رئیس فدراسیون بسکتبال با انتقاد از شکست‌های تیم‌جوانان در جام‌جهانی اظهار کرد انتظار بیشتری از شاگردان‌کوهیان داشته است.

مشحون: شکست‌های جوانان‌ تلنگری به بسکتبال‌ایران بود/ساعت ۱۷ سرمربی تیم‌ملی معرفی می‌شود

محمود مشحون در گفت‌وگو با ایلنا، درباره تعیین سرمربی تیم‌ملی بسکتبال اظهار کرد: جلسه نهایی شورای‌فدراسیون بسکتبال بعداز ظهر امروز برگزار می‌شود و در پایان این جلسه، که فکر می‌کنم حدود ساعت 17 عصر باشد، سرمربی تیم‌ملی معرفی می‌شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این پرسش که بالاخره این مربی داخلی است یا خارجی؟ گفت: باور کنید هنوز مشخص نیست مربی‌داخلی سکان هدایت تیم‌ملی را به دست می‌گیرد یا این مسئولیت به یک مربی خارجی سپرده می‌شود. لطفاً تا عصر صبر کنید.

مشحون درباره عملکرد تیم جوانان بسکتبال‌ایران در جام‌جهانی یونان اضافه کرد: زمانی که ما سال‌گذشته نایب‌قهرمان آسیا شدیم، باید با یک برنامه‌ریزی مشخص و مرتب تا جام‌جهانی پیش می‌رفتیم اما متاسفانه این تیم تا فروردین 94 به حال خود رها شد، بدون این‌که تمرین مداومی  داشته باشد یا بازی تدارکاتی مناسبی برگزار کند. کوهیان هم 7 فروردین این تیم را تحویل گرفت و باید انصافاً از زحمات او و مهران آتشی تشکر کنیم. آن‌ها زحمت زیادی کشیدند و جوانان را به تشکل تیمی رساندند اما تفاوت جوانان و بزرگسالان تجربه حضور در مسابقات‌بزرگ و کسب تجربه است که متاسفانه برای جوانان مهیا نشد.

وی ادامه داد: با وجود این بچه‌ها برابر آمریکا خوب بازی کردند اما شکست برابر مصر به هیچ‌وجه قابل‌قبول نبود. هر چند تیم ما یک بازیکن کلیدی‌‌اش را به دلیل مصدومیت از دست داد اما این نمی‌تواند توجیهی برای شکست از مصر باشد. بعد از این بازی هم برابر کرواسی متحمل شکست‌سنگینی شدیم. متاسفانه در آن دیدار هم یک بازیکن دیگر ما مصدوم شد تا با غیبت  مهیار و سرودی، گره تیم جوانان در جام‌جهانی کورتر شد. خوشبختانه بچه‌ها بازی بعدی برابر ترکیه بسیار خوب ظاهر شدند. شاگردان‌کوهیان یک دقیقه مانده به پایان مسابقه تنها با 3 امتیاز از ترکیه عقب بودند و مجبور شدند روی حریف خطاهای متعدد انجام دهند. در نهایت دیدار ایران برابر ترکیه تا اینجا بهترین نمایش پسران ما بود.

رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این پرسش که در مجموع عملکرد تیم جوانان را در یونان چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: ما انتظار نداشتیم بچه‌ها ایالات‌متحده و کرواسی را شکست دهند اما فکر می‌کردیم این تیم می‌تواند دست‌کم مصر را شکست دهد. در مجموع انتظار عملکرد بهتری از جوانان داشتیم.

مشحون درباره وضعیت بسکتبال پایه‌ایران اظهار کرد: متاسفانه مدتی پیش هم تیم نوجوانان ما در بازی‌های غرب‌آسیا حذف شد و به دور نهایی راه پیدا نکرد. این شکست‌ها تلنگری به بسکتبال ما در سنین پایه به حساب می‌آید.

وی درباره وضعیت صمد نیکخواه‌بهرامی و دوری‌اش از اردوی تیم‌ملی بسکتبال در صورت پیوستن به دالاس، اظهار کرد: صمد 2 روز پیش به فدراسیون آمد و درباره وضعیت‌اش با من صحبت کرد. این‌طور که پیداست هنوز پیوستن نیکخواه‌بهرامی به دالاس‌ماوریکس قطعی نشده اما اگر این اتفاق هم بیفتد که آرزو می‌کنم این‌چنین شود و نیکخواه به این تیم آمریکایی بپیوندد، او باز هم می‌تواند تیم ملی را در بازی‌های قهرمانی آسیا همراهی کند،‌ چون تاریخ این مسابقات پیش از آغاز فصل NBA است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.