم میلیون‌ها گرسنه را در دنیا سیر کند.

براساس  اعلام جمعیت حمایت از مصرف عربستان، میزان اسراف مواد غذایی در عربستان و دیگر کشورهای عربی خلیج فارس، بین 50 تا 70 درصد در روز است.

مصر از کشورهای عربی است که در آن میزان قابل توجهی از غذاهای 13 هزار سفره الرحمن با هزینه نیم میلیون پوندی به سطل آشغال ریخته می‌شود و به دست فقرای این کشور نمی‌رسد.

در این میان می‌توان از امارات نیز نام برد که 20 درصد از آشغال‌های خانه‌های مردم ابوظبی پایتخت این کشور را غذا تشکیل می‌دهد و این وضع در کشورهایی مثل عربستان بدتر نیز هست.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) نیز در گزارشی از حجم بالای هدر دادن غذا در کشورهای عربی با وجود 795 میلیون گرسنه در جهان خبر داد و ضمن انتقاد از این روند، خواستار مقابله با پدیده اسراف در این کشورها شد.

***راز سقط جنین‌های غیرقانونی در پاکدشت برملا شد

پزشک ماما که در مطب زیرزمینی خود اقدام به سقط جنین می‌کرد و در مدتی کوتاه درآمد هنگفتی به جیب زده بود، در عملیاتی غافلگیرانه توسط عوامل انتظامی شهرستان پاکدشت دستگیر و روانه زندان شد.

پایگاه اطلاع رسانی پاکدشتی ها نوشت: «سرهنگ سلمان آدینه وند» فرمانده انتظامی پاکدشت گفت: چندی پیش مأموران پلیس پاکدشت متوجه شدند زنی که 4 ماهه باردار بوده با مراجعه به مطب یک پزشک ماما اقدام به سقط جنین کرده و مبلغ 70 میلیون ریال به خانم دکتر پرداخت نموده است.

وی اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت پاکدشت به محض آگاهی از این موضوع، وارد عمل شدند و به ‌صورت نامحسوس تحقیقات خود را در قبال این فعالیت غیرقانونی و غیر شرعی آغاز کردند.

این مقام انتظامی افزود: پس از احراز تخلف و فعالیت غیر قانونی خانم دکتر، عوامل انتظامی با دستور قضایی وارد مطب شده و فرد مورد نظر را دستگیر کردند.

سرهنگ آدینه وند بیان داشت: در بازرسی از مطب پزشک متخلف تجهیزات پزشکی برای سقط غیرقانونی جنین، کشف و مطب وی با دستور قاضی پلمب شد.

فرمانده انتظامی پاکدشت تصریح کرد: در تحقیقات مشخص شد که خانم دکتر برای سقط جنین‌ های غیرقانونی مبالغ هنگفتی از 50 تا 100 میلیون ریال دریافت می کرده و در مدت کوتاه پول کلانی به جیب زده است.

سرهنگ آدینه ‌وند تصریح کرد: این پزشک ماما با قرار وثیقه 4 میلیارد ریالی از سوی قاضی روانه زندان شد.

 

***زندگی اسف‌بار خواهر شهید در روستای مرزی

خواهر شهید و ۳ جانباز، این شب‌ها را در خانه‌ اقوام و آشنایان سر می‌کند و به غیر از ماهیانه ۲۵ هزار تومان کمک کمیته امداد، هیچ مستمری و کمکی از دستگاه‌های دولتی دریافت نمی‌کند.

سایت شهدای ایران نوشت: یکی از خادمان شهدای پاوه از زندگی اسف بار خواهر یک شهید و 3 جانباز در یک روستای مرزی با 80 درصد کم توانی مغزی خبر داد که متاسفانه بنیاد شهید و امور ایثارگران حقوق‌شان را قطع کرده و هم اکنون با صدقه مردم زندگی می کند.

یکی از خادمان شهدای شهرستان پاوه در این رابطه اظهار داشت: شمسیه وطن دوست ساکن یک روستای مرزی به نام دزاور از توابع نو سود شهرستان پاوه است که به دلیل 80 درصد معلولیت مغزی و کم توانی فکری تحت کفالت پدرش که پدر یک شهید و 3 جانباز دفاع مقدس بود قرار داشت که بعد از فوت پدر بنیاد شهید مستمری این خانواده را قطع کرده است.

این خادم شهدا افزود: این خواهر معلول شهید شب ها را در خانه های اقوام و آشنایان سر می کند و هیچ مستمری و کمکی از دستگاه های دولتی دریافت نمی کند و فقط کمیته امداد ماهیانه 25 هزار تومان به وی مساعدت می کند و مردم منطقه به این خواهر شهید صدقه می دهند.

خادم الشهدای شهرستان پاوه گفت: باعث شرمساری است که این خواهر شهید در هلاکت و بدبختی زندگی می کند در حالی که تمام برادرانش فرزندان خمینی بوده و جانشان را برای  این کشور داده اند.

 

***نقشه بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران به مشکل خورد

پایگاه تحلیلی "بیزینس اینسایدر"  در مقاله ای با عنوان "نقشه شماره دو برای ایران به مشکل خورد" نوشت: «مذاکرات هسته ای در حال انجام است و دو طرف توافق کرده اند که با وجود عبور از ضرب الاجل 30 ژوئن، باز هم به مذاکرات ادامه دهند.»

بیزینس اینسایدر در ادامه نوشت: «در صورت شکست مذاکرات هسته ای، تهران سریعا به دنبال سلاح اتمی خواهد رفت و پیش از این نیز آمریکا سیگنال هایی را در مورد آمادگی خود برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران، ارسال کرده است.

این نقشه شماره دو آمریکا است که با بمب های غول پیکر 30 هزار پوندی خود به تاسیسات هسته ای ایران که در زیر زمین مستقر است، حمله کند.

