قدس:گوشی تلفن همراهم به صدا درآمد و پیامکی برایم رسید. متن پیام چنین بود « نشست صمیمی مدیر عامل پدیده با سهامداران در شهر رویایی پدیده ».

مانور بادیگاردها در نشست"پهلوان"   با سهامداران شهر رؤیایی

 خودرویی کرایه و به سمت شاندیز حرکت کردم. در طول مسیر راننده از کارم پرسید که در پاسخ گفتم خبرنگارهستم و می روم پدیده شاندیز. خنده ای کرد و گفت مگر شما هم آنجا سهام داری .که در پاسخ گفتم برای تهیه گزارش می روم. پس از پیمودن بیش از 30دقیقه در تاکسی بدون کولر، وارد خیابان اصلی شهرشاندیز شده که ناگهان در ترافیکی عجیب گرفتار شدیم. به زحمت رسیدم مقابل شهر رویایی پدیده و پس از پرداخت 15 هزار تومان کرایه تاکسی ،خود را به سمت محل نشست که مملو بود از مردان و زنان ،پیر و جوان که با دهان روزه به این محل آمده بودند رساندم. وقتی به فضای داخلی محل نشست که سالن بزرگی با سقف بتنی و نیمه کاره بود رسیدم ، تا چشم کار می کرد مردم بودند که در مقابل آنها سکویی به ارتفاع سه متر در طول 5 متر خودنمایی می کرد و در بالای آن میز و صندلی گذاشته بودند و آقایی که در حال سخنرانی بود.

می خواستم جلوتربروم که چند نفر با لباس مشکی یکدست که پوتین به پاداشتند مانع شدند .سپس خودم را خبرنگار معرفی کردم و پس از چند دقیقه هماهنگی و گذشتن از سه لایه امنیتی که مردان سیاه پوش قرق کرده بودند ،به پشت جایگاه رسیدم .

البته آنجا هم پر بود از آدمهای درشت هیکل. از یکی از خبرنگاران که آنجا بود پرسیدم این ورزشکاران اینجا چکار دارند که او یواشکی گفت : اینها بادیگاردهای آقای مدیرعامل هستند. قلم و کاغذ را آماده نوشتن کردم . فردی که بالای سن برای حاضران سخنرانی می کرد محسن پهلوان مقدم مدیرعامل گروه شرکتهای پدیده شاندیز بود .

او خطاب به مردم با صدای بلند می گفت از دادستان تشکر می کنم چون خیلی مرد است. او می گفت ما در ابتدای ساخت پروژه پدیده به شهرداری شاندیز اعلام کردیم این مکان پیشنهادی، جایی پر دردسر است، زیرا باید حدود 400 قطعه زمین از مالکان مختلف خریداری بشود در حالی که می توان یک قطعه زمین بزرگ خریداری کرد، اما شهردار از ما خواست بر اساس طرح جامع شهری شاندیز که چشم انداز گردشگری دارد در این مکان سرمایه گذاری کنیم و ما نیز با تمام دردسرهایش قبول کردیم.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه خود مردم شاندیزهم بتوانند درپروژه ای که متعلق به خودشان است مشارکت داشته باشند شمارمحدودی سهام را در اختیار آنها قرار دادیم. پهلوان افزود: از سال 90 عملیات ساختمانی را سرعت دادیم که در این سال سرعت پروژه بیش از 10 برابر شد و همزمان با رشد اقتصادی به هرکس درخواست داشت سهام را واگذار کردیم و مردم بین خودشان واگذاری را شروع کردند و فعالیت اقتصادی خوبی بین مردم شکل گرفت.

وی تاکید کرد: در سال 91 دیدیم می توانیم همزمان با این پروژه به شهرهای دیگر هم برویم، به همین دلیل برای آن برنامه ریزی کرده بودیم و اگر مشکلات ایجاد نمی شد در سال94 در50 نقطه ایران مانند شهر رویایی شاندیز، شهرهای پدیده به تناسب جمعیت شهری ایجاد می شد.

مدیرعامل پدیده بدون اشاره به دلایل اصلی بروز و گسترش آنچه وی مشکلات پدیده می نامید، ادامه داد: تمام رخدادهای کنونی از مردادماه پارسال آغاز شده است.

وی در بخشی از صحبت هایش که توسط اکثر سهامداران حاضر در محل با گوشیهای تلفن همراه ضبط می شد مدعی شد: شرکت هایی ناشناخته وارد شدند و مردم به اعتماد کار پدیده رفتند سهام این شرکتهای کاغذی را خریدند که سبب نگرانی مسوولان کشورشد و سپس دادستان وارد موضوع شد و شرکتها را جمع آوری کرد.

پهلوان با ادعای اینکه این شرکتها مدل جذب سرمایه پدیده را کپی برداری کردند، اما به هیچ یک از وعده های خود عمل نکردند، اظهار داشت: وقتی دادستان وارد موضوع شد و این شرکتها را جمع آوری کرد، جو عمومی به گونه ای بود که باید ما هم همراه دیگران کتک می خوردیم.

