دبیرکل حزب قدرتمند کمونیست ویتنام قرار است به زودی و برای نخستین بار به آمریکا برود؛ وی گفته است که انتظار دارد رئیس‌جمهوری ایالات متحده را اواخر سال جاری میلادی در هانوی ملاقات کند.

دبیرکل حزب کمونیست ویتنام برای اولین بار به آمریکا می‌رود

به گزارش ایسنا،به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "نگوین فو ترونگ"، دبیرکل حزب کمونیست ویتنام گفت که امیدوار است در این سفر به آمریکا به ایجاد اعتماد و فرصت‌های بیشتر برای بهبود روابط میان هانوی و واشنگتن بپردازد. این سفر در بیستمین سالگرد عادی‌سازی روابط میان دو کشور صورت می‌گیرد. این دو کشور همچنین نگرانی مشترکی درباره جزیره‌سازی چین در دریای چین جنوبی دارند.

کاخ سفید اعلام کرده رهبر حزب کمونیست ویتنام روز سه‌شنبه وارد آمریکا می‌شود و رهبری حزب کمونیست ویتنام با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره مسائل تجاری، بازرگانی، حقوق بشر و همکاری‌های دفاعی دیدار و گفت‌وگو می‌کند. هنوز سفر اوباما به ویتنام که نخستین سفر وی خواهد بود، تایید نشده است اما اوباما قرار است در نشست همکاری اقتصادی آسیا- اقیانوسیه در فیلیپین در نوامبر شرکت کند.

ترانگ 71 ساله در پاسخ به سوالی از خبرگزاری آسوشیتدپرس عنوان کرد: همانند هر رابطه دیگری میان دو کشور در جهان، ویتنام و آمریکا هم درباره پاره‌ای از مسائل نظیر دموکراسی، حقوق بشر و تجارت اختلافاتی دارند، برای حل این اختلافات معتقدم که موثرترین راه مذاکرات و گفت‌وگوهای سازنده و باز برای فهم بهتر یکدیگر و از میان بردن این اختلافات است.

رهبر حزب کمونیست ویتنام یکی از چهار شخصیت قدرتمند این کشور در کنار رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس مجمع ملی این کشور است.

هم ویتنام و هم آمریکا به دنبال تعمیق روابط با هدف مقابله با چالش‌های اقتصادی و استراتژیک هستند. ادعای مالکیت چین در دریای چین جنوبی نیز علت دیگر تمایل ویتنام برای نزدیک‌تر شدن به آمریکاست.

برخی منتقدان به دستگیری مخالفان در ویتنام پرداخته و می‌گویند مادامی که ویتنام وضعیت حقوق بشر خود را بهبود نبخشد، واشنگتن نباید به درخواست‌های این کشور گوش فرا دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.