اما باید گفت، حتی این بمب های عظیم رسوخ کننده که مخصوصا برای هدف قرار دادن اهدافی در اعماق زمین طراحی شده اند، ممکن است که با خطا روبرو شده و ممکن است که دقت لازم را نداشته باشند و نتوانند باعث از بین رفتن کامل برنامه هسته ای ایران بشوند.»

این پایگاه تحلیلی در ادامه افزود: «در نهایت باید گفت هر گونه بمباران علیه اهداف هسته ای ایران می تواند با دو مشکل بزرگ روبرو شود، ابتدا اینکه بر فرض اینکه بمب های عظیم بتوانند اهداف را از بین ببرند اما این بمب ها هرگز نمی توانند دانش هسته ای ایران را نابود کنند.

هر گونه حمله به تاسیسات هسته ای ایران تنها می تواند در نهایت موجب به عقب رفتن 4 ساله برنامه هسته ای ایران شود.»

بیزینس اینسایدر در ادامه افزود: «مشکل دوم این است که نقشه شماره دو به طور کامل نمی تواند اطمینان ایجاد کند که این نوع بمب ها بتوانند به طور کامل برنامه هسته ای ایران را نابود کنند.

 

 ***پاسخ محکم به گزارشگر سی‌ان‌ان: ایران خودش ابرقدرت است

شبکه آمریکایی "سی‌ان‌ان" (CNN) طی گزارشی تحت عنوان "در ایران اعتمادی به آمریکا نیست"، ضمن مصاحبه با مردم تهران به بررسی مذاکرات هسته ای پرداخته است.

"سی‌ان‌ان" ضمن پرداختن به تاریخ روابط ایران و آمریکا و پخش تصاویری از لانه جاسوسی آمریکا در ایران، عنوان می کند: «قفل ترکیبی روی یکی از درهای سفارت آمریکا در ایران، هنوز هم پس از گذشت 36 سال از حمله معترضین [تسخیر لانه جاسوسی]، کار می کند. این قفل محلی محرمانه است که ادعا می شود توسط "سیا" مورد استفاده قرار می گرفته است. ایرانیان می گویند اسنادی که در این محل وجود داشته، روابط را با آمریکا تا امروز پیچیده کرده است. و اکنون بسیاری امید به توافق هسته ای و روابطی بهتر با غرب دارند.»

یک جوان تهرانی در پاسخ به سئوال گزارشگر سی‌ان‌ان در رابطه با توافق و روابط ایران و آمریکا می گوید: «ایران خودش ابرقدرت است و زیر گرده زور دیگران نمی رود.»

پاسخ دیگری این است که: «ما به دنبال صلح و توافق هستیم اما نه توافق به هر قیمتی ...»

در ادامه این گزارش آمده است: «بی اعتمادی میان آمریکا و ایران که از زمان تصرف سفارت آمریکا در سال 1979 شکل گرفته تا امروز که مذاکره کنندگان در وین تلاش می کنند تا به توافقی نهایی بر سر برنامه هسته ای ایران دستیابند، به قدرت خود باقی مانده است. ایران خطوط قرمز خود را مشخص کرده و هرگونه بررسی پایگاه های نظامی را رد کرده و خواستار لغو تمامی تحریم ها همزمان با امضای توافق هسته ای است.

غرب می خواهد مطمئن شود که ایران تسلیحات هسته ای نساخته است. آمریکا نیز به تهران اعتماد ندارد و به دنبال نظام کامل راستی آزمایی برنامه هسته ای ایران است. بی اعتمادی آمریکا همچنین به زمان انقلاب اسلامی ایران باز می گردد که 10 سال پس از آن، آیت الله خمینی رهبر انقلاب، در سال 1989 از دنیا رفت.»

گزارشگر سی‌ان‌ان، از اعتماد به آمریکا می پرسد. پاسخ زائرین حاضر در حرم امام خمینی (ره) به این سئوال این است که: «من اعتمادی به آمریکا ندارم.» شخص دیگری می گوید: «به آمریکا اعتماد ندارم. ما هرگز به آمریکا اعتماد نکرده ایم و اعتماد هم نخواهیم کرد.»

 

***اوباما و روحانی بلوف می زنند؟

دقایق پایانی گفتگوهای هسته ای میان ایران و غرب، با موضعگیری های سختی از سوی حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا ادامه یافت.

مواضع دو رئیس جمهور به طور گسترده ای در رسانه های خبری بازتاب یافت، و تحلیل های مختلفی نیز در این باره از سوی منابع خبری صورت گرفت.

اما بعد از اظهارات حسن روحانی، پایگاه آمریکایی "کوارتز" (Quartz) در گزارشی تحت عنوان "آیا رئیس جمهور ایران اعتراف کرد که کشورش به دنبال تسلیحات هسته ای بوده است؟" به بررسی سخنان اخیر دکتر روحانی پرداخت و تلاش کرد با ارائه تحلیل هایی عجیب، دستاویزی برای اثبات صلح آمیز نبودن برنامه هسته ای ایران پیدا کند.

در این گزارش آمده است: «"حسن روحانی" رئیس جمهور ایران در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی، تهدید کرد که "اگر طرف مقابل توافق را نقض نماید ما به مسیر گذشته باز خواهیم گشت، قوی تر از آنچه آن ها بتوانند تصور کنند".»

این پایگاه آمریکایی در ادامه به تجزیه و تحلیل سخنان رئیس جمهور پرداخته و می نویسد: «از شیوه بیان خصومت آمیز و همراه با هیاهو و قلدری رژیم تهران که بگذریم، ارزش دارد چند دقیقه را به تجزیه کلمات روحانی بپردازیم. منظور از "طرف مقابل" ائتلافی از قدرت های جهانی است که به عنوان 1+5 شناخته می شوند. منظور از "توافق" قراردادی است که به حکومت ایران اجازه پیگیری فناوری صلح آمیز هسته ای در حین لغو تحریم های بین المللی را می دهد.

