کارشناس فرهنگی حوزه علمیه خواهران گفت: امروز خانواده ها سکاندار ترویج فرهنگ عفاف و حجاب جوانان در جامعه محسوب می شوند.

ترویج عفاف و حجاب جوانان در جامعه با تربیت خانواده تحقق می یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی، وجیهه اکرمی در نشست استودیو گفتگو "مفاهیم قرآنی" بسیج رسانه، با موضوع " مدیریت احساس توسط حیا و عفاف " با بیان این که ریشه سلامت و سقوط اخلاقیات در خانواده هاست گفت: خانواده کوچکترین واحد اجتماعی است که تربیت اصولی اعضای آن به ویژه فرزندان می تواند جامعه انسانی را به کمال رساند یا به پرتگاه رذالت سوق دهد.

وی با اشاره به آثار شهید مطهری در حوزه مسائل حجاب اظهار داشت: از آنجا که زن گل سر سبد خلقت است و خداوند طوری آن را آفریده که دارای شخصیت لطیف و حساس و جذاب است ، بنابراین اگر ظرافتها و طنازی های زن که بر متن خانواده پیاده شود درست مدیریت نشود به فضای عمومی جامعه کشیده می شود و مردان جامعه را به تباهی کشیده و کانون خانواده ها را در جوامع انسانی به نابودی می کشاند.

اکرمی با بیان اینکه تا قرن بیستم در سراسر جهان مسئله حجاب یک فضیلت انسانی محسوب می شد و همگی به آن معتقد بودند تصریح کرد: با شروع انقلاب صنعتی در قرن نوزدهم سرمایه داران بزرگ به فکر استفاده ابزاری از شخصیت زن افتادند و از ظرفیتهای زنانگی زن برای رونق مقاصد اقتصادی و سیاسی جوامع سرمایه داری به کار گرفته شد و به تدریج به تمامی نقاط دنیا این روش ناپسند تزریق گردید.

این کارشناس فرهنگی و مذهبی بهترین راه نجات جامعه اسلامی ایران را از این معضل بزرگ مدیریت احساس در جوانان عنوان کرد و افزود: این مهم در سایه یک تربیت صحیح دینی در خانواده ها رقم می خورد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: چنانچه پدر و مادری به اصول درست تربیت اخلاقی مسلط باشند می توانند فرزندان خود را قبل از سن تکلیف به گونه ای تربیت کنند که با حجاب احساس ارزش و عزت نفس نماید و چنین تفکری اگر در جامعه نهادینه شود شبکه  های ماهواره ای به اهداف پلید خود که همان رواج برهنگی است نمی رسند. 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.