فن خال، برنده جنگ تور  پیش فصل یونایتد

صدقی: مسؤولان هماهنگی تور پیش فصل و مسابقه دوستانه منچستریونایتد علیه سن خوزه ارتکوئیکس مجبور شده‌اند به 60 هزار هواداری که بلیت این بازی را تهیه کرده‌اند، غرامت بپردازند. لویی فن خال، مربی هلندی یونایتد در جنگ با هماهنگ کننده‌های تور یونایتد در مورد محل بازی‌های ماه ژوئیه این تیم در کالیفرنیا برنده اصلی بود. او از مدتها پیش نسبت به جابه‌جایی‌های متعدد تیمش در جریان این تور هشدار داده و می‌خواست اتفاق سال گذشته تکرار نشود.

قرار بود یونایتد روز 21 ژوئیه در دومین بازی تدارکاتی‌اش در چهار بازی خود در ایالات متحده با تیم حاضر در ام ال اس روبه‌رو شود. اما در حالی که سه هفته به شروع تور باقی مانده، اسپانسرهای این مسابقات توافق کرده‌اند که محل بازی را از ورزشگاه 62هزارنفری کابام فیلد در دانشگاه کالیفرنیا واقع در برکلی به ورزشگاه 18هزارنفری آوایا استادیوم در سن خوزه منتقل کنند تا جابه‌جایی‌های بازیکنان این تیم طبق خواسته فن خال کوتاه شود. در حالی که یونایتد قصد دارد به مدت یک هفته در سن خوزه در چهل مایلی سن فرانسیسکو مستقر شود، همه بازی‌هایش را در این مدت در همین منطقه برگزار می‌کند.

این تیم در این مدت با ارتکوئیکس و با بارسلونا در ورزشگاه لیوایز ورزشگاه خانگی تیم فوتبال سن فرانسیسکو فورتی ناینرز برگزار می‌کند، به این ترتیب برنامه اولیه مبنی بر بازی این تیم در برکلی لغو شده است. یونایتد قرار بود در صورت عزیمت به برکلی در مجموع 90 مایل برای این مسابقه جابه‌جا و دو ساعت را در مسیر سن خوزه به برکلی طی ‌کند؛ اما از آنجا که فن خال از فاصله‌های زیاد بین شهرها و سفرهای متعدد بازیکنانش انتقاد کرده و نمی‌خواست تجربه تلخ سال گذشته تکرار شود، تصمیم گرفت بازی این تیم مقابل سن خوزه را در ورزشگاه دیگری برگزار کند. در این شرایط بیش از 44 هزار نفر تماشاگری که بلیت این مسابقه در ورزشگاه کابام فیلد را خریداری کرده بودند، امکان تماشای این مسابقه را از دست خواهند داد و سازماندهندگان اعلام کرده‌اند که به آن دسته از تماشاگرانی که تا حالا بلیت بازی را تهیه کرده بودند، غرامت پرداخت خواهد شد.

سال پیش بازی منچستریونایتد و رئال مادرید در شیکاگو با استقبال عجیب وغریبی روبه‌رو شده بود. فن خال که از صبح امروز به محل کارش در باشگاه یونایتد باز می‌گردد، در تلاش برای کاستن تبلیغات تجاری بازیکنانش در این تور هم برنده بود. یونایتد فصل گذشته با بیش از صد نفر به تور آمریکا رفته بود. قرارداد برند نایکی اسپانسر این تیم روز 31 ژوئیه با من یونایتد تمام می‌شود و بازیکنان تیم باید در تدارکات تبلیغات پیراهن‌های جدید آدیداس یونایتد که از روز اول اوت با این تیم قرارداد 750 میلیون دلاری امضا کرده، فعالیت داشته باشند. اما فن خال کمترین فعالیت تبلیغاتی ممکن را در ایالات متحده برای مسؤولان تیم خواسته بود که این درخواست او هم با موافقت روبه‌رو شد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.