اما منظور از "مسیر گذشته" که روحانی تهدید می کند کشورش به آن بازخواهد گشت چیست؟ از زمانی که سایت هسته ای مخفی نطنز در سال 2002 فاش شد، رژیم ایران بارها و بارها اعلام کرده که هرگز به دنبال تسلیحات هسته ای نبوده است. به عنوان نمونه آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران گفته است که تسلیحات هسته ای "غیر اسلامی" است و از این رو پیگیری آن برای جمهوری اسلامی حرام شمرده می شود.

 اما اگر ادعای رژیم ایران را بپذیریم دیگر تهدید روحانی معنایی نخواهد داشت. چرا که "مسیر گذشته" در واقع تحقیقات هسته ای "صلح آمیز" خواهد بود و تحریم ها نیز باقی خواهند ماند و اقتصاد ایران را نابود خواهند کرد. این دیگر تهدید نخواهد بود بلکه به نوعی خودزنی است.»

اما نکته واضحی که این پایگاه آمریکایی نادیده گرفته و تلاش می کند با فلسفه بافی به مخاطبین خود بقبولاند که ایران به دنبال بمب هسته ای است، این است که طرف غربی همیشه ادعا کرده که برنامه هسته ای ایران را تهدیدی بزرگ برای جهان می داند و از توقف پیشرفت هسته ای ایران به عنوان دستاوردی بزرگ یاد می کند. تهدید رئیس جمهور نیز تنها بازگشت به مسیر پیشرفت هسته ای است.

"کوارتز" در ادامه نوشت: «ممکن است روحانی صرفا بلوف زده باشد و تهران تنها از این طریق به دنبال ترساندن 1+5 و گرفتن امتیازات بیشتر در میز مذاکرات باشد. همانطور که سخنان پرزیدنت باراک اوباما مبنی بر کنار رفتن از میز مذاکرات نیز نشان از بلوف زدن دارد.»

در انتهای این گزارش آمده است: «اما احتمال دیگر این است که روحانی به صورت ناخواسته فاش کرده است که ایران در واقع به دنبال تسلیحات هسته ای ایست. که این می تواند تهدیدی واقعی باشد به ویژه که او درادامه می گوید این مسیر را "قوی تر از آن چه آن ها بتوانند تصور کنند" پیگیری خواهد کرد.»

*** آمریکا به شریک ایران تبدیل می شود

سایت خبری "ارم نیوز" در تحلیلی از مذاکرات هسته ای به نقل از "معاریو" نوشت: «تحلیلگران اسرائیلی معتقدند با تحقق توافق هسته ای، آمریکا شریک اساسی ایران در برنامه هسته ای این کشور خواهد شد.»

این سایت اماراتی در ادامه گزارش داد: «این تحلیلگران معتقدند آمریکا با توافق هسته ای که با ایران محقق خواهد کرد در واقع خود را به سمت نابود شدن حرکت کرده است. توافق، آمریکا را با ایران در جهت تقویت برنامه هسته ای شریک کرده و به نفوذ تهران در منطقه کمک خواهد کرد.»

این سایت خبری در ادامه افزود: «انتقادهایی که به کاخ سفید در خصوص توافق هسته ای متوجه است، روز به روز به سمت منطقی شدن و محکم بودن حرکت می کنند و به همه ثابت خواهد شد توافق، ایران را در کمتر از یک سال به سلاح هسته ای خواهد رساند.»

این سایت خبری در ادامه افزود: «محافل سیاسی اسرائیل معتقدند توافق هسته ای ارزشی نخواهد داشت؛ چرا که ایران را به ساخت سلاح هسته ای نزدیکتر کرده و این کشور را برای بکارگیری سانتریفیوژهای باقی مانده برای دستیابی به سلاح جلو خواهد انداخت.»

 این سایت خبری در ادامه به نقل از معاریو ادعا کرد: «دو بند محرمانه در توافق هسته ای وجود دارد که این بندها جزء لا ینفک توافق هستند. یکی از این بندها همکاری با ایران در برنامه صلح آمیز هسته ای است.»

این سایت خبری در ادامه افزود: «آمریکا در نظر دارد تا در همه ابعاد برنامه صلح آمیز هسته ای ایران همکاری کرده و این مسئله تهران را برای ساخت سلاح هسته ای کمک خواهد کرد.»

این سایت خبری در ادامه افزود: «آمریکا می خواهد تا سانتریفیوژهایی کاملا پیشرفته برای ادامه فعالیت های نیروگاه هسته ای فوردو که در دل کوه ها ساخته شده در اختیار تهران قرار دهد. این نیروگاه غیرقابل نفوذ برای جنگنده هاست و آمریکا در نظر دارد تا از آن در برابر حملات دیگری نظیر سایبری حمایت کند.»

***حمایت از داعش، صدای بینندگان BBC را درآورد

"دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه هفته جاری از شبکه "بی بی سی" (BBC)  به خاطر استفاده از واژه "دولت اسلامی" برای گروه تروریستی داعش، انتقاد کرد.

کامرون ضمن ابراز ناراحتی در استفاده از عبارت "دولت اسلامی" برای اشاره به گروه تروریستی داعش، گفت: «این مساله سبب می شود که به این فرقه سمی اعتبار زیادی داده شود و جوانان انگلیسی نیز از راه به در شوند و بهتر است از مخفف انگلیسی آن یعنی "ای اس ای اس" (ISIS) استفاده گردد».

