قدس آنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مسؤولان ورزش استان اصفهان توجه ویژه‌ای به ورزش مناطق محروم استان داشته باشند و این مناطق را از یاد نبرند.

مسؤولان ورزش توجه به مناطق محروم را از یاد نبرند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حجت‌الاسلام احمد سالک در نخستین گردهمایی مربیان ورزشی و دبیران سمن‌های جوانان که با حضور مسئولان ورزش استان برگزار شد، ابا اشاره به اینکه استان اصفهان در زمینه‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی نمونه است، افزود:اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی است، همانطور که پایتخت فرهنگ کشور است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که ورزش جای خود را در میان جوانان پیدا کند، بسیاری از فسادها از جامعه رخت می‌بندد و مسئولان باید روی این مورد سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه در کمیسیون فرهنگی مجلس روی چند سیاست کار کرده‌ایم، اضافه کرد: سیاست نخست ما احیای مطالبات فرهنگی مدنظر رهبر معظم انقلاب با رویکرد فرهنگی است که در این زمینه چند قانون را به مجلس بردیم.

سالک با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های فرهنگی ورزش در کشور باید تقویت شود، تصریح کرد: ما در ششمین برنامه توسعه فرهنگی 50 محور فرهنگی را به این مسائل اختصاص داده‌ایم که یکی از آنها مسائل ورزشی به ویژه ورزش پهلوانی است.

وی افزود: در صورتی که مراکز پژوهشی در زمینه ورزش فعال باشد مورد حمایت کمیسیون فرهنگی مجلس قرار می‌گیرد و برای آن بودجه ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه پیوند روح و جسم از مسائل مهم است، گفت: عقل سالم در بدن سالم است و ورزش بستری برای رشد عقل و فکر را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه قهرمانی را در بعد معنوی باید کسب کرد، تاکید کرد: برخی‌ها تا به یک قهرمانی می‌رسند خدا را بنده نیستند و پیوست فرهنگی در واقع تقویت بعد معنوی و روحی ورزشکاران است.

سالک افزود: از ورزشکاران عزیز دعوت می‌کنم امسال پرشورتر از همیشه در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.