امام جمعه مشهد مقدس از مقاومت تیم مذاکره کننده هسته ای بر سر اصول ملت قدردانی کرد.

از مقاومت تیم مذاکره‌کننده بر سر اصول ملت قدردانی می‌کنیم

آیت‌ا... سیداحمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد گفت: رمضان ماه عشق به خدا، لذت بردن از بندگی خداوند و ماه خدابینی است.

آیت‌ا... سیداحمد علم الهدی با بیان اینکه ماه رمضان ماه خدابینی است و چگونه می‌شود خداوند را دید، افزود: علت اینکه عده‌ای از انسانها بت‌پرست شدند، در دید آنها بود و تنها به مسایل ظاهری توجه می‌کردند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان باید به واقعیت و ملکوت انسان توجه شود، افزود: روزه دید انسان را تغییر می‌دهد و تنها این روزه در خوردن و آشامیدن نیست، بلکه در ارتباط انسان با خداوند دیده می‌شود.امام جمعه مشهد گفت: آن روزی که خودبینی ما به خدابینی متصل شود، روزی است که خداوند نعمتهایش را بر ما ارزانی می‌دارد.

آیت‌ا... علم‌الهدی با بیان اینکه دو نگاه مردم سبب معصومیت امام حسن مجتبی(ع) شد، گفت: در نگاه نخست مردم از نظر مسایل امنیتی از بنی امیه خسته شدند و به دنبال رفاه‌طلبی بودند و بر این دید بودند که اگر به دشمن پناه آوردند، مشکلاتشان کم می‌شود.

به گزارش فارس وی ادامه داد: در دید دوم نیز دشمنی دشمن را نادیده گرفتند، بنابراین سبب شد آن حضرت مظلوم واقع شوند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مردم اگر در این روزگار دشمنی دشمن را نبینند و رفاه زندگی را در پناه بردن به دشمن ببینند، حتی اگر رهبر آنان امام معصوم(ع) باشد، باز هم تنها می‌ماند و کنار زده می‌شود، گفت: این بدترین درد یک ملت است.

وی اظهار داشت: اگر می‌بینید امروز انقلاب ما پس از 37 سال بازهم ایستاده و پهناورتر شده است، به این دلیل است که این دو انحراف در مردم ما به وجود نیامده است.

آیت‌ا... علم‌الهدی با اشاره به اینکه باید چنگ و دندان تیز دشمن را دید، گفت: 12 تیرماه سالروز حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرباس مسافربری ایران در خلیج فارس است که 66 کودک و 50 زن مسافر این هواپیما بودند.

وی ادامه داد: بنابراین پس از این قضیه به ما پیغام دادند که اگر فکر کردید ملاحظه آبرو و حیثیت می‌کنیم خیال باطل دارید و با همه درندگی با شما برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی افزود: نمایندگان ملت بر سر میز مذاکره با چنین افرادی مذاکره می‌کنند و این نمایندگان ملت در حال مقاومت هستند، بنابراین از مقاومت این نمایندگان بر سر اصول قدردانی می‌کنیم.

امام جمعه مشهد افزود: امیدواریم تیم مذاکره‌کننده کشورمان، مقاومت را تا رسیدن به توافق خوب ادامه دهد.

وی با بیان اینکه توافق خوب از دید مقام معظم رهبری این است که فناوری هسته‌ای ما در یک پویایی به طرف پیشرفت ادامه داشته باشد، تمام تحریمها یک‌جا لغو شود و استقلال سیاسی و اقتصادی ما در رهگذر نگاه دشمن قرار نگیرد، گفت: به جز این هرچه باشد، توافق بد است و مردم ما به غیر از این به هیچ چیز دیگری رضایت نمی‌دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.