بعد از این سخنان نخست وزیر انگلیس تغییر رویه‌ای در هیچ یک از بخش‌های بنگاه خبرپراکنی بی بی سی بوجود نیآمد و حتی "تونی هال" مدیر این بنگاه رسانه‌ای در پاسخ به کامرون، گفت: «نمی‌توانیم از واژه تحقیر آمیز داعش برای گروه دولت اسلامی استفاده کنیم.»

این موضوع که پیش از این با انتقادات گسترده ای مواجه شده بود، علاوه بر نخست وزیر انگلیس، منتقدان جدید دیگری داشت.

روز چهارشنبه یکی از بینندگان برنامه مخاطب محور "نوبت شما" در بی بی سی فارسی با اشاره به سخنان دو روز پیش کامرون، از بی بی سی انتقاد کرد.

این مخاطب بی بی سی از این شبکه خواست که هشدار آقای کامرون را جدی گرفته و از بکاربردن عنوان "دولت اسلامی" برای تروریست‌های داعش خودداری کند.

اما مجری برنامه نوبت شما با نادیده گرفتن انتقاد مخاطب برنامه‌اش با تکرار توجیهات گذشته مسولان بی بی سی، گفت: «به هر حال این گروه خودش را دولت اسلامی می‌نامد».

 

***پخش شبانه کنسرت پاپ در نمایشگاه قرآن!

شب‌های شیدایی عنوان مراسمی شاد و پر طرب است، که هر شب در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود. مراسمی که بنرهای تبلیغاتی آن بیش از تبلیغات نمایشگاه قرآن در سطح شهر وجود دارد و با شعار  «آنچه نادیدنیست» دعوت به مشارکت می‌کند.

در این مراسم پرطرب یک خواننده پاپ با خواندن ترانه‌هایی شاد و طرب انگیز تماشاچیان نمایشگاه را به کف‌زنی دعوت می‌کند.

البته برای شنیدن موسیقی ویژه برنامه شب های شیدایی لازم نیست زحمت چندانی به خود بدهید چراکه این صدا اجباراً تا چند صد متری قابل شنیدن است. تعدادی بازدیدکنندگان  معتقد بودند این آهنگ‌ها تناسب چندانی با فضای نمایشگاه قرآن ندارد، اگرچه همه آهنگ های استفاده شده در این برنامه دارای مجوز هستند.

در همین راستا حجت الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد معتقد است به جهت آنکه ماه رمضان به نوعی جشن محسوب می شود چنین آهنگ‌هایی را متناسب با فضای قرآنی نمایشگاه دانست و تصریح کرد: ما این برنامه را اجرا نمی کنیم و این برنامه سالهای زیادی است که در باغ موزه  برگزار می‌شود.

 

***دستگیری جوانی با لباس زنانه در مسجد بحرینی

سایت المنار گزارش داد، دفتر مدیریت مسجد حضرت خدیجه(س) در شهر حمد با صدور بیانیه ای اعلام کرد، جوانی که با لباس زنانه قصد ورود به مسجد حضرت خدیجه(س) شهر حمد بحرین را داشت با اقدام به موقع مردم بازداشت شد.

این بیانیه افزود: اهالی منطقه به زنی که قصد ورود به مسجد حضرت خدیجه (س) را داشت مشکوک شدند و با نزدیک شدن به این زن متوجه شدند که جوان 20 ساله ای در پوشش زنانه است که قصد ورود به مسجد را دارد.

این جوان که احتمالا قصد انجام علمیات تروریستی داشت، با نزدیک شدن مردم چادر و کفش خود را رها کرد و از محل متواری شد.

بر اساس این بیانیه متولیان این مسجد، موضوع را به مرکز پلیس اطلاع دادند و پس از مدت کوتایی این فرد از سوی اهالی محل دستگیر و تحویل پلیس داده شد.

 

***داعش، خطیب جمعه موصل را اعدام کرد

گروهک تکفیری داعش دو روز بعد از دستگیری شیخ "یاسر یونس" خطیب جمعه موصل وی را به ضرب گلوله اعدام کرد.

بر پایه این گزارش؛ داعشی ها بعد از اعدام یاسر یونس وی را تحویل پزشکی قانونی در موصل دادند.

یاسر یونس از اعضای هیئت علمای نینوی بوده که به اتهام بیعت نکردن با داعش مجرم شناخته شده و به اعدام محکوم شد.

این خطیب جمعه، برگزاری نماز جمعه را در موصل و مناطق  اطراف را بر عهده داشت.

 

***شایعه هسته ای که دلالها برای بازار مسکن درست کرده اند

برخی واسطه‌ها و دلالان ملک و همچنین گروهی از فروشنده‌های بزرگ ساختمان برای آنکه خریداران مردد را تشویق به خرید کنند دست به شگرد تازه‌ای زده‌اند. این گروه از فعالان بازار با شایعه‌پردازی در فضای روانی بازار، سعی می‌کنند القا کنند که به نتیجه رسیدن توافق هسته‌ای سبب رشد دو رقمی قیمت مسکن می‌شود.

این گروه از دلالان به خریداران دو دل توضیح می‌دهند اگر زودتر برای خرید تصمیم‌گیری نکنند. احتمالا باید در هفته‌های آینده همین ملک را 25 درصد گران‌تر از قیمت فعلی خریداری کنند.

بسیاری از فعالان بازار تفاهم هسته‌ای را سبب رونق تمامی بازارهای سرمایه‌ای عنوان می‌کنند. اما اینکه این رونق سبب افزایش قیمت شود، موضوعی است که بر سر آن اختلاف‌نظر وجود دارد. بسیاری از کارشناسان حوزه مسکن معتقدند افزایش جهشی قیمت در سال‌های گذشته به میزانی بوده که رونق در بازار نمی‌تواند تاثیری در قیمت‌ها بگذارد و هنوز میزان نقدینگی خریداران به اندازه رشد قیمت سال‌های 91 و 92 نرسیده است و اگر قیمت مسکن بیش از این رشد داشته باشد رکود سال‌های گذشته ادامه پیدا خواهد کرد.

