معتمدی: قدس ویژه خراسان - مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد از 24 ساعته شدن خدمات‌رسانی قطارشهری در شبهای قدر خبر داد و گفت: ...

 دولت در سال جاری هیچ کمکی به قطارشهری مشهد نکرده است

 در روزهای 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان فعالیت قطارشهری از ساعت 6 صبح شروع و تا حدود 3 بامداد روز بعد بدون وقفه ادامه خواهد داشت.

طاهری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایستگاه‌های قطارشهری بویژه ایستگاه بسیج رصد می‌شود تا در صورت نیاز این خدمات‌رسانی افزایش یابد، افزود: براساس تجربه سالهای گذشته اوج مسافر در این سه روز پیش از اذان صبح است.

وی با اشاره به پیش‌بینی جابه‌جایی 130 هزار مسافر در شبهای قدر اضافه کرده هم‌ اکنون به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، گرمای هوا، کاهش شمار زائران و نیز ماه مبارک رمضان، روزانه حدود 80 هزار مسافر جابه‌جا می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های قطارشهری برای سرویس‌دهی به مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: خدمات‌رسانی در روز عید فطر نیز یک ساعت زودتر آغاز می‌شود.

طاهری در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه فعالیت قطارشهری مشهد وارد پنجمین سال شده است، تصریح کرد: در چهار سال گذشته 111 میلیون مسافر با میانگین روزانه 130 هزار نفر از طریق این ناوگان جابه‌جا شدند که البته در برخی مناسبتها مانندشب ولادت امام رضا(ع) این آمار به 150  هزار نفر نیز رسیده است.

وی با بیان اینکه از 60 واگن خط یک قطارشهری 45 درصد در چرخه خدمات‌رسانی و بقیه در حال تعمیر و نگهداری است، گفت: از 22 ایستگاه قطارشهری ایستگاه بسیج با جابه‌جایی 130 هزار نفر عنوان شلوغ‌ترین ایستگاه را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد با بیان اینکه هم اکنون یک سوم قیمت تمام شده جابه‌جایی مسافر از شهروندان اخذ می‌شود؛ گفت: بقیه این هزینه باید به طور مساوی از سوی دولت و شهرداری پرداخت شود، البته این در حالی است که کمک یک سومی دولت تنها در یک سال کامل پرداخت شده از آن زمان تاکنون این میزان کمک هر ساله کمتر شده است.

طاهری خاطر نشان کرد: سال گذشته از سهم 30 میلیارد تومانی دولت برای کمک به قطارشهری تنها 2/2 میلیارد تومان محقق شد و بقیه را شهرداری مشهد پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه افزایش کرایه قطارشهری به 600 تومان در سال گذشته مطرح شد، گفت: این قیمت برای سال 94 به تأیید و تصویب شورای شهر نرسید، اما این درخواست دوباره مطرح شده است زیرا چنانچه این افزایش قیمت رخ ندهد شهرداری برای کمک به قطارشهری باید از سایر بودجه‌های شهر بکاهد تا خدمات‌دهی قطارشهری مختل نشود.

وی با بیان اینکه باید منتظر نظر شورای شهر مبنی بر تصویب یا رد افزایش قیمت بلیت قطارشهری بود، گفت: سهم کمک دولت به قطارشهری در سال جاری 30 میلیارد تومان است که با گذشت بیش از سه ماه از سال هنوز هیچ مبلغی پرداخت نشده است.

وی با اشاره به سفر اخیر خود برای تأمین واگن به چین گفت: ابتدای سال 95 یک رام قطار و تا پایان همان سال سه رام قطار وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون 42 تا 45 دستگاه واگن در خط یک قطارشهری مشهد فعال است، گفت: طبق مصوبه هیأت مدیره از هفته جاری یک سوم فضاهای هر واگن به بانوان اختصاص می‌یابد.

وی در ادامه به نیاز قطارشهری به 60 واگن اشاره کرد و گفت: برای تأمین این شمار واگن، 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.