البته مدیرعامل پدیده بدون اشاره به صحبتهای نمایندگان مجلس و مسؤولان ارشد قوه قضاییه در خصوص چرایی جلوگیری دادستان یا سهام فروشی این شرکت اذعان کرد؛ از سوی دولت یک تیم کارشناسی 35 نفره برای بررسی اسناد مالی و دارایی ها و بدهی های پدیده آمده است وحدود 20 روز است کار این تیم به پایان رسیده، اما هنوز نتیجه کار آنها اعلام نشده است.

 در حین یادداشت مطالب مدیرعامل پدیده در چهره اغلب سهامداران نگرانی و اضطراب شدیدی مشهود بود. پهلوان مقدم  در ادامه صحبتهایش مدعی است: ما یقین داریم دارایی هایمان چند برابر آن چیزی است که در رسانه ها مطرح می کردند و البته بازهم اعلام می کنیم که به نتیجه کار کارشناسی و  قانون تمکین می کنیم.

مدیرعامل پدیده شاندیز در اظهار نظری عجیب، شرایط امروز این مجموعه را روز پیروزی پدیده دانست و عنوان کرد: انتظار داریم همچنان که پدیده را در رسانه ها تخریب کردند، حالا که مشخص شده است حرفهایمان درست بوده بیایند از این پروژه ملی و مردمی دفاع کنند. البته این را نگفت که چه کسی و یا چه نهادی حرفهای او را تایید کرده است . وی درباره ادعای همسویی پدیده با دولت گذشته گفت: همه فکر می کنند ما با مسؤولان دولت قبل می رفتیم قرمه سبزی می خوردیم در حالی که دولت قبلی، حتی یک ریال به ما نداده است.

سخنرانی مدیرعامل پدیده که بیش از یک ساعت انجامید پس از فرستادن صلوات از سوی او یکباره پایان یافت و وی به سرعت از جایگاه پایین آمد . در این بین بیشتر سهامداران  که در انتظار مطرح کردن پرسشهای  خود با مدیرعامل پدیده بودند متوجه شدند اصلا جلسه پرسش و پاسخ در کار نیست و آقای پهلوان به سرعت در حال خارج شدن از پشت جایگاه است. در این بین شمار زیادی از سهامداران با حرکت به سمت پشت جایگاه خواهان صحبت با مدیرعامل پدیده شاندیز شدند که از سوی ماموران حراست پدیده و بادیگاردها این امر برای سهامداران میسر نشد . در این بین جمعی از مردم با فریادهای «پهلوان پول ما را کی میدهی» به سمت خودرو او رفتند، اما مدیرعامل شهررویایی پدیده بدون توجه به فریادهای سهامداران به سرعت محل را ترک کرد و مردم سرگردان دنبال خودرو گران قیمت او می دویدند.

پـس از این اتفاق هــــر کجا را که نگاه می کردی زنان و مردان عصـــــبانی را می دیدی که با هم جلسه گرفته اند و مدام از یکدیگر سوال می کردند تکلیف ما چیست و چه کسی پولهای ما را پس می دهد . مگر این نشست صمیمی نبود  پس چرا آقای پهلوان به سرعت رفت و ناپدید شد. در راه برگشت از پدیده با خود فکر می کردم تکلیف این همه سهامدار و اندوخته آنان در شهر رؤیایی پدیده چه خواهد شد و مسؤولان کی پاسخگو خواهند بود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبی IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    1 0
    روزنامه ی قدس تو هم مثل خراسان خودت رو بی ابرو نکن به جای اون از مسولین بخواهید کی مشکلی که بوجود اورده اند پایان میابدو سهامداران از بلا تکلیفی نجات پیدا میکنند.از سهامداران حمایت کنید که همان مردم هستند و به رسالت خود که همان حمایت از مظلومین هست عمل کنید.گزارش شما هم ناقص و مغرضانه بود.وباید خبرنگار شما از ابتدا در جلسه حضور میداشت نه از وسط جلسه.
  • هادی IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    2 0
    به نظر من دولت باید موضوع پدیده را همچون مسایل هسته ای جدی بگیره
  • برومند IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    1 0
    به جای گزارش های مغرضانه از مسعولین بخواهید درراه حل مشکل کمک کنند ازسیاسی بازی بپرهیزندوحقوق مردم را در نظربگیرند.
  • برومند IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    1 0
    به جای گزارش های مغرضانه از مسعولین بخواهید درراه حل مشکل کمک کنند ازسیاسی بازی بپرهیزندوحقوق مردم را در نظربگیرند.
  • سعید IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    این اق ایی برومند خودش از دلایی فروش سهام پدیده می باشد که پول هنگفتی به جیب زده بایداین جوری نظر بده کی باشه گوش شمارو بگیرن