برخی نیز معتقدند رسیدن به تفاهم هسته‌ای در مذاکرات اگر چه ممکن است تغییراتی در قیمت برخی بازارها به‌وجود بیاورد، اما بر قیمت مسکن کاملا جزئی و نامحسوس است و قطعا میزان افزایش به اندازه ادعای 25درصدی نیست، بلکه نرخ رشد قیمت مسکن انتظار می‌رود در حد کمتر از تورم باشد.

 

***بمب نقل و انتقالات در یک قدمی انفجار

آلبرت سولر و آریدو برایدا، مدیران بارسا، به ایتالیا سفر کردند تا درباره جذب پوگبا با یووه مذاکره کنند.

مطبوعات اسپانیا خبر دادند که قرار است سران دو باشگاه ملاقاتی داشته باشند و درباره آینده پوگبا در تورین وشرایط انتقالش به بارسا مذاکره کنند.

پیش از این هم تائید شده بود که غول کاتالانی به دنبال جذب ستاره فرانسوی یووه است و این بار قرار است اولین پیشنهاد رسمی ارائه شود.

روزنامه های اسپانیا نوشتند که بارسا می خواهد پوگبای 22 ساله را جذب کند و چون نمی تواند بازیکنی به خدمت گیرد، فعلا اجازه بدهد که او در یوونتوس بازی کند. با این پیشنهاد شاید تورینی ها هم به راحتی با فروش او موافقت کنند.

***واکنش هوتن قلعه نویی به تهدید به مرگ، صحبت های حجازی و انتشار تصویر جنجالی

فرزند سرمربی سابق استقلال گفت: «درباره استقلال نمی خواهم صحبت کنم چرا که اگر حاشیه ای برای آن ایجاد شود می گویند پسر قلعه نویی این کار را کرده است.»

انتشار برخی پست ها در صفحه اینستاگرام محمد هوتن قلعه نویی، باعث بروز حرف و حدیث و جنجال شده است.

هوتن قلعه نویی درباره تصویر منشوری که از خود در صفحه اجتماعی اش منتشر کرده اظهار داشت: «اکثر بازیکنان نامی دنیا و چهره های معروف از این تصاویر دارند و فکر نمی کنم مشکلی داشته باشد از سویی دیگر من با دوستانم این عکس را گرفتم و فکر نمی کنم کار بدی کرده باشم. بعید می دانم این تصویر کسی را اذیت کرده باشد.»

فرزند امیر قلعه نویی در پاسخ به این سوال که او به عنوان فرزند یکی از مربیان موفق استقلال باید مواظب نام خود و نام پدرش باشد اشاره کرد: «من این مسائل را قبول دارم و مواظب آن هستم اما باید بگویم آیا من به عنوان پسر قلعه نویی نباید استخر بروم، نباید گردش کنم، نباید دوستانم را ببینم؟ این طور که نمی شود به هر حال من هم جوان هستم و یکسری کارها بنا بر اقتضای سنم است که فکر نمی کنم ایراد داشته باشد.»

محمد هوتن قلعه نویی درباره بازگشت مهدی رحمتی و احتمالا آندرانیک تیموریان در این فصل به استقلال که نشان می دهد آنها واقعا با پدرش مشکل داشته اند گفت: «من نمی خواهم وارد بحث استقلال شوم و نمی خواهم فردا حاشیه ای ایجاد شود و بگویند قلعه نویی ها چشم دیدن استقلال را ندارند. بنابراین اجازه بدهید درباره استقلال این فصل هیچ صحبتی نداشته باشم.»

وی درباره تصویری که چند وقت پیش منتشر کرده و ترازویی را نشان می داد که پدرش در یک کفه و سایر مربیان استقلال مانند زنده یاد حجازی، مظلومی و یکی دو نفر دیگر در کفه دیگر گذاشته شده و باعث ناراحتی هواداران شده بود گفت: «آن تصویر گویای همه چیز بود و فکر نمی کنم جایی برای ناراحت شدن داشت.»

هوتن قلعه نویی درباره کامنت ها و پیغام هایی که برای تصویر ترازو گذاشته و در آنها او را حتی تهدید به مرگ کرده بودند گفت: «پیغام ها و کامنت های زیادی را برای آن تصویر دریافت کردم اما خب به هیچ کدام توجه نداشتم و باید بگویم دوره این حرف ها گذشته که بیایند یکی را به همین راحتی تهدید به مرگ کنند. خوشبختانه در کشورمان امنیت خوبی برقرار است و لازم نیست بابت این پیغام ها نگران باشیم.»

فرزند سرمربی فصل گذشته استقلال درباره کامنتی که او را به میدان شوش دعوت کرده بودند تا بابت ترازویی که کشیده دوئل کند یا آتیلا حجازی گفته من جواب بچه ها را نمی دهم گفت: «من این پیغام را ندیدم ولی همان طور که گفتم دوره این حرف ها گذشته و بهتر است سراغ آنها نرویم. درباره آتیلا حجازی هم باید بگویم شاید ایشان درست می گویند و برای همین جوابی به این ادعای او ندارم.»

محمد هوتن قلعه نویی در برابر این سوال که فرزندان اهالی فوتبال زیر ذره بین هستند مانند فرزند علی کفاشیان رئیس فدراسیون که شایعه شده بود مازراتی سوار می شود گفت: «تا آنجا که من می دانم خبر مازراتی پسر آقای کفاشیان تکذیب شد و شنیدم که او این ماشین نداشته است اما با این بخش حرف های شما موافقم که ما باید مواظب حرف ها و رفتار خود باشیم هر چند این را هم داشته باشید که ما در سنی هستیم که به اقتضای جوانی به سمت یکسری حرف ها و خبرها می رویم که شاید دست خودمان نباشد.»

پسر امیر قلعه نویی درباره استقلال این فصل با پرویز مظلومی هم اضافه کرد: «درباره استقلال همان طور که گفتم نمی خواهم صحبت کنم این تیم به تازگی تمریناتش را شروع کرده که اگر حاشیه ای برای آن ایجاد شود می گویند پسر قلعه نویی این کار را کرده است. برای همین نمی خواهم درباره استقلال صحبت کنم و فقط امیدوارم در این فصل موفق باشند.»

محمدهوتن قلعه نویی در پاسخ به این سوال که پدرش امیر قلعه نویی هدایت کدام تیم را برعهده می گیرد گفت: «من در این باره با پدرم صحبت نمی کنم و در کارهای او دخالتی ندارم اما چند وقت پیش که با هم صحبت می کردیم به من گفت که شاید در این فصل جایی نرفته و فقط استراحت کند.»

 

***طلاق به خاطر اعتیاد به تماشای ماهواره

تماشای سریال های ماهواره ای برای زن جوان دردسر ساز شد و باعث شد كه زندگی مشترك با شوهرش برای همیشه پایان یابد.

چندی پیش زوج جوانی به دادگاه خانواده رفتند و درخواست طلاق دادند.

مرد جوان در خصوص علت آن به قاضی گفت: آقای قاضی همسرم از صبح تا شب شبكه های ماهواره‌ای و سریال های آن را تماشا می كند. او آنقدر این سریال ها را تماشا كرده كه روی مغزش اثر گذاشته و تحت تاثیر آنها زندگیمان را هم به نابودی كشاند.

وی افزود:او همیشه به من شك دارد و این احساس شك در این اواخر بیشتر هم شد و من فكر می كنم به خاطر دیدن این سریال ها است. همیشه به من گیرهای الكی می دهد و بی دلیل دعوا به راه می اندازد. هرچه به او می گویم از دیدن این سریال ها دست بردار فایده ای ندارد. برای همین تصمیم گرفتم دیگر كنار این زن زندگی نكنم.

زن جوان نیز به قاضی گفت: آقای قاضی همسرم این موضوع را بهانه كرده است. اگر من به او شك دارم به خاطر سریال نیست، خودش كارهایی می كند كه به او مشكوك شوم. حالا هم كه تصمیم دارد برای همیشه از من جدا شود. این ها نشان می دهد كه شوهرم نسبت به من دلسرد شده و نمی خواهد با من زندگی كند.

بعد از صحبت های این زوج، قاضی سعی كرد آنها را از جدایی منصرف كند. ولی وقتی اصرار هردوی آنها را دید حكم طلاق را صادر كرد.

 

***انتقاد یک امام جمعه از شنای مختلط در سواحل

امام جمعه نور با بیان اینکه، معمولاً فصل گردشگری با افزایش ناهنجاری‌ها همراه است و برخی از مسافران هیچ حرمتی برای ارزش‌های منطقه قائل نیستند، گفت: باید برای رفع این مشکلات چاره‌جویی شود.حجت‌الاسلام عبدالرحمن باقرزاده، از شنای مختلط برخی مسافران در ساحل انتقاد کرد و از دستگاه‌های قضایی و انتظامی خواست تا قاطعانه با ناهنجاری‌های اخلاقی برخورد کنند، زیرا برخورد قاطع با هنجارشکنان عین رأفت اسلامی است و باید مسافران برای هنجارهای دینی و فرهنگ منطقه احترام قائل شوند.

***شاهزاده سعودی کل سرمایه اش وقف کرد

شاهزاده سعودی ولید بن طلال، ۳۲ میلیارد دلار، تمام سرمایه شخصی اش را به کارهای بشردوستانه و خیریه اختصاص خواهد داد.او گفته است که این مقدار پول هنگفت از سالهای آینده و حتی پس از مرگ وی در خدمت بشریت قرار می گیرد.همزمان بیل گیتس، سهامدار اصلی و مدیر عامل پیشین مایکروسافت، در یک پیام توییتری از این حرکت شاهزاده سعودی تقدیر کرد.شاهزاده ولید بن طلال، نوه پادشاه متوفی عربستان، عبدالله است و هیچ پست دولتی را اشغال نکرده است. او صاحب شرکت بزرگ کینگدوم هلدینگ عربستان است.شرکتی که در بسیاری از پارکهای بزرگ دنیا، هتل و اقامتگاههای توریستی گران قیمت و برخی از بانکهای خصوصی آمریکایی سرمایه گذاریهای کلانی کرده است.

***ترک مراسم ضیافت روحانی توسط نقدی

در حالی که ضیافت افطاری روحانی با فرماندهان نظامی شنبه این هفته برگزا شده بود، سردار نقدی در اعتراض به بروز اشرافی گری در سفره ضیافت افطار مراسم را ترک کرده و با ارسال یک نامه انتقاد آمیز به رئیس جمهور نسبت به تجمل گرایی دولت یازدهم در این مراسم اعتراض کرده است.به نوشته رحانیوز  شنیده ها حاکی از آن است که علت ترک جلسه از جانب نقدی تدارک دیدن غذا بیش از تعداد مدعوین و میهمان های حاضر در جلسه بوده است. به طوری که دیس های بزرگ گوشتی که برای ۵ الی ۶ نفر قرار داده شده بود به میزان مصرف بیش از دو ماه خانواره های محروم بوده است.گفته میشود نقدی در نامه ای که به رئیس جمهور ارسال کرده است ضمن خواستار تعطیلی سریع مانور تجمل گرایی نوشته است:  «چند سال است مسئولین دولت قبلی و فعلی با توصیف اوضاع کشور به شعب ابی طالب و بیان خالی بودن جیب مردم، ملت ایران را از عواقب کوتاه نیامدن مقابل آمریکا می ترسانند ولی اینگونه سفره ها نشان می دهد چنین ادعایی صحت ندارد.»

***100 هزار درخواستی که از فتح الله زاده شد!

مدیر عامل سابق آبی ها می گوید هواداران از طریق پیامک از او خواسته اند تا به استقلال برگردد.علی فتح الله زاده که این روزها در خانه بستری است در گفت و گویی که با ورزش و مردم داشت از هزاران پیامکی که هواداران برای بازگشتش به استقلال به او زده اند خبر داد.او دو تلفن همراهش را به گزارشگر این برنامه نشان داد و گفت:«ببینید اینجا 70 هزار تا و در این گوشی هم بیش از 20 هزار تا که در حدود 100 هرا تا پیامک می شود.همه این ها را هواداران فرستاده اند که من به استقلال برگردم.اما هنوز زمانش نیست و من به آقای افشارزاده هم گفته ام که هر کمکی خواستند به من بگویند تا برایشان انجام بدهم.

***لزوم مجوز و زمانبندی برای بارداری در یک شرکت چینی

یک شرکت در چین در نظر دارد بارداری بدون اجازه را ممنوع کند.رسانه‌های خبری در استان هنان، در مرکز چین، متن بخشنامه یک شرکت تعاونی تولید واقع در شهر جیائوزئو را منتشر کرده‌اند که در آن، به کارکنان زن شرکت اطلاع داده شده است که قبل از تصمیم به بارداری، مجوز لازم را از شرکت دریافت کنند. در بخشنامه این شرکت آمده است که "تنها کارکنان زن متاهل که بیش از یک سال سابقه کار دارند می‌توانند برای قرار گرفتن نامشان در فهرست زمانبندی شده حاملگی درخواست بدهند و پس از تایید درخواستشان هم، لازم است این برنامه را دقیقا دنبال کنند." کسانی که از جدول زمانی مورد تایید تخلف کنند و به این ترتیب، به کارشان آسیب برسد، مبلغ ١٠٠٠ یوآن (حدود ١٦٠ دلار) جریمه می‌شوند.

 

***میزبانی ایران در مسابقات سال بعد والیبال لغو میشود؟

محمدرضا داورزنی می گوید احتمالا به خاطر مشکل ورود بانوان به ورزشگاه ها ، سال بعد میزبانی مسابقات لیگ جهانی را به تهران نمی دهند. وی در مصاحبه ای با وب سایت 90 گفته: محمد رضا داورزنی به عنوان بالاترین فرد پاسخگو در فدراسیون والیبال از نگرانی هایش بگوید.او که گفت و گوی مفصلی را با وبسایت برنامه نود انجام داده بود در بخشی از حرف هایش در این مورد گفته است:«ما اصلا نمی خواهیم مقابل fivb موضع بگیریم.باید دست به دست هم بدهیم و کاری کنیم که در آینده درخواست بانوان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند محقق شود و آن‌ها بتواند برای دیدن بازی تیم ملی به سالن‌های والیبال بیایند . البته این مقوله نیازمند هماهنگی، کار بیشتر، سالم سازی محیط و فضای مناسب‌تر است.»داورزنی در مورد عدم حضور بانوان گفته که شک نکنید که تبعات زیادی را به همراه خواهد داشت.حتی ممکن است سال آینده از میزبانی محروم شویم.

***انتقاد ارجمند از مدل گل کلمی موی جوانان

داریوش ارجمند در مراسم گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد با حضور مسئولان و خیران اصفهان گفت: من مدتها درباره وضعیت جوانان و جامعه‌مان فکر کردم و در این میان یک گپ مهم در جامعه پیدا کردم و آن فرم‌‌گراییِ بدون محتوا و پشتوانه‌ جوانان است؛ فرمی که از غرب می آید؛ جوان ما خواننده‌ای را می بینند که دور سرش را سفید کرده و چیزی مانند کلم به جای مو روی سرش درست کرده است از آن تقلید می کند. شلوارش را با تیغ یا سنگ پا پاره ‌ و با سنجاق قفلی قفل می‌زند! این فرم‌گرایی از کجا آمده است؟! این یکی از دردهای ماست.

 

***کشتار کودکان به دست داعش به اتهام روزه‌خواری

سایت شبکه خبری "فاکس نیوز" با انتشار گزارشی خبر داده که 74 کودک و زن به اتهام روزه‌خواری در طول ماه رمضان توسط نیروهای داعش کشته شده‌اند. به گزارش خرداد، این شبکه خبری با اشاره به میزان کشته شدگان توسط داعش می‌نویسد: از زمان اعلام تأسیس خلافت توسط داعش در مجموع 3027 نفر توسط نیروهای داعش کشته شده‌اند. این میزان ارقامی است که گروه ناظران حقوق بشر در سوریه که مقر آن در لندن قرار دارد در گزارش ماه ژوئن گذشته خود ارائه کرد."

در این گزارش اشاره شده که بسیاری از کشته‌شدگان جان خود را به دلیل اتهاماتی تحت عنوان "توهین به مقدسات، جاسوسی، جادوگری، لواط و یا شیعه‌ بودن از دست داده‌اند." این سایت در ادامه اشاره می‌کند که تنها در هفته جاری، دو کودک که سن آن‌ها مشخص نیست در "میادین" در استان "دیرالزور" در شرق سوریه پس از آن که داعشی‌ها آنان را به روزه نگرفتن متهم کردند توسط اعضای آن گروه کشته شدند. این گزارش در ادامه اشاره می‌کند که اجساد این کودکان کشته شده در معرض نمایش عموم قرار گرفته و آنان به صلیب کشیده شده‌اند.

 

***خواب آشفته برخی برای انتخابات مجلس خبرگان

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین امشب در مراسم افطاری امشب جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: انتخابات در جامعه بسیار مؤثر و هیجان‌انگیز است، متأسفانه در برگزاری انتخابات گذشته 4 ماه قبل از آن و 4 ماه بعد از آن شاهد پیش‌لرزه و پس‌لرزه‌هایی در مدیریت‌های کشور بودیم و نزدیک به 8 ماه وقت دستگاه‌های اجرایی و مسئول کشور در خصوص انتخابات مختلف گرفته می‌شد. دبیرکل جبهه پیروان با بیان اینکه هیچ‌گونه نگرانی را نباید نسبت به انتخابات مجلس خبرگان داشته باشیم، تأکید کرد: متأسفانه برخی‌ها خواب‌های آشفته و عجیبی را برای انتخابات مجلس خبرگان دیده‌اند و به دنبال آن هستند که 10 نفر را وارد این مجلس کنند تا ساز ناکوک بزنند ما نمی‌گذاریم خواب آشفته آنها تعبیر شود. وی ادامه داد: نیروهای فعال سیاسی انقلاب نباید از مجلس خبرگان غافل بمانند و انتخابات آن تحت تأثیر مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.

****انتقاد یک آیت الله از عمل زیبایی بینی

آیت الله جعفرسبحانی از مراجع تقلید گفت: مردم ما سعی می کنند بینی خود را که آفریده خداست، به شکل غربی ها در بیاورند، لذا این کار به هیچ عنوان درست نیست. به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید ظهر روز چهارشنبه در جلسه تفسیر سوره احزاب در مدرسه علمیه حجتیه قم افزود: متاسفانه امروز مردم ما چیزهایی از غربی ها یاد می گیرند که جای تأسف دارد و جراحی بینی از جمله آن است.وی با اشاره به آیه اسوه حسنه بیان کرد: قرآن و خداوند ما را به اسوه و الگوگیری از پیامبر اکرم(ص) سوق داده و ما باید به ایشان تاسی کنیم، ولی متاسفانه غربی ها در ایران و جوامع اسلامی الگو سازی می کنند، آنها در قدیم هم با عناوینی چون بیتل ها در ایران الگوسازی می کردند ولی امروز شیوه آنها تغییر کرده است.

 

****سردر جدید و سه میلیاردی دانشگاه شریف

در آستانه پنجاهمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی شریف سه میلیارد تومان صرف ساخت سردر جدید این دانشگاه خواهد شد. طرح سردر جدید دانشگاه صنعتی شریف توسط شهاب الدین ارفعی طراحی شده است و تا اوایل مهرماه اجرا می‌شود و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

شیخ الاسلام، مدیر امور ساختمان و تأسیسات دانشگاه در خصوص ویژگی‌های سردر جدید دانشگاه شریف گفته: سردر جدید دانشگاه شریف با 30 متر طول، 12 متر ارتفاع و 10 متر عرض دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و طراح آن هویت معماری دانشگاه را حفظ کرده است.

***منوهای چندصدهزارتومانی افطار برای اعیان!

ماه رمضان در حالی به نیمه رسید که قیمت‌های منوهای رستوران‌ها به روال سال‌های پیشین سر به فلک کشیده اما امسال رکوردها شکسته شده و رقم‌هایی برای افطار هر روزه‌دار پرداخت می‌شود که نسبتی با فلسفه این ماه ندارد اما به هر حال وقتی قرار باشد با هر امکانی، ژست گرفت، ماه خدا نیز از این قاعده استثناء نمی‌شود.

ماه رمضان 1436 هجری قمری در ایران با سیلی از ریخت و پاش‌ها همراه می‌شود که هر سال بر گستره‌اش افزوده می‌شود، به گونه‌ای که منوی افطاری امسال تا 180 هزار تومان افزایش یافته و قریب به اتفاق رستوران‌ها که منوهای افطاری را نیز در نظر گرفته‌اند، با تدبیری خاص، منوهایشان را از کف چند ده هزار تومان شروع می‌کنند.

روش معمول این است که معمولاً منوی افطار مختصر در نان و پنیر و گردو و سبز و چای می‌شود و سایر موارد به صورت جداگانه محاسبه می‌شود اما رستوران‌هایی نیز هستند که بشقاب افطارشان را بسیار گران در نظر می‌گیرند اما حتی شامل غذای گرم نیز می‌شود و در واقع منوهای چندصدهزارتومانی نیز از در همین راستا شکل می‌گیرد که طبیعتاً رقم سنگینی برای طبقه متوسط ایران است و عمدتاً مربوط به طبقه اعیان می‌شود.

بر اساس بررسی‌ها با جمع بندی منوی افطار ده‌ها رستوران تهران، رقم واقعی افطار در حدود 40 هزار تومان است اما در عین حال گروهی از رستوران‌ها نیز که خدمات‌شان را با بشقاب افطار در هم آمیخته‌اند، رقم‌های کلانی را مطالبه می‌کنند که برای یک میهمانی کوچک معادل چند ده میلیون تومان خواهد بود. بوفه‌هایی که انواع سوپ، چند نوع حلیم با ترکیبات متفاوت، چند نوع آش، چند نوع سالاد و همچنین مجموعه‌ای از غذاها را در کنار نان و پنیر و سبزی و گردو و... سرو می‌کنند و در نهایت مشتری تنها یک رقم ثابت ورودی پرداخت می‌کند، رفتار منصفانه‌تری به نسبت رستوران‌هایی دارند که با محاسبه تک به تک این اقلام خوراکی، رقمی کلان را طلب می‌